ik denk het wel
2 van mijn kinderen zijn in de zomer geboren en al die tijd ben ik in de zon geweest
heb er niets aan over gehouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zou kunnen,
maar smeer vooral de buik goed in, tegen verbranding.
omdat dit deel uitrekt is het sneller vatbaar voor verbranding.
maar verder kan het geen kwaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ook als je zwanger bent is vitamine D belangrijk. Je hebt dus zonlicht nodig. Overdrijf het alleen niet.
13 jaar geleden
Ja denk het wel 20minuten per dag is goed voor je voor vit.D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor je mag lekker in de zon, de baby zal het misschien zelfs wel lekker vinden. Ik raad je wel aan in niet te lang in de zon te blijven is niet echt goed. Maar in principe kan dit weer geen kwaad. Geniet van de zon en het baby in je buik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eindelijk begint het er dan toch op te lijken dat de zomer gaat doorbreken, de zon laat zich van zijn beste kant zien en je ziet de mensen weer opfleuren.
De zon haalt bij een hoop mensen een fijn gevoel naar boven, de gedachte aan zon, zee en strand is natuurlijk heel prettig.

Er bestaan veel misverstanden over zonnen tijdens de zwangerschap.
De nodige fabels doen hierover de ronde.
Je hoeft je geen zorgen te maken over de foetus, maar wel rekening houden met de kans op een zwangerschapsmasker.

De indringdiepte van de ultraviolette straling is echter zo gering dat de foetus geen enkel risico loopt hiermee in aanraking te komen.

Als vrouwen zwanger zijn dan is de hormoonhuishouding sterk veranderd en dat leidt in het algemeen tot versterking van de huidpigmentatie. Bij sommige vrouwen kunnen zich onregelmatige pigmentvlekken in het gezicht ontwikkelen. Dit noemt men zwangerschapsmasker.

Smeer je goed in als je in de zon ligt, bij voorkeur met een hoge beschermingsfactor.

Ben je al iets verder in je zwangerschap dan is er nog iets waar je rekening mee moet houden, n.l. striae. Dit zijn kleine scheurtjes in het bindweefsel, die ontstaan door het oprekken van de huid. Hier is je huid aanzienlijk dunner dus ook gevoeliger voor verbranding en uitdroging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, voor dat zwangerschapsmasker moet je een beetje oppassen. Verder met mate in de zon, niet overdrijven. Wel genieten, heerlijk zo'n voorjaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het juiste antwoord. De baby krijgt er niets van, maar zelf kun je er wat minder flatteus gebruind uitkomen. En ook dat kun je voorkomen door gewoon lekker te smeren met factor maximaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
tuurlijk mag je in de zon maar kijk uit voor een zwangerschapsmasker. Je pigment reageert veel heftoger dus het kan zijn dat er bruine vlekken in bv je gezicht onstaan. Goed insmeren dus met een hoge beschermingsfactor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit noemen wij een echo-antwoord
Ja, maar niet zo lang en goed insmeren met een hoge beschermingsfactor.

Dit in verband methet ontstaan van pigmentvlekken, die je op kunt lopen tijdens de zwangerschap

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit noemen wij een echo-antwoord
Tuurlijk wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag wel in de zon komen , maar een kwartiertje ofzo .............
je moet toch wel even per dag in de zon zitten want anders krijg je te weinig vitamine D