Hoe kan het zijn dat twee mensen die totaal geen familie zijn als twee druppels water op elkaar kunnen lijken (stabiele look alikes)?

Vaak zie je look alike's in kranten en media, die niet eens in hetzelfde land wonen en geen familie zijn van elkaar. Toch lijken ze buitengewoon veel op elkaar, ook wanneer hun ouders onderling enorm verschillen qua uiterlijk. Hoe kan dit toch? Wat is het mechanisme hierachter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het vrij simpel in elkaar zit; bedenk eens hoe belachelijk, oneindig veel mensen er op de wereld zijn, op de wereld geweest zijn en op de wereld moeten komen.
Zo, zó ontzettend veel!
En vrijwel iedereen ziet er heel anders uit dan de anderen!

Hoe groot is de kans dan wel niet dat er toevallig twee mensen bijna hetzelfde uit zien? Ik denk dat het veel vaker voorkomt dat je denkt, maar het komt natuurlijk maar zelden voor dat deze mensen elkaar daadwerkelijk ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is toeval.
De uiterlijke kenmerken van de mens bestaan uit een heleboel erfelijk materiaal: haarkleur, huidskleur, kleur ogen, lichaamsbouw etc.
Omdat dit erfelijk materiaal is, lijk je meestal op familieleden, maar soms is dit materiaal zo gerangschikt dat twee mensen die totaal geen familie van elkaar zijn toch op elkaar lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben mezelf eens tegengekomen in mijn eigen woonplaats. Ben ook wel eens anderen tegengekomen, maar zij waren het niet zelf.

Ik geloof dat elk persoon zijn eigen evenbeeld heeft hier op aarde.

Hoe het kan. Ik denk dat de samenhang hoe jij bent ontstaan en DNA wel eens heel dicht bij een ander paar ook kan samenkomen, zij krijgen dan een kindje welke een evenbeeld wordt van een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan en is heel vaak zo... Doordat je in dezelfde energie zit, gaan jullie steeds meer dezelfde spieren in het gezicht gebruiken, (spiegelneuronen)... En dat alleen al resulteert in op elkaar gaan lijken... Dan nog het gedrag, jullie reageren min of meer hetzelfde op de dagelijkse prikkels in het leven, ook alweer een oorzaak tot op elkaar lijken...