add en emoties ?

Ik heb nu ruim een half jaar een relatie met een jongen met add. Nu merk ik daar vrij weinig van, hij is lief, je kunt met m lachen en hij geeft me veel aandacht.

Ik weet niet hoe ik dit kan vragen zonder raar over te komen. Maar hij zegt bijv. nooit dat hij gek op me is, of van me houd. Het blijkt dat hij dat soort emoties niet of anders heeft. Hij heeft het geprobeerd uit te leggen, hij kijkt heel objectief naar emoties... alles is vlak. Ik begrijp het niet heel erg en ik ben er een beetje onzeker over. Vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (2)

Hier een ADD-er. (hoog IQ, studie toch niet gehaald, enz. ben er pas een paar jaar achter hoe groot de invloed van ADD is/was, maar ik denk dat ik nu niet anders meer zou willen zijn, er zijn ook voordelen)
In de bron een goeie site, vooral dit stukje is voor jou om te lezen. (of beter samen lezen)
http://www.levente.nl/Levente%202009/ADDmannen.htm
Hij is waarschijnlijk ook onzeker, dat is tevens een reden waarom ie weinig zegt.

Ik kan wel verliefd worden, maar dat is voor een gedeelte beredeneerd. Klinkt maf he, beredeneerd verliefd worden. Houden van werkt nog veel maffer.
Dit maakt het verliefd zijn er (bij mij) niet minder op, maar het werkt gewoon wat anders.
Het toekomstbeeld is ook anders, uit elkaar gaan is een realistische mogelijkheid. (bekijk de statistieken maar)
Maar daarom wil ik heus niet uit elkaar, ik begrijp wel dat dat bij anderen zo over zou kunnen komen.
Gelukkig kan ik er tegenwoordig beter over praten, eventueel met een biertje extra erbij om een beetje los te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier nog een ADD-er, idem IQ, getest, etc.

Mijn ervaring is dat alles met pieken verloopt. Als iets nieuw en prettig is dan is er alle aandacht. Na een tijdje slaat de gewenning toe en kost het moeite dezelfde aandacht op te brengen als in het begin.
Dat wil niet zeggen dat je het niet zou willen, het lukt gewoon niet.
In een relatie uit zich dat door het hebben van allerlei wilde plannen, uitgaan, koken voor je, bloemen, etc. In de praktijk komt er altijd wat tussen, of ik vergeet het gewoon, net te laat bij de bloemenwinkel, geld vergeten, niets in huis om te koken, sleutels van de auto kwijt en dus niet in staat op tijd te zijn etc. etc.
Het is een aangaand gevecht tegen zelf veroorzaakte chaos.
En dat maakt je af en toe ook onzeker, hoe zien mensen mij.
Mensen met ADD denken veel na. Teveel en gevoed door prikkels van buitenaf. We hebben een gedachtenstroom die als een storm door onze hoofden heengaat. Dat veroorzaakt onrust. En die onrust maakt dat we van de hak op de tak ..... eh ... ik dwaal af...

Als hij zegt dat zijn emoties vlak zijn dan heeft hij, denk ik, zijn gevoelens nog niet echt doorgrond of hij weet niet goed hoe hij het je moet uitleggen.
Als ADD-er kun je echt ontzettend gek zijn op iemand. Alleen is dat ontzettend gek zijn natuurlijk weer een prachtige emotie om gaan "analyseren".
Mensen met ADD beschikken vaak over een bovengemiddelde "sociale intelligentie". Ze doorzien emoties en gedrag van anderen. Nu klinkt "doorzien" misschien negatief maar ik bedoel het niet zo.
Het maakt mij bijv. soms onzeker omdat ik zie dat iemand aardig doet om een bepaalde reden of vanwege een omstandigheid.
Ik kan dan wel eens afstandelijk worden, of lijken. Terwijl het zo niet bedoeld is, en het gevoel binnenin ook zo niet is.
Je zegt dat jij onzeker bent door hem. Nu denk ik zelf dat hij nog veel onzekerder is richting jou.

Maar goed. Als ik lees wat ik hier schrijf, beetje warrig, weet ik niet of jij er iets mee kunt.

Ik druk toch maar op"geef antwoord"....