hoe moet ik dat interpreteren en hoe moet ik reageren?

mijn vriend heeft 2 kinderen : een jongen van 20 en een meisje van 23. ik heb de indruk dat er iets aan de hand is in de relatie tussen mij en de zoon, dat hij het wat moeilijk heeft met het feit dat zijn vader een nieuwe relatie heeft. zo interpreteer ik dat in ieder geval.
bv. - donderdag gingen mijn vriend en ik geregeld spaghetti eten.
Dan vertrekt zijn ex-vrouw op reis,, zoon en dochter blijven alleen thuis (ze praten niet met elkaar). dochter kookt voor zichzelf maar zoon mag niet mee-eten. Waarop mijn vriend hem trakteert op een etentje na de sport (hij gaan beurtelings op donderdagmiddag met één van zijn kinderen sporten). dochter wil dan ook wel eens met papa gaan eten, dus mijn vriend vertelt me "wel , we kunnen niet meer gaan eten, want mijn kinderen willen nu donderdag gaan eten met me". Ik was lichtjes verbouwereerd. en stelde voor om een beurtrol in te lassen. Dat was dan weer niet echt de zin van de zoon die zei "moet dat nu persee donderdag dat zij wil gaan eten?". Mijn vriend vindt MIJ de moeilijke hier, en maakt onder zuchten een schema op;hij gaat 2 donderdagen met zijn kinderen sporten en eten en dan één met mij eten en dan zaterdag zwemmen. Kwam ook goed uit, zei hij, want anders moest hij soms tweemaal gaan zwemmen (als één van de kinderen ook voor zwemmen koos die week...). Nu maakt zoon weer van zijn neus omdat "het sporten wegvalt". Als zoon een foto maakt met carnaval, is dat enkel van zijn pa (mijn dochter fotografeert ons beiden). enz

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
anneliez
13 jaar geleden
Weet je zeker dat je de leeftijd van de zoon en dochter goed opgeschreven hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor...
Amadea
13 jaar geleden
Precies, dat dacht ik ook. "Kinderen" van 20 en 23 hoef je niet meer naar hun sportclub en zwemmen te brengen. Over het algemeen wonen die op zichzelf. Misschien moeten het 10 jaren minder zijn?
Kristal
13 jaar geleden
Als ik alle reacties van je lees blijft er een vraag voor mij staan: woon je samen bij jouw vriend en zijn kinderen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien begrijp ik je verhaal niet helemaal, maar waarom kunnen jullie niet met z'n 4en gaan eten?
Zijn jullie pas kort samen en moet zoon lief nog wennen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we zijn vier jaar samen maar de eerste 3,5 jaar mocht zijn zoon het niet weten. nadien wel, toen we hem toevallig tegen het lijf liepen. kort nadien was er dan een etentje en de officiële voorstelling.
wij wonen niet samen, we hebben een lat-relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij stelde meen ik een week of wat geleden de vraag wat je moest doen omdat je vriend geen zin had in jouw gevoeligheden/emoties? Lees dat nog 's na....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou mezelf een afvragen of deze relatie wel toekomst heeft zo. Sorry, maar kinderen van 20 jaar en ouder die nog zo uitwerking hebben op hun pa dat klinkt niet echt gezond. Zowel van pa niet als van de kinderen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen. In relatie met de leeftijd van de (volwassen !!) kinderen al helemaal niet. Laat die koters hun eigen leven leiden, en pa zich op zijn nieuwe relatie concentreren lijkt me zo.

Het beste antwoord

waarom moet alles in shiften? en alles zo precies afgewogen?

jij hoort net zo goed bij het gezin!! de kinderen zijn oud genoeg om te weten dat pa zijn leven ook verder gaat en ook zijn keuzes maakt.

laat hij eerst de kinderen eens met elkaar leren te praten (hier is hulp voor te krijgen) dat scheelt al 1/3 van het inroosteren, en dubbele activiteiten.
waarom kan het niet samen, of hebben zijn kinderen hierover misschieniets laten blijken tegen hun pa?

mijn mening is dat hij jou er ook wat meer bij betrekken, en voor je op kan komen.
je bent geen buitenstaander maar een partner.
natuurlijk wil elk kind weleens tijd met zijn vader, maar niet 'ten koste van'. de keren dat hij met 1 van de kids op pad is, zou jij in principe toch gewoon mee kunnen als de kinderen samen niet gaat?

de opmerking van de zoon "moet dat nu persee donderdag dat zij wil gaan eten'' vind ik zowiezo al niet gezond.
-'zij'heeft een naam
-niets moet want jij bent niet diegene die eist, dus van perse is er al helemaal geen sprake
-hij passeert je want hij 'vraagt' iets aan zijn vader wat over jou gaat.
-je vriend kan zeggen; vraag het zelf maar, dan kan ze je zelf uitleggen

hopelijk is het bespreekbaar, en gaat dit niet tussen jullie instaan omdat de kids aandacht en tijd gaan claimen en jou op een toebedeelde plaats te zetten.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Volgens mij hebben zoon en dochter samen een probleem.
Praten, Praten, Praten lijkt me hier het allerbeste. Wellicht moet jij de kinderen ook eens apart mee uit eten nemen? zonder hun pa en zonder hun broer en zus. Zodat je echt even alles kunt rechtzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
praten werkt niet. toch niet met mijn vriend, hij voelt zich compleet van hier naar daar geslingerd zegt hij omdat ikzelf en zijn zoon "aan hem trekken" (????)....Ik zou graag willen dat hij hier ook eens positie kiest, maar hij voelt zich zelfs schuldig voor die luttele keren dat hij zijn zoon/dochter/moeder... niet kon zien omdat we op reis waren en wil daardoor ook dit jaar niet op reis....Ik heb gewoon de indruk dat ik er helemaal buiten sta. Komt nog bij dat zoon dan begint over de zoon van het exlief van mijn vriend ("den Timme") alsof ik er niet bij zit. En mijn vriend zegt dan tegen mij "jaja, dat is een standup comic", ipv "dat is de zoon van mijn ex" (wat ik ook wel weet...). Ik voel me dan precies behandeld als een dombo. ze spelen ook spelletjes waar alleen de familie mag aan meedoen etc...
mssch. inderdaad eens met de zoon telefoneren of dergelijke, als ik wat minder boos ben dan nu...:-I.Met de dochter heb ik geen problemen. ze praten al vijf jaar niet met elkaar, op initiatief van de zoon. Maar zoon is over het algemeen wat wereldvreemd (nochtans zeker geen slechte kerel, hoor) : zit hele dag aan de pc en voert verder niks uit, heeft op alles kritiek (bv. wassalon is voor "homo's", jeugdclub is "voor losers" , vreemdelingen zijn allemaal slecht enz...), heeft niks geen daadkracht (al is het maar om een diepvriesmaaltijd te halen als mama op reis is...). Hij hangt ook enorm aan zijn vader heb ik de indruk, maar waarom ervaart hij uitgerekend mij dan als indringer (blijkbaar de vorige vriendin (van zes jaar terug) veel minder, vermits hij nog over diens zoon praat)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou toch eens gaan vragen of je vriend je wel bijzonder en speciaal genoeg vind om zijn leven met je te delen. je hebt jaren een geheime relatie gehad met je eigen vriend door zoonlief, en nu hoor je er nog steeds niet bij.
alles moet apart in shift. je vriend blijft middenin staan en klaag dat iedereen aan hem zit te trekken. waarom trekt HIJ jullie dat niet wat dichter bij elkaar.
zoon heeft vanaf het begin de relatie bepaald (jij zag hem bij toeval) en er is vervolgens niet de moeite geboden om normaal kennis te maken? huh? vreemd hoor.
hij zal zien als indringer omdat je te dichtin de buurt komt van zijn vader. zus praat niet meer dus die bedreiging is weg. hij kan zijn pa claimen zonder zus erbij. jou dochter is ook geen bedreiging, dus dan blijf jij over. structureel zitten er dingen scheef in de verhouding tussen pa en zoon. ik denk niet dat je hier tegenop kan vechten als pa zijn kant blijft kiezen.
Kinderen komen in mijn optiek altijd op de eerste plaats zolang ze nog niet voor zichzelf kunnen zorgen. Misschien heeft de zoon er inderdaad moeite mee, dat ie zijn vader moet delen. Stel je daarin terughoudend op en geef hem de ruimte, je kunt het toch niet forceren. Kies een andere dag voor jezelf om met je partner te eten, als dat mogelijk is. Schema's van kinderen veranderen nu eenmaal snel met hobby's, sporten, huiswerk en schoolroosters!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de zoon is 20, en de dochter 23. Ik ben het met je eens zolang ze niet voor hunzelf kunnen zorgen, maar op deze leeftijd?
anneliez
13 jaar geleden
huiswerk en schoolrooster als je 20 en 23 bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze wonen nog thuis...dus misschien studeren ze wel en zo lang ze nog niet op zichzelf wonen, zijn ze afhankelijk van hun ouders!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huiswerk en schoolroosters heb ik begrip voor, maar dit is hier niet de reden van het verschuiven. daar zou ik niets van maken.
de reden is m.i. een loyaliteitsconflict om één of andere reden. Ik ben eerlijk gezegd razend kwaad op mijn lief, maar weet ook wel dat ik hier heel kies en voorzichtig moet blijven want de situatie is erg gevoelig blijkbaar...
zoon en dochter krijgen soms ook dubbele boodschappen. Ik mocht pas na '4 jaar relatie binnen bij oma (en hen zien...) en moet nog steeds vrijdag naar de snackbar ipv mee t kunnen eten bij de familie (wat ik zonder morren doe trouwens). dus op de eerste plaats komen ze bij hem zeker.Maar dat gedoe met die donderdag is me er teveel aan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp dat je je in deze, aan de kant geschoven voelt. Nu ik wat meer weet zou ik je toch aanraden in gesprek te gaan met je lief. Spreek je gevoel uit, dat je het fijn vind dat het zo goed gaat tussen hem en zijn kinderen, maar dat je daar ook graag een rol in zou hebben en er iets meer in betrokken zou willen worden. Is er een reden dat jij zou afzijdig wordt gehouden?? Ze hebben wel de leeftijd dat ze kunnen begrijpen dat papa's leven ook verder gaat en dat ie met jou aan het bouwen is aan een toekomst, omdat de kinderen uiteindelijk wel ieder hun eigen weg gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent dus wel zijn partner, maar je hoort er niet bij????
belachelijk, ik denk dat zowel ex als zoonlief wat uit te leggen hebben.
Met mensen van 20 en 23 hoef jij helemaal geen relatie aan te gaan, ook al zijn het de kinderen van je vriend. Kennelijk wordt hier gemanipuleerd bij het leven en heeft je vriend ook niet echt de keuze gemaakt om een volwassen relatie met jou te onderhouden. Ik krijg het er lichtelijk benauwd van als ik je verhaal nog eens lees.

Probeer het vooral bij jezelf en je eigen grenzen te houden. Geef duidelijk aan wat voor jou acceptabel is en wat niet en leg dat als keuze voor aan je vriend. Kom op zeg, het gaat hier niet om kleine kinderen maar om volwassenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn mening is, dat jouw vriend iets meer ruggengraat moet tonen richting zijn kinderen. Als zijn kinderen ooit een relatie krijgen,hebben ze vader ook niet meer nodig!
Ik vind het een beetje slap van hem,dat hij in deze de kinderen op de 1e plaats stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij de bovenstaande antwoorden.
Deze drie volwassen mensen zijn erg kinderachtig in hun manier van omgaan met elkaar.
Ik zeg drie, want vader heeft zeker een groot aandeel hierin.

Ik zou eens goed nadenken hoe jij hier in staat en eens een goed gesprek hebben met je vriend, over zijn kinderen en hun rol in jullie relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst heb je problemen met je vriend omdat hij niet goed reageert op jou als je verdrietig bent. Nu reageren zijn kinderen en hijzelf allemaal niet goed.
Nogmaals mijn antwoord, wat wil je eigenlijk met die vent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw vriend is in de valkuil getrapt van veel gescheiden ouders (ben er zelf ook één). Hij voelt zich schuldig t.o.v. zijn kinderen die zoveel te kort zijn gekomen door zijn scheiding. Resultaat is al gauw dat kinderen daar een spel mee gaan spelen door veel van jouw vriend te verlangen (om het goed te maken). Terwijl dat echt, gezien hun leeftijd nogal vreemd op mij over komt. Kunnen ze inmiddels niet zelf naar sport etc.? Het zijn toch geen kleine kinderen meer... Ik heb me ook afgevraagd of jij en je vriend samen in één huis wonen, met de kinderen? Want dan is het wel ál te dol dat jij ergens buitenshuis patat moet gaan eten ...
Ik begrijp wel dat hij jou als de "lastige partij" ziet. Zitten zijn kinderen te zeuren, kom jij ook nog eens... Mijns inziens maakt je vriend de klassieke "fout" om uit schuldgevoel naar zijn kinderen toe hen te willen vergoeden ook al zijn ze al jong volwassenen. Hij kan zijn schuldgevoel niet los laten en dus zijn kinderen niet. Ze zullen nu toch écht zelfstandig moeten worden. Naar mijn idee speelt de zoon een machtspelletje uit en alleen jouw vriend, zijn vader, kan daar verandering in brengen door aan de buitenwereld te laten weten dat hij totaal voor jou kiest. Het moet de zoon (en de hele familie) duidelijk worden dat er geen spelletjes meer gespeeld kunnen worden en dat er dus niet altijd rekening meer met de zoon wordt gehouden maar dat jullie samen en de mening van jou en je vriend, voor gaat. Het is belangrijk dat jij en je vriend eerst samen tot een mening komen, het eens worden, en dat onder 4 ogen, en samen als stel de anderen tegemoet treedt waarbij het daarbij belangrijk is dat je vriend als eerste aangeeft aan zijn kinderen wat jullie willen in het vervolg. En dat jij laat merken dat je achter je vriend staat. Als jij dan éénmalig aan kan geven dat je open staat voor een gesprek met de zoon kunnen jullie het verder los laten.
Er moeten keuzes gemaakt worden.
En jij dient de plaats in te nemen waar je recht op hebt.

Sterkte.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zie nu dat je een latrelatie hebt, wat het alleen maar verwarder maakt in jullie situatie. Jij hebt op deze manier al helemaal niets in te brengen, en dat is dan ook wel weer logisch, het is nog steeds nu "hun gezin". Komt deze vorm van relatie ook voort uit het geen keuzes maken denk je?
Kristal
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Ik zie nu dat je een latrelatie hebt, wat het alleen maar verwarder maakt in jullie situatie. Jij hebt op deze manier al helemaal niets in te brengen, en dat is dan ook wel weer logisch, het is nog steeds nu "hun gezin". Komt deze vorm van relatie ook voort uit het geen keuzes maken denk je?
Kristal
13 jaar geleden
(sorry, zag pas later dat de reactie hierboven eigenlijk een toevoeging van het antwoord is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen probleem... ja ik denk dat de latrelatie ook met gebrek aan keuzes te maken heeft. we praten nooit over de toekomst. ik overweeg echt om de relatie te verbreken als dat zo blijft, ik voel me er erg slecht bij.
Kristal
13 jaar geleden
ja, ik kan me voorstellen dat je graag een relatie wil met een man die voor jou kiest waarna je samen zo goed mogelijk met de kinderen om kan gaan. Ik vind het heel verdrietig voor je maar kan me voorstellen dat dit niet is wat je wilt van een relatie... Het enige is: praten met je vriend hierover...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dan Stalckystone hier wel iets aan heeft. Goeie reactie, Kristal! +1
Kristal
13 jaar geleden
Ik hoop het Keesvi, maar ik vind het wel verdrietig voor haar. Ze had vast iets anders gehoopt toen ze de relatie met deze man aanging. In ieder geval dat hij voor haar zou gáán, wat hij echt niet doet zo te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelet op de voorgeschiedenis krijgt zij geen poot aan de grond bij dat gezin.
Neem mijn advies ter harte of niet.

Geef nooit uw huis op en helemaal niet voor iemand
waar u nooit een toekomst mee zult opbouwen.

Ik weet het Vadertje Tijd tikt ook door en men wordt er niet jonger op. Zijn kinderen hadden allang op kamers kunnen wonen met wat hulp.

Geloof mij, u komt er nooit tussen bij hun, omdat uw partner nooit zal veranderen.

Ik zou denken dan maar alleen verder en de boel eens op een rijtje zetten.

Er komt vast wel weer iemand op uw pad.

Is de boodschap overgekomen, of las u tussen de regels al dat u de relatie beter kunt verbreken?

Ik wens u veel wijsheid toe in uw besluitvorming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt. idd, ik hoop ondanks alles misschien nog op verandering....al is het maar uit vrees om te vroeg op te geven.
Kristal
13 jaar geleden
Dan toch eerst maar eens een stevig gesprek aangaan Stacky met je vriend.
En ik ben het eens met wat Sxiopo zegt: geef Nooit je huis op voor deze man...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U heeft alleen te vrezen dat u alleen overblijft.
Als ik uw verhaal zo lees, vermoed ik een misverstand in uw denkwijze. U heeft een relatie met uw vriend, goed, maar dat betekent toch niet automatisch dat u een relatie heeft met de volwassen kinderen? Ik zie het zo: u komt als nieuwe partner hun leven binnen, maar alleen uw vriend heeft daarom gevraagd.

Uit de voorbeelden blijkt voor mij alsof met name de zoon helemaal niet zo snel een relatie met u wil opbouwen. Wat is zijn belang daar ook bij? U bent daar voor zijn vader!

Hij heeft zijn eigen leven en geen interesse in energie te steken in de nieuwe liefde van zijn vader, terwijl hij na een scheiding mogelijk net heeft geleerd dat liefde niet voor eeuwig is.

Het is ook de vraag of u zo'n relatie moet forceren. Richt u op uw vriend en de liefde en relatie die u met hem heeft en laat hem met zijn zoon omgaan. Dan komt de rest vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik begrijp uw antwoord volkomen, en u hebt meer dan gelijk als u zegt dat het er niet over gaat dat ik een relatie met die zoon moet opbouwen. ik betoon nu al meer dan vier jaar respect, ga rustig in een snackbar eten als zij lekker samen zitten omdat ik niet wil "forceren", heb drie jaar alle veertien dagen een weekend alleen doorgebracht omdat mijn vriend met niet in contact wilde brengen met zijn familie zonder hem ook zelfs maar telefonisch te storen in zijn familiegeluk, vergaf hem zelfs dat hij niet naar het ziekenhuis kwam toen ik bijna het loodje liet na een ongeval "omdat hij zijn kinderen niet alleen kon laten" (schijnbaar een kieze zaak bij scheiding...) etc...
alleen vind ik dus niet dat ik het altijd ben die de weg moet ruimen voor zijn kinderen. de kinderen zijn nu volwassen en moeten op hun beurt ook leren dat hun vader een eigen leven heeft, los van hen. het is niet omdat zoonlief niets van zijn leven wil maken en in een leegte leeft dat vader die leegte moet opvullen ten koste van mij.
en die verantwoordelijke ligt m.i. niet bij de zoon maar bij de vader. mijn vraag over hoe reageren en interpreteren gaat dan ook in de eerste instantie om hem (al zijn de tips over het omgaan met de zoon ook interessant natuurlijk)en juist wegens het gegeven dat ik me niet wil opdringen maar tegelijk ook niet steeds op de laatste plaats wil komen. En het dilemma dat dit voor me geeft.
Bv. ben ik mijn huis aan het renoveren en heeft mijn vriend "geen tijd" om eens een dagje te helpen, maar nu zijn dochter apart gaat wonen zegt hij "ik zal toch eens een paar weekends moeten gaan helpen daar" (terwijl zij met twee zijn plus jonge mensen en het enkel over wat behangen en schilderen gaat...). Niet dat dat niet mag van mij, maar die loyaliteit zou ik ook graag naar mezelf voelen en niet enkel bij zijn bloedverwanten zien gebeuren, terwijl ik "de lastige" ben als ik iets vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U klampt zich wanhopig vast aan een illusie,
u jaagt iets na wat er niet is en wat er nooit zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sxiopo: Dit is heel kort en heel erg duidelijk. Veel vette plussen +++++++
Kristal
13 jaar geleden
Lieve Stalky, dit is een heel duidelijk verhaal; je reactie. Je klinkt terecht boos. En als ik heel eerlijk ben kan ik alleen maar zeggen dat je vriend alleen de lusten, en absoluut niet de lasten, van de relatie met jou wil. Heb je het gevoel dat je ontkend wordt, gebruikt, misbruikt?
Als dat al 4 jaar duurt en je, na je kennismaking met de familie, eigenlijk nog steeds niet welkom bent en je vriend laat dat zo, dan is hij jou niet waard.
Het zal niet heel lang meer duren voordat het sporten met zijn kinderen stopt. Ik vind het belangrijk dat een vader met zijn kinderen optrekt. De nieuwe vriendin, jij in dit geval, zou een stapje terug moeten doen omdat jij nu eenmaal ouder bent en volwassen genoeg om je ouders niet meer zo nodig te hebben.

Als je vriend gedwongen wordt door jou om zijn kinderen op plan 2 te zetten (als ie dat al doet), zal dat later in je relatie terugkomen als issue.

Het is nu eenmaal moeilijk omdat jullie kinderen hebben. Leef gewoon zo veel mogelijk je eigen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Aag, we hebben het hier wel over jong volwassenen hoor, met 20 en 23 jaar ben je geen kinderen meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vraag ook helemaal niet om ze op plan2 te zetten. Ik denk dat ik hiervoor al genoeg moeite doe. Het gaat erom dat er telkens weer iets nieuws bijkomt met die kinderen, en dat ik dat telkens mag ophoepelen zonder dat er ook maar eventjes gedacht wordt hoe ik me erbij voel.ik denk dat dat niet zal stoppen. Het sport misschien wel als dochter met haar vriend gaat samenwonen volgend jaar, of als de zoon uiteindelijk een liefje vindt (nu heeft die wel zo een "tentsletje" maar die stelt voor hem niks voor). maar ik voel gewoon dat zijn hart meer bij die familie zit dan bij mij, mssch omdat hij vrouwen is gaan wantrouwen en denkt "die komen vanaf nu niet meer op de eerste plaats"...(dit leidt ik af uit enkele uitspraken van hem...). Dus na het sporten komt wellicht "werken in het huis van de dochter" of zoiets terwijl ik hier rustige alleen zware balken mag versjouwen in mijn eigen renovatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als ik deze reactie zo lees dan komt het eerder zo over dat niet de kinderen hier het probleem zijn en manipuleren/dwarsliggen maar dat jouw vriend duidelijk zijn kinderen belangrijker vind dan zijn relatie. Heb je hem dit al eens op de man af gevraagd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, en dan beweert hij van niet. er is een groot verschil tussen zijn woorden en daden. Zo houden wij bv. altijd om op reis te gaan rekening met zijn veertiendaags bezoekweekend, dat hij bijna volledig met zijn moeder en kinderen doorbrengt : we vertrekken de maandag erna en komen de vrijdag ervoor terug. Nu moeten we toevallig voor een keer vertrekken met de bus op zondag van het bezoekweekend, en dan zegt hij "zij moeten altijd voor jou opzij gaan, het mag best ook eens omgekeerd". terwijl ik al jaren opzij ga voor hén.... Het is idd voor de kinderen ook wat dubbel : een vrouw die ze pas na zoveel jaren zien, die er niet bij mag zijn als ze frietjes eten op vrijdag maar nadien pas bij papa binnen mag etc.... Ze krijgen ook niet de juiste boodschap, hij durft of wil dit niet. Ik begrijp het niet zo goed, en zou tenminste willen dat hij hierover eerlijk zou communiceren....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Kristal, ja, hett klopt dat het jong volwassenen zijn, maar dan kan je gewoon je ouders, of in dit geval de vader, nog erg nodig hebben. Zeker als de oorspronkelijke thuissituatie niet stabiel/positief e.d. was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Stalkystone, als ik je zo begrijp kom jij ernstig te kort in de relatie met deze man. Misschien blijven zijn kinderen altijd nummer 1, simpel omdat het hemd nu eenmaal nader dan de rok is. Maar ook misschien omdat jij al jaren in deze situatie zit en er een gewenning is opgetreden in hoe ze met elkaar omgaan en jij er dus naast blijft staan. P Mijn idee is dat jij misschien grenzen moet gaan trekken en dat betekent in mijn optiek dat je weg moet gaan bij hem. Hij zal dan misschien zo schrikken dat ie je anders gaat behandelen. Maar je hebt grote kans dat zijn kinderen nu eenmaal voor gaan en voor blijven gaan. Hij is blijkbaar zo. Kan jij daar mee verder leven??
Het spijt me dat ik het zeg, maar als ik de vraag en jouw reacties zo lees dan lijken me de kinderen niet het probleem. Het probleem lijkt me meer te liggen in dat jij je tekortgedaan voelt tegenover zijn kinderen.

Het lijkt me logisch dat ouder en kind samen iets doen af en toe en in dit geval is dat per kind eens in de 2 weken sporten. niets mis mee vind ik... Dat dat net op de dag is dat jullie spaghettie eten, tja, dan is rot maar je kunt natuurlijk ook op een andere dag spaghettie eten.

Het probleem ligt bij hem en bij jou denk ik, in de manier waarop jullie met elkaar omgaan en jullie gevoelens daar in. Het enige advies wat ik daarin kan geven is hier eens goed over praten en als hij duidelijk jou minder belangrijk vind dan jij zou willen en dit niet wil of kan veranderen, dan zou ik me toch afvragen of de relatie toekomst heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er ook helemaal niks tegen dat het eens per twee weken met zijn kinderen gaat sporten. dat doet hij sinds een jaar, nooit iets over gezegd. Nadien kwam hij dan naar mij en gingen we spaghetti eten. Toen de kinderen ook met hem wilden gaan eten op dezelfde avond, zei hij gewoon "ik ga nu niet meer met jou, mijn kinderen willen". Het gaat daarover. Mocht hij nu gewoon gezegd hebben" mijn kinderen willen ook een graag met me gaan eten, ook op donderdag, hoe lossen we dit op" had ik meteen gezegd "natuurlijk, dan doen we dat om beurt". of misschien me zelfs helemaal teruggetrokken.
Wat je zegt over dat praten klopt helemaal, alleen brengt dat zo weinig zoden aan de dijk. wij hebben hier al over gepraat, hij ziet geen graten in zijn gedrag, zei me wel dat ik niet mocht interpreteren dat ik minder was of zo.
Maar twee dagen later was er dan weer een gelijkaardige kwestie, en weer koos hij zomaar voor zijn kinderen. Hij lijkt zich wel schuldig te voelen omwille van zijn relatie met mij...
eigenlijk snap ik die jongen heel goed!! en jouw vriend ook, voor hem
is het lastig dat zijn zoon het moeilijk met jou heeft dus moet hij daar rekening mee houden. kinderen voelen zich achtergesteld als hun ouder een nieuwe echtgenoot heeft, dat moet wennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor... Maar kinderen van 20 en 23 kunnen best alleen gaan zwemmen... Of met vrienden... Of wie dan ook... ik ben 22 en ik kan me echt niet inbeelden dat ik per de 1 keer per week met mijn vader moet gaan sporten...:-s
"get a life!" zou ik tegen die kinderen zeggen...
Goede raad: verplicht hem niet om te kiezen tussen jou en de kinderen... Want hij zal hoe dan ook voor de kinderen kiezen... Als je die man graag ziet, geniet gewoon van elke minuut samen...want elke minuut dat je boos bent op hem, is een minuut verloren...dan krijgen zijn kinderen wat ze wilden: hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd, ik kon me nu ook niet echt voorstellen dat ik op 2O of 23 jaar (de leeftijd waarop ik getrouwd ben) nog met mijn ouwe zou willen sporten hebben, maar ik had dan ook veel vrienden, een job, plus een vader die er elke dag was in mijn kindertijd. misschien willen zij met elkaar iets inhalen (ouders zijn gescheiden toen kinderen nog heel klein waren). Papa wordt ook wat vergoddelijkt, wat ook vaak voorkomt bij gescheiden papa's (ik heb dat met mijn dochter kunnen vermijden omdat ik er alles voor gedaan heb dat ze haar papa veel zag, al was dat soms hard voor mijzelf eerlijk gezegd want hij deed er niks mee, behalve naar voetbal gaan kijken).
Alles kom m.i. ook al omdat mijn vriend tijdens het bezoekweekend de hele tijd met zijn kinderen naar zijn moeder sleurt, zodat zij "haar kleinkinderen ziet". en dan natuurlijk te weinig tijd heeft om iets leuks met de kinderen te doen, waaruit dan vorig jaar dat sporten is ontstaan. apart, omdat ze niet met elkaar praten.
maar ik vind je antwoord dus heel interessant, omdat je jong bent en misschien nog niet zo door het leven getekend dat ikzelf (waardoor je de dingen misschien ook nog wat frisser ziet en je je beter kan verplaatsen in die kinderen die van jouw leeftijd zijn...).
Ik vrees idd dat ik het onderspit zal delven als ik hem laat kiezen tussen mij en de kinderen en heb hierbij twee keuzes : ofwel laat ik alles zo (binnen bepaalde grenzen natuurlijk) en trek me terug uit die familie zodat dit onze relatie niet ondermijnt. ofwel stop ik gewoon met die relatie tout court omdat dit gegeven met de kinderen niet op zichzelf staat maar één van de vele dingen is waaruit ik kan afleiden dat ik niet echt de vrouw van zijn leven ben...
moeilijke knoop om door te hakken. in ieder geval even praten dit w.e.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naief, gewoon kappen met die handel. Als u weer vrij bent, dan hoeft u alleen uzelf rekenschap af te leggen voor elke stap die u doet, en dan kunt u terecht trots op u zelf zijn. En er zal een loden last van uw schouders vallen. En mocht u daarna een patatje gaan eten, dan is dat een bewuste vrije keuze. Geef u zelf een cijfer voor elke situatie waarin u zich bevindt in uw relatie en u zult zien dat er maar 1 matige voldoende overblijft voor datgene waar u mee tevreden bent. Maar daar heeft u hem niet voor nodig om u de rest van uw leven te laten beknotten. U wordt nu verscheurd door
allerlei gedachtes/situaties waarin u nergens een eigen plek in kunt vullen. Is dat nu een LAT relatie? Nou geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stalckystone; weet je, ik zie het leven helemaal niet fris. Leven is niet meer dan "wachten op de dood"... maar los daarvan, mijn vorige reactie was niet omdat ik het makkelijk vind om te zeggen "geniet van elke minuut samen".. het is niet makkelijk maar het is wel het beste dat je kunt doen (indien je hem graag ziet natuurlijk...)
Ik heb +- zelfde situatie, weliswaar een beetje omgekeerde rol.. Mijn vriend en zijn moeder.. Ik moet vaak stapje opzij zetten voor haar, en dat vind ik ook niet fijn. Ze is 79, ik 22.. en ik moet "slimmer" zijn, dat vind ik niet eerlijk.. ik heb heel veel ruzie gehad met mijn vriend door/over haar. Na elke ruzie, ga IK naar huis....en hij blijft bij HAAR... terwijl ik het nooit slecht bedoelde, net als jij zegt in je bericht "mijn vriend vindt mij de moeilijke hier"
Wat ik wil zeggen is: hoe meer ruzie je daarover maakt, hoe erger het wordt. Geen enkele man wil een "gefrustreerde vrouw", ze houden niet van miserie en elke dag gezaag aanhoren. Zowel in mijn als in uw geval, zal de man kiezen voor de mensen die minder ruzie maken, die minder "moeilijk doen", enz... terwijl het helemaal niet de bedoeling was..
Bij mij (na bijna half jaar geruzie) is er eindelijk resultaat. Ik heb mijn vriend vaak gekwetst met woorden, en door te zeggen dat hij een moederskind is enz (hij is 43 jaar) enz.. maar ik heb wel mijn gelijk gekregen.. hij houd meer rekening met mij. Hij geeft me vaker het gevoel dat ik op de eerste plaats kom. Dat is een heel fijn gevoel, je bent iemands nr. 1.
Ik heb ook geleerd om er over te praten ipv beginnen te flippen gelijk een schizofreen. Dat helpt wel...
Er zijn al veel goede antwoorden en adviezen gegeven, ik denk dat je een hoop stof tot nadenken hebt gekregen. Natuurlijk zijn de kinderen nummer 1 voor hem, maar ze zijn ook al oud en wijs genoeg om de nieuwe relatie van hun vader te accepteren. Ik vind de hele situatie die je hebt geschetst behoorlijk ongezond. Jij komt niet eens op plaats 2, maar bungelt er maar een beetje bij. En dit duurt nu al zo lang, dat het er niet naar uitziet dat e.e.a. gaat veranderen.
Ik zou in jouw plaats of het gesprek aangaan dat er drastisch dingen moeten gaan veranderen of de relatie verbreken. Een hele moeilijke beslissing, maar ik denk dat je nu ook niet echt gelukkig bent, ofwel? Je verdient beter! Een relatie met iemand die gescheiden is en kinderen heeft, is vaak wat complex, maar in jouw geval wel heel erg extreem. Je verdient een volwaardige partner, die voor jou opkomt en je onderdeel maakt van zijn leven en niet alleen als het hem uitkomt. De kinderen hoeven je echt niet als tweede moeder te zien, maar ze zouden wel respect moeten hebben voor jou en het feit dat je bij familie-aangelegenheden er ook bijhoort.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In relaties met personen die al kinderen hebben, kom je altijd op een tweede /derde plaats.

Lijkt erop dat er een machtstrijd gaande is. Kinderen zijn bang om de liefde van hun vader te verliezen etc etc.

Kan je nog zoveel gaan sporten als je wilt, als vader de veiligheid/vertrouwen niet biedt blijf je dit soort dingen houden.

Naar jou toe doet hij hetzelfde, waarschijnlijk voelen de kinderen hetzelfde als wat jij voelt.
Jij en de kinderen/zoon zitten waarschijnlijk meer op dezelfde lijn dan jij vermoedt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo ik begrijp hebben zijn kinderen (wat overigens geen meisje en jongen is maar een vrouw en een man...klinkt iets minder kleinerend....niet verkeerd bedoeld overigens!) inderdaad moeite met het feit dat hun vader een nieuwe vriendin heeft. Dat is niets vreemds maar komt heel vaak voor. Begrijpelijk overigens want het doet kinderen pijn als ouders uit elkaar gaan en hier moet je ook een beetje begrip voor hebben want de kinderen hebben hier niet voor gekozen, zeker als ze zien dat vader een nieuwe relatie heeft en de moeder nog steeds alleen is. Het zijn echter wel volwassen kinderen nu die zo'n beetje rijp genoeg zijn om op zichzelf te wonen en je vriend (wat niet jouw taak is) kan hun voor de keuze stellen....of jou accepteren of zelf woonruimte zoeken. Nu begrijp ik best dat (hoe lief jij ook kan zijn) hun nog steeds behoefte hebben aan hun vader voor zichzelf te hebben en die momenten moet je hun ook wel gunnen natuurlijk, het gaat tenslotte maar om 1 donderdag in de week en misschien een zaterdag, de rest is hij volledig voor jou. tuurlijk zou het een goed idee zijn als jullie met zijn vieren ook dingen kunnen ondernemen maar hun zien jou niet zo zitten blijkbaar en je kan hun niet dwingen jou aardig te vinden, hun vader heeft een relatie met jou en niet hun. Het ligt ook niet aan jou wat jij meteen denkt maar een andere vrouw hadden ze ook niet geaccepteerd. Mijn advies: Probeer te accepteren dat hun één of twee middagen in de week hun vader voor zichzelf hebben, ga vooral niet tussen hun en hun vader in stoken (stoken in de zin van mopperen over de kinderen bij hun pa) en val je vriend hier ook niet mee lastig. Geniet enkel van de momenten die jullie samen zijn en laat die kinderen voor zijn rekening en hou je bij hun op afstand. Laat zijn zoon en dochter jou zelf benaderen als ze inzien dat jij geen indringer bent in hun gezin, hiermee maak je jezelf al helemaal niet populair. en je vriend zal zijn kinderen moeten duidelijk maken dat hij na de scheiding ook verder wil met zijn leven en dat hij gelukkig is met jou en als ze van hem houden dat ze jou dan moeten accepteren maar neem deze taak vooral als buitenstaander niet voor jou rekening. zoals ik al zei...dan zet je jezelf in de rol van indringer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Ik zou voorstellen: op de dagen dat ze weg zijn, maak eens tijd voor jezelf. Ga naar de kapper of schoonheidssalon. Verzet je zinnen, dan denk je niet heel de dag aan wat ze aan het doen zijn en wanneer hij thuis komt enz.