Relatieproblemen! Wie herkend dit, is het normaal en hoe kan ik er mee omgaan?

Ik heb moeite om persoonlijkheid van mijn vriend te accepteren. Graag wil ik weten of jullie 't herkennen, wat ik er evt. aan kan doen en of ik dit wel/niet moet accepteren. Oja hij en ik hebben het vermoeden dat hij A(d)HD heeft.

* Niet willen praten: Hij praat zeer weinig over zaken die hem dwars zitten. Hij vind het wel best en laat dingen vaak snel los en hij accepteert behoorlijk snel mijn gedrag. Als ik problemen heb met hem of met andere dingen dan is het bij hem nooit de juiste tijd om erover te praten. Vaak komt het er op neer dat ik eens in de zoveel tijd een uitbarsting heb omdat ik zo gek word. Het is net of ik tegen een muur aan praat. Ik wil graag een normaal gesprek voeren waarin hij ook zijn mening en gevoelens zegt of een discussie zonder ruzie.
* Geen tijdsbesef: Hij kan zo ergens(vaak zijn het games) uren mee bezig zijn. Als ik hem dan iets wil vragen zegt hij behoorlijk vaak: 'even wachten'. Dan wacht ik even maar dan nog is het geen goed moment. Dan laat ik hem het initiatief nemen, maar dan vergeet hij het!
* Kan niet stil zitten: Als ik over de dingen die mij dwars zitten wil praten doe ik dat graag op de bank of op bed, maar hij is dan heel onrustig. Wel kan hij computeren en dan naar mij luisteren. Dat gaat goed, maar dat wil ik niet hebben.

Zo zijn er nog meer dingen. Ik heb gewoon het idee dat het moet gaan zoals hij dat wil. Hij is een lieve jongen maar ik kan deze zaken gewoon niet accepteren. Wie helpt mij.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn vriendin heeft ook soortgelijke kenmerken. Wordt er ook gek van. Kan haar ook wel achter het behang plakken van ergernis. Maar ze kan en zal zeker niet veranderen. Ze wil wel, maar het lukt niet. Zal dus nooit gebeuren. Dus je kan 1 ding doen. Accepteren, makkelijk worden en dingen loslaten. Of er een einde aan de relatie maken. Ik ben nog steeds bij haar en blijf het nog steeds moeilijk vinden. Dus ik probeer te veranderen cq te accepteren. Veel succes !

Ik weet niet of mijn antwoord de hulp is waar je op hoopt. ik heb een heel 'gewone" man (dus geen ADHD prognose gesteld of zo) en ik HERKEN heel veel (eigenlijk bijna alles). Ik ben zelf (na tig jaar ervaring hiermee) geneigd het onder "manzijn" te stoppen en niet onder ander specifiek gedrag. Ik spreek ook andere vrouwen waar ik zelf van dacht dat er meer werd gecommuniceerd in de relatie maar die klagen toch ook over dit soort zaken Let wel, niet alle mannen zijn zo en er zijn zeker gradaties maar het is geen uniek probleem in een man-vrouw relatie De beste oplossing: maak jezelf niet te afhankelijk (ook niet emotioneel) en (hoe erg ik het zelf ook vind) wees niet te lief, dus niet alles pikken maar ook niet over alles zeuren.

Dit lijkt meer op een stukje egoïsme. Hij ziet jouw problemen als lastig en speelt liever een spelletje op de computer. Hij moet gewoon volwassen worden. Een afwijking spelen komt mensen soms ook beter uit dan voldoen aan hun relationele verplichtingen.

Volgens mij geef je zelf al antwoord op je vragen. Namelijk dat je de relatie t liefst wil beëindigen. Je kan bevestiging bij anderen zoeken maar ook gewoon op je eigen gevoel afgaan.

Ik vind zijn gedrag op een (milde) vorm van autisme lijken. Dit betekent dat hij niet egoïstisch is, maar gewoon niet in staat is zich in te leven in jouw gevoel. Hier is moeilijk iets aan te veranderen.

Hoi ici 1987, deze jongen moet een vent worden en verantwoordelijkheden leren, het leven is geen computerspel! ik was ook een binnenvetter maar heb wel geleerd dat praten de oplossing is en niets anders zoniet lekker verder gamen maar niet met jou !! succes meid. Groetjes

Kijk eens op de bijgevoegde site (heb ik van iemand anders op GV overigens) voor de symptomen van ADHD en de symptomen van ADD. Als je hem hierin herkent, kun je vragen of hij zichzelf hierin herkent. Zo ja, vraag dan of hij dit wil laten onderzoeken en er eventueel iets aan wil veranderen. Ik las op deze site dat relatieproblemen met mensen met ADHD en ADD vaker voorkomen. Dit kan voorkomen worden door eventuele medicatie, therapie of counselling. Het is natuurlijk aan jou of jij zo'n traject nog met hem wil aangaan. Toegevoegd na 3 minuten: Motivatie kan ook een ADHD/ADD probleem zijn. Geef aan dat hij wat jou betreft geen andere keuze heeft als je met hem verder wilt.

Bronnen:
http://www.mariettedekoningcounselling.nl/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100