Mijn moeder slaat me nog op 18 jarige leeftijd, wat kan ik hieraan doen, praten helpt niet...

Toegevoegd na 7 minuten:
ze slaat me als ik op een hoge toon begin te praten, of iets kwetsend zeg, maar dat doet ze immers ook bij mij, en is het een gewoonte geworden. het blijft soms bij bedreigingen, maar vaak is het een een flinke dreun.

Toegevoegd na 3 dagen:
ik ben 18 jaar, niet mn moeder even voor de duidelijkheid,

Toegevoegd na 3 dagen:
ik heb nog een halfbroer die 10 jaar ouder dan mij is en hij en mn moeder hebben ook vaak ruzies, met hem kan ik wel beter opschieten dat was wel eens anders

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet precies waarom het gaat. Gebeurt het regelmatig vaak en hard, of af en toe een tikje? Je kan eens op http://www.huiselijkgeweld.nl/ kijken of op http://www.kindermishandeling.nl/ Wie weet dat als je hier een stap in hebt ondernomen, je moeder wel bereid is om te praten.. Of praat eens met een vader of ee docent.... Het is een begin, alles kan helpen. Kom op voor jezelf!

euhm misschien beetje terug slaan of in iedergeval beetje verdedigen en ga naar je familie

Een tip ga morgen aangiften doen als je dat nodig vind

Dude, what the fuck! Als je dan nog door je moeder wordt afgeslagen ben je echt een poessie.

als ik jou was deed ik aangifte natuurlijk weet ik niet wat en hoe maar slaan mag natuurlijk niet je zou eerst even kunnen proberen om te praten en vragen aan haar waarom anders stappen ondernemen

Als alle andere middelen falen , een klap terug geven die net (niet) zo hard is. Dat geeft een schrikeffect die vaak wel doordringt. In de meeste gevallen is het dan meteen afgelopen. Je mag nooit beginnen te slaan. Dat geldt ook voor je moeder! Toegevoegd na 12 minuten: Het doen van aangigte is niet zelden een heilloze weg en kan door de rest van de familie als verklikken gezien worden. Dat vind ik zelf overigens NIET. In jullie geval is het dat het woord van de een tegen die van de ander en kom je er niet uit. Je moeder spreekt met de taal die ze verstaat: een klap geven. Zonder je aan te willen zetten je moeder af te drogen, is een klap voldoende, wel een die alleen een deuk in haar ego slaat, niet in haar lichaam! Blijf onder die omstandigheden dan ook rustig en redelijk. Sla dus niet uit kwaadheid. Dan sla je verkeerd en (vaak) te hard. Zo hard hoeft die klap niet te wezen, de psychische invloed van de onverwachte reactie moet het werk doen. Met vuisten slaan raad ik in alle toonaarden af, de kans dat je dan schade berokkent aan haar gezicht oid. is dan veel te groot. EEN overwogen tik met de vlakke hand beschadigt niets maar genereert een communicatieniveau die ze verder niet zal begeren. Laat je NIET uit huis jagen maar zoek rustig naar andere mogelijkheden. Ik wens je veel wijsheid toe.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100