mijn man heeft affaire,wat nu?

ik trof mijn man in bed aan met een andere vrouw..ik wil scheiden,maar we zijn niet getrouwt in gemeenschap van goederen en hij zegt de kinderen mee te nemen als ik vertrek..alles stast op zijn naam? kan ik voogdij winnen okk al heb ik bijna geen geld ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Kimath
13 jaar geleden
Is dat waarom je abortus wilt plegen? (naar aanleiding van een eerdere vraag). Excuses als ik verkeerde conclusies trek, maar in elk geval sterkte met deze vervelende situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sta sterk in je schoenen Cassie! Succes meid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand schijnt van communicatie gehoord te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, dat een goeie Loenie....
euhmmm.......dat sommige mannen hun geval als microfoon en communicatiemiddel gebruiken misschien??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je niet afbluffen door die vreemdganger. Hij is niet goed snik als hij denkt dat je (door te dreigen) nog jaren gezellig bij hem blijft. Wat denkt hij wel niet? Wegwezen en aanpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie:
Als een monogame relatie te beknellend is, dat zijn er twee mogelijkheden: de relatie verruimen of scheiden. Maar aan alles gaat communicatie vooraf.
Uit mijn eigen relatie kan ik mij vele sessies van koerszoekende discussie herinneren, Uiteindelijk hebben wij een vorm gevonden, waar wij samen mee kunnen leven; al bijna 50 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kinderen hebben natuurlijk niets te maken met wel of niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn (daar is alimentatie voor bedacht!), maar toch een vraag: wat voor huwelijkse voorwaarden hebben jullie? Huwelijkse voorwaarden betekenen lang niet altijd dat je nergens recht op hebt. Sterker nog meestál niet.
Kristal
13 jaar geleden
@Pieta, mijn ervaring is, dat in een relatie die monogaam begonnen is, en uiteindelijk uitmondt in een vrije(re) relatie, dat daar toch uiteindelijk, na die vele sessies, vooral 1 van de 2 partners gelukkig mee is. Met de herwonnen vrijheid bedoel ik. En de ander heeft besloten het te tolereren, dat kan om verschillende redenen. Die ander kan er zelfs nog wel in meegaan, maar echt gelukkig wordt die er meestal niet van.

Antwoorden (16)

Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar ik meen me te herinneren dat kinderen onder de 12 (ongeveer) altijd aan de moeder toegewezen worden.
Daarnaast zal hij je in ieder geval alimentatie moeten betalen om in het onderhoud van jullie kinderen te voorzien.

Maar het beste kun je contact opnemen met een rechtswinkel, zij kunnen je beter helpen dan dat wij dat kunnen.

Sterkte in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een en ander is afhankelijk van veel situaties. Je kun het beste toch eerst professionele hulp zoeken die je hierbij adviseur. Dan kun je nog besluiten om iets te doen of niet te doen. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat?
Hij bluft: hij probeert je met dreigementen van een scheiding te weerhouden. Hij is vreemd gegaan, dus de kans dat de kinderen aan hem worden toegewezen lijkt me klein. Je kunt bijstand aanvragen.
Zoek een advocaat of een andere juridische adviseur! En heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advocaat in de arm nemen, scheiden, aborteren, en een nieuw leven beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aborteren?
Wat een makkelijk antwoord -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je vergeet niet dat ze tussendoor nog even de provincies moet opheffen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... en de koningin nog van alle functies moeten ontdoen :-)).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie jou altijd van die TÉ nette antwoorden geven en dan komt dit.. Als alles zo simpel was geweest was GV niet eens in beeld gekomen.
Wat een lastige situatie.

De moeder van de kinderen heeft volgens mij altijd een grote kans een voogdijkwestie te winnen.

Ik zou contact zoeken met een advocaat. Er zijn vaak regelingen als je geen geld hebt voor een advocaat. Hoe dit precies zit kan je vragen bij een rechtswinkel of het juridisch loket e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over kinderen die tijdens een huwelijk worden geboren hebben beide ouders automatisch voogdij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor een adov kan je een bewijs van onvermogen halen waarmee je een toevoeging krijgt en een advocaat in de arm kan nemen.
kinderen mogen vanaf 12 jaar zelf kiezen bij wie ze willen wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar Juridisch loket gaan en naar de gemeente. Kinderen worden ALTIJD aan moeder toegewezen. Via jeridisch loket advocaat nemen en echtscheidingsprocedure opstarten. Is 'je man' handtastelijk dan kan je een omgangsverbod aanvragen (= man moet huis uit). Gemeenschap van Goederen geldt overigens voor de goederen voor het huwelijk. Alle inkomsten en goederen verkregen tijdens het huwelijk moeten evenredig verdeeld worden. Ga ook naar gemeente en verhuurder om snel een eigen woonruimte te krijgen. En.... Misschien een beetje pijnlijk, maar ik zou ook maar naar de huisarts gaan om je te laten testen. Is wellicht niet z'n eerste affaire.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flut reactie. Niet in gemeenschap van goederen getrouwd, betekent dat de vrouw allen de dingen krijgt die ze zelf heeft ingebracht. Bonnetjes vereist! Ach als je bij ieder nummertje een ziekte zou oplopen, dan had ik 40 jaar geleden al moeten overlijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@BvW
kinderen worden in de meeste gevallen aan de moeder toegewezen, maar niet ALTIJD.
een omgangsverbod krijg je niet zomaar, je moet de rechter aan kunnen tonen dat er inbreuk word gemaakt op je privacy en wel in ernstige mate ook, dus waarschijnlijk moet de man niet om die reden het huis uit.
sterker nog, als het een koopwoning betreft kan de vraagsteller het waarschijnlijk niet opbrengen om er te blijven wonen. als de kids bij de vrouw blijven en het betreft een huurhuis is de kans groot dat meneer een woning moet zoeken. maar hij kan natuurlijk ook bij zijn n##kertje intrekken, dat zou helemaal mooi zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is jouw reactie flut, Pieta. Wat jij nu zegt, geldt alleen voor huwelijkse voorwaarden met koude uitsluiting. En laat dat nou de mínst gebruikelijke vorm van huwelijkse voorwaarden te zijn! En trouwens: misschien ben jij niet zo slim om je regelmatig te laten testen als je zo vaak 'een nummertje' doet, maar het is erg goed advies aan iemand die niet weet waar haar man zijn apparaat allemaal in heeft gehangen.
Kristal
13 jaar geleden
Suzy, hoe weet jij nou dat hij Pieta heet? Bij mij heeft hij geen naam, bij jou wel? Of heb je een truukje? Ik heb me al vaker afgevraagd hoe iemand toch de naam weet van een naamloze avatar :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kristal: dat komt omdat hij GV inmiddels heeft verlaten. Toen hij nog lid was, heette hij voor iedereen zichtbaar Pieta. Toen zijn account werd verwijderd, verdween ook zijn naam bij alle antwoorden en reacties. Vandaar dat ik vijf dagen geleden zijn naam kon zien, en jij twee dagen geleden niet meer.
wat een ellende!

meneer kan wel dreigen, maar vergeet waarschijnlijk dat er wellicht ook spullen zijn die niet door een van beiden zijn ingebracht, maar tijdens het huwelijk zijn aangeschaft en is er dus sprake van opgebouwde gemeenschap van goederen kan zijn.

laat je niet kisten door de dreigementen.
voogdij hebben jullie beiden automatisch als de kinderen geboren zijn nadat jullie getrouwd zijn wat dit betreft valt er dus niets te winnen of te verliezen.

het is wel een type die touwtjes graag in handen heeft... de kinderen meenemen? dat mag wel, maar dan moet de rechter dat beslissen. dit kan dus alleen als je man aan kan tonen dat jij niet in staat bent om voor de kinderen te zorgen. hier had ie zeker ook even niet aan gedacht.
de rechter gaat altijd uit van het belang van de kinderen, en niet naar wie de meeste spullen of bezittingen heeft.

laat je dus niet kisten door een grote waffel en een hoop poeha hoor. als meneer zoveel geld heeft zal hij alimentatie moeten betalen, je hebt recht op een uitkering als je niet kan werken, dus zonder geld zit je niet!
als je een minimum hebt kan je een toevoeging krijgen zodat je toch een advocaat in de arm kan nemen.

de kosten die er nu gemaakt zullen worden zijn voor jullie beiden.

overigens is het mogelijk om bij een advocaat kostenloos een advies gesprek aan te vragen. de sociale raadslieden kunnen je ook helpen en steunen hierin.

hopelijk laat je dit alles niet over je kant gaan, want iemand die op deze manier met je omgaat verdient jou gewoon niet.

onderaan een link naar een site met veel informatie rondom scheiding

heel veel sterkte!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk heel anders over een buitenechtelijke relatie dan de meeste andere mensen op deze site, dus ik zal wel een hoop negatieve reacties krijgen. Het zij zo.

Ik geef toe, dat je man uiterst slordig en onelegant te werk gaat. Maar de situatie is niet helemaal uniek.

Advies: Probeer eens over het feit, dat hij seks met een andere vrouw heeft te vergeten, niet alleen voor deze keer, maar het feit an sich. Ik denk dat dit in veel huwelijken voorkomt; als iedereen even radicaal zou reageren als jij, dan zouden er nog maar weinig huwelijken over zijn. Alleen huwelijken van mensen zonder libido en een overmaat aan moraal zouden standhouden.

Je moet je wel afvragen, of je zonder dit vreemdgaan met hem zou willen doorgaan. Is het leven dan nog de moeite waard. Als het antwoord daarop JA is, dan ben je een oen als jij je relatie daardoor afbreekt en je kinderen door een echtscheiding laat gaan.

Jouw woede is voornamelijk jaloezie, en dat is alleen maar gekwetste trots. Libelle en andere damestijdschriften hebben jou een zeer vreemde kijk op het leven opgedrongen: eeuwige trouw en romantiek, dat heeft weinig met een relatie en nog minder met liefde te maken. Een nummertje maken buiten de deur is in de meeste gevallen alleen maar een lichamelijke kwestie. Zoiets als het eten van een zak patat met mayonaise: je weet dat het niet moet, maar het is soms zo verschrikkelijk lekker en soms onmogelijk te weerstaan.

Ik zal niet meer zeggen, je begrijpt het wel; denk erover na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt niet in ieder huwelijk voor.
Dit is niet normaal.
Probeer het niet goed te praten of het te rechtvaardigen.
Dumpen moet ze hem. (thumbs down)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rechtlijnigheid is des duivels oor kussen :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ohw!!! nou snap ik het!!!
dus ze moet hem nu vergeven en de keren erop ook! oh wat dom van ons!!!!
daarom doet die man zo achterlijk met dat dreigen van hem, hij heeft gewoon gelijk, er is niets aan de hand want het betekent allemaal niets....
kom óp zeg.... prima hoor dat jij er zo over denkt, maar ik denk niet dat een open relatie de afspraak was in dit geval, vertrouwen door dik en dun, voor iemand door het vuur kunnen gaan. bij die ex van mij was het ook snel klaar hoor, ...onder het draad door te vreten,? prima, ik zet je wel een wei verder, das veel makkelijker voor je! stel nu dat alleen maar om de seks gaat, zou het IQ van de l#l niet uit te zetten zijn? het scheelt zoveel problemen bij een partner en vooral verdriet bij kinderen als een man niet zijn l#l denkt!!
pak dan gewoon een zak patatje mayo als je je eigen belang niet voor dat van anderen wil laten gaan. ook met een vlotte babbel is er geen reden om de broek te laten zakken bij andere vrouwen, en een vlotte babbel na die tijd..man wat een zielig gebluf, het werkt echt bijna op mijn lachspieren zo triest die man strikje om die kerel doen en cadeau geven aan de eerste de beste. wel even flink uitzwaaien en geluk wensen voor ie begint te mauwen dat ie nu pas weet wat ie mist....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie: beter ten have gekeerd, dan te gehele gedwaald
@Eucalypje: je klinkt verbeten, verbitterd en verzuurd. Dat was te voorkomen, bij wat ruimere blik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@pieta17
waarschijnlijk is dit niet te voorkomen omdat ik er iets andere ideeën, normen en waarden erop na hou dan jou. zoals ik al zei, ik vind het prima dat jij hier zo over denkt, en laat mij gerust een minder ruime blik hebben, verbitterd, verbeten of verzuurd lijken (zolang mensen die me niet kennen mij niet zo omschrijven is er niets aan de hand) voor mij is een relatie een basis van vertrouwen, en dan niet in de zin dat je erop kan vertrouwen dat een partner ergens anders zijn of haar 'zakje friet met mayo' gaat scoren.
en mocht dat wel het geval zijn, meldt dan braaf dat je naar het kleefetaria gaat voor een snelle hap, dan laat je de ander tenminste nog een keus. dat het zoveel gebeurd wil niet zeggen dat je het maar moet accepteren. maar goed, laat mijn maar des duivels oor kussen, mij kunnen bepaalde mannen ook wat kussen, maar moet hiervoor wel even gehurkt met de rug naar ze toe gaan staan. en ja, ik hou de kleding hierbij aan. Alleen huwelijken van mensen zonder libido en een overmaat?? aan moraal zouden standhouden? ook zonder libido kan je vreemdgaan naar mijn idee. maar goed, we kunnen best dooremmer over ethiek of moraal hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eucalypje: je hebt nu je ei wel gelegd. Jouw mening is bekend, maar iof vragenstelster nu mee opschiet is voor mijn duidelijk: Nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsjeblieft zeg, je gaat totaal voorbij aan de vraag waar dit om gaat. Dat is niet de seks met een ander op zich. Dat is dat dit heerschap het vertrouwen van zijn vrouw heeft beschaamd. Dat is dat hij wat - volgens de impliciete of expliciete afspraken van de partners - het fundament van hun relatie was heeft weggeslagen. En alsof dat nog niet erg genoeg is, stapelt hij daar ook nog het dreigement bovenop om haar haar kinderen af te nemen! Je hoeft mij niets te vertellen over non-monogamie. Ik leef ook niet monogaam. Maar dat is wel iets dat mijn man en ik sámen hebben afgesproken, niet iets dat één van ons achter de rug van de ander om gewoon is gaan doen. De vraagstelster heeft volkomen gelijk om niet door te willen gaan met dit huwelijk. Een huwelijk is een contract op basis van vertrouwen. De man heeft zowel het contract als het vertrouwen gebroken. En dan vind je de vraagstelster radicaal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb in mijn reactie ook gezegd:
"Ik geef toe, dat je man uiterst slordig en onelegant te werk gaat. Maar de situatie is niet helemaal uniek." Dat hoef ik niet verder aan te dikken. Ik geloof meer in olie op de golven dan in olie op het vuur. M.a.w. laat vragenstelster er goed over nadenken en zich niet laten leiden door wat is gebeurd. De meeste mensen hier zijn tamelijk radicaal en ze weten - net als ik - ook niet meer dan in de vraag staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij bovendien opvalt is dat de felle reacties tegen mijn antwoord vooral komen door gescheiden mensen. De plusjes komen waarschijnlijk van de mensen die hun probleem anders hebben opgelost
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Pieta17 + voor je durf om " jouw eigen mening " te verkondigen. Bovendien heb je gelijk met die gekrenkte trots , dat is de kern van het probleem, samen met het 'wraak ' willen nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat dit dan opvallen: een reactie van iemand die heel blij is met haar eigen niet-monogame relatie. Die snapt dat zoiets is waar je sámen voor kiest. De vraagstelster heeft hier niet voor getekend. Zij is gewoon bedrogen. Dat is heel wat anders dan dat er 'slordig en onelegant' is gedaan. Slordig, je niets aantrekken van één van de belangrijkste geloftes die je je vrouw hebt gedaan? Onelegant, om je vrouw te dreigen haar kínderen af te pakken en haar met niets achter te laten? Nee, dit was vér over de grens, en er is niets 'radicaals' aan als de vraagstelster dit huwelijk niet meer ziet zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ SuzyQ , Kan het misschien zijn dat deze man iets enorm miste bij zijn relatie en dat bij een ander vond. Heb je enig idee wat een verliefdheid kan uitrichten.
Je alleen richten op de trouw en de afspraken , is logisch gezien jouw eigen diepe relatie en de afspraken die daarbij hoorden.
Iedereen "spiegelt '' zich hier in hoe hij/ zij zich zou voelen , bedrogen , totaal van slag en heel kwaad. Maar de andere kant is veel minder aan het licht gekomen , het * waarom * deze man zijn ander in een ander dan zijn eigen vrouw vond . Als hij tot over zijn oren verliefd is geworden op een andere vrouw , dan gebeurt dat gewoon , daar is geen afspraak tegen bestand. Deze kracht is groter dan iedere andere kracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nogmaals: het ligt er aan waar je voor kiest: vuur of water. Ik denk dat onze vragenstelster op basis van korte termijn overwegingen kiest voor een verkeerde lange termijn oplossing. Het kan mij geen bals schelen, en ik wil mijn gelijk niet halen, maar ik heb wel te doen met een dame in verwarring, die bovendien in verwachting is. Trekt ze dat allemaal nog wel? En SuzieQ "slordig en onelegant" hoeft niet verder te worden uitgemolken. Ik neem aan (alweer!) dat je daarmee genoeg hebt als veroordeling. En Golgenenten: het kan ook zijn dat jij volkomen gelijk hebt, en dat hij dus niet de weg heeft gekozen om haar aan de kant te zetten, maar dat hij het gemis buiten de deur heeft gezocht. Aan een kant een goeie vent dus, zij het dat hij het slordig en onelegant heeft uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Goldenten: als je iets mist in je relatie, bespreek je dat met degene met wie je een relatie hebt. Je lost dat niet op door je partner te bedonderen. En verliefdheid? Ach kom, we worden allemaal wel eens verliefd, en dat is geen toestand waarin je ineens ontoerekeningsvatbaar bent. Ik vind 'maar ik ben zo verliefd' een enórm zwak excuus. Niet iedere jeuk hoef je meteen te krabben, en niet met iedere verliefdheid hoef je meteen iets te doen. Verliefdheid zorgt er niet voor dat je per ongeluk met je broek op je knieën struikelt en dan oeps, met jouw geslachtsdeel op het hare terechtkomt. Het is echt verrassend gemakkelijk om géén seks met iemand te hebben. Waaróm die man iets miste in zijn eigen relatie? Hij had zijn kans om het daar met zijn vrouw over te hebben vóórdat hij met een ander in bed dook. @Pieta: ik denk juist dat deze vraagstelster voor de lange termijn een heel goede keuze maakt. Een héél verstandige keuze. Weet je waarom? Niet eens vanwege dat vreemdgaan zelf, daar kan een stel overheenkomen (*als* beide partners dat willen, en het is valide om dat *niet* te willen). Maar dat is niet het enige wat deze man heeft gedaan. Hij heeft het ergste, meest ingrijpende dreigement geuit dat je een moeder aan kan doen. Het dreigement haar kínderen af te pakken. Tegen zijn eigen vrouw! Omdat hij zélf een enorme misstap heeft begaan, besluit hij de kínderen in te zetten als wapen. Dat is onvergeeflijk. Dat is de grote eye-opener: van een partner die hiertoe in staat is, moet je zo hard mogelijk wegrennen. Dat is geen jaloezie en gekwetste trots, dat is erachter komen dat je getrouwd bent met een egoïstische zak die werkelijk nérgens voor terugdeinst om zijn zin te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
#SuzyQ
Allemaal goed en wel, maar daarom vroeg ik ook aan haar:
'zou je met die gozer willen doorgaan als hij niet was vreemdgegaan?' Ik probeer niet 'te voorkomen' dat ze gaat scheiden, maar ze moet er goed over nadenken. Jij en anderen beslissen maar (voor haar) zonder nadenken wat de juiste weg is voor haar. Dat kan scheiden zijn, maar ookeindelijk eens beginnen met samen te praten. Wij kennen de situatie niet. En de man is meteen in ieders ook een 'zak' (jouw woorden).
We zijn het buiten de bewoording heus wel eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het nou juist, ik en anderen beslissen helemaal niet voor haar. *Zij* heeft besloten. Het staat glashelder in haar vraag, "ik wil scheiden". En de vraag gaat erover of zij bang moet zijn dat haar man zijn dreigement om haar kinderen af te pakken waar kan maken. Jij bent degene die in plaats van haar valide keuze te respecteren, begint te roepen dat ze haar keuze opnieuw moet overwegen. Jij vindt dat ze radicaal reageert door te willen scheiden. Jij oordeelt dat ze reageert uit jaloezie en gekwetste trots. Jij denkt dat ze een 'zeer vreemde kijk op het leven' heeft, en kan dat blijkbaar afleiden uit een vraag van vijf regeltjes waar háár overwegingen al lang aan vooraf zijn gegaan. Jij doet alsof je kunt weten dat ze ondoordacht te werk gaat, maar het is háár relatie waarvan de grenzen met voeten zijn getreden.
Kristal
13 jaar geleden
Ik ben het totaal met je eens Suzy. Als je graag een vrijer huwelijk wilt dan monogaam, dan maak je die afspraak samen voor je huwelijk (of samenwonen). Wil je daar later verandering in brengen ga je niet éérst vreemd. Communiceren erover is prima maar dan wel voordat je met een ander het bed deelt. Daarbij wil hij haar bedreigen, geen kinderen, geen gemeenschap van goederen. Dat is het overschreeuwen van je eigen fout.
Lastige situatie voor je, maar scheiden ligt toch wel voor de hand ja!! Op onderstaande site kun je alles vinden over scheiden, voogdij etc.

Sterkte!

http://www.scheiding-omgang.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt helemaal niet voor de hand. Als een monogame relatie te beknellend is, dat zijn er twee mogelijkheden: de relatie verruimen of scheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord is gebaseerd op wat ze zelf al aangeeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar het woord 'tegengas' komt toch niet van Mars.
Kristal
13 jaar geleden
Dat doe jij toch al?
Lekkere vent, om je zo te bedreigen. Maar laat je niet overbluffen!

Geen enkele rechter zegt 'u krijgt geen voogdij omdat uw man meer geld heeft'. Zo werkt het niet. De rechter kijkt naar wat het beste is voor het kind, waar het kind het beste een thuis zal hebben. En voordat je denkt dat de partner met het meeste geld het beste thuis kan bieden: daar is kinderalimentatie voor bedoeld.

Neem zo snel mogelijk contact op met een advocaat, en neem met die advocaat ook vooral goed je huwelijkse voorwaarden door. Want ook dat zou wel eens veel minder uitzichtloos kunnen zijn dan je denkt. Huwelijkse voorwaarden houden zelden in dat één van de partners bij scheiding met helemaal niets achterblijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het even kan , gewoon getrouwd blijven. Waarom zou je scheiden ?

Alle vóórs en tegens van getrouwd blijven op een rijtje zetten ,
En houd je echt van hem ( Unconditional ) ? Als je "unconditional " van hem houdt , dan kan je best bij hem blijven.
Vrijen , intimiteit zal moeilijk worden . Het wordt meer een "verstandshuwelijk ".

Snijd je jezelf niet méér in de vingers voor iets waar jij geen schuld aan hebt als je bij hem weggaat ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord is gewoon een keuze die mogelijk is , die ook kan worden onderzocht door vragenstelster. Ik heb werkelijk géén idee hoe het is om bedrogen te worden , heb zelf een affaire gehad met een getrouwde vrouw die * vooraf* alles met haar man had besproken. Ik weet welke krachten kunnen ontstaan in een huwelijk , krachten die compleet overweldigend en slopend kunnen zijn. Zij en hij ( haar man ) waren intellectuelen die op een intelligente manier hun huwelijk * opnieuw* een nieuwe draai konden geven. No matter dat het vertrouwen niet meer hetzelfde was , hij hield van haar zonder voorbehoud wat er ook gebeurde.
Vergis je niet, je hebt wel degelijk rechten.
Allereerst hoef jij niet weg te gaan, laat meneer zelf maar opkrassen.
daarnaast kan hij lappen voor jou en (de zorg voor)je kinderen.
Alles wat in het huwelijk vergaard is, moet wel degelijk gedeeld worden.
Ook als je man een zaak heeft is de periode dat jullie getrouwd zijn de waardevermeerdering inbreng in de te verdelen bezittingen.
Heeft hij niet voldaan aan de overdracht van bezit tijdens
de huwelijkse periode, dan kom hij wel eens behoorlijk moeten dokken.
Laat je niet gek maken.
Neem een goede advocaat en stuur de rekening maar vast naar hem.
Zo weet hij dat je je niet laat naaien(vergeef me de terminologie)
Laat je niet overmannen door angst en dreigementen.
Een gepaste actie doet hem wel dimmen.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo hard van stapel lopen zou ik zeggen, probeer het gewoon nog een tijdje, want tijd heelt alle wonden, ook een slippertje...zolang hij niet verliefd is op die ander maar het puur om de sex ging is er eigenlijk niets aan hand...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar man heeft zonder woord van overleg de basis van hun relatie weggeslagen. Het is háár keuze hoe hard ze van stapel loopt. En gezien waar deze man toe in staat is (dreigen haar kinderen af te pakken) heeft ze groot gelijk!
jeetje meid hij gaat vreemd
en dan dreigt hij jou ook nog
hoe goed ben je dan
meid wees sterk en pak hem terug
wat denkt die vent wel niet grrrrr mannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een situatie zeg. neenee, je kinderen gewoon meenemen dat kan hij niet doen. ga zo snel als het kan naar de vrederechter en laat deze maatregelen uitvaardigen. ik heb destijds ongeveer dezelfde situatie gekend terwijl ik van de bijstand leefde, maar dat was niks geen probleem. de rechter kijkt ook naar andere elementen hoor. mannen die met andere vrouwen rotzooien in hun eigen huis, dat zijn nu niet direct modelvaders...