Doe je aan anticonceptie? Zo ja, wat gebruik je dan?

Zelf een tijd pil geslikt, spiraaltje gebruikt, maar ben er nu helemaal van genezen. Wat zijn jou ervaringen?

Heb nu door m'n spiraalgebruik al bijna jaar haaruitval, terwijl ik hem maar 4 maanden gehad heb.. Daarna nuvaring gehad, wat op zich wel prettig was, maar wilde gewoon stoppen met de hormonen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Ik ben zelf erg tevreden met de Mirena-spiraal, de pil bleek nogal ongewenste effecten te hebben.

Mijn ervaringen heb ik al uitgebreid beschreven in een vorige vraag, zie de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slikte de pil en nu even niks ik krijg er alleen maar rare dingen van :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al vele jaren na elkaar Microgynon 30. Het bevalt me erg goed dus ik zie geen reden om over te stappen naar iets anders. Het nadeel is dat je er wel dagelijks aan moet denken om de pil te slikken, maar dat zit inmiddels al helemaal ingebakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruikte altijd de prikpil, maar het had toch iets onnatuurlijks om geen menstruatie meer te krijgen. Bovendien kreeg ik echt alle bijwerkingen die maar op het pakje stond.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben gesteriliseerd erg veilig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja... momenteel doe ik aan onthouding, werkt prima, geen bijwerkingen :).

Zo gauw ik weer aan de man ben, ga ik gewoon weer aan de microgynon. Nooit problemen mee gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd een condoom, maar fijn is dat niet, wat de fabrikanten ook beweren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt ze ook met fun...
Periodieke onthouding tot het fout gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu niet meer
maar ik heb erg lang Depoprovera de prikpil gebruikt
geen last van ietsje dikker geworden , maar wat heerlijk je wordt dan niet meer ongesteld!!