Heeft iemand wijsheid in dit (aloude) liefdesrelaas?

Meisje A is voor het eerst verliefd op een meisje (B) geworden. Meisje A is daarvoor alleen ècht verliefd geweest op jongens, alleen sluimerend voor meisjes. Nooit wederzijds. Voor het eerst maakt ze mee dat iemand (B) tegelijkertijd verliefd is op haar. Dit duurt tussen hen al enkele maanden; ze weten het officieel echter nog niet lang van elkaar. Er is in die maanden heel veel gebeurd in hun andere relaties.
A is onervaren en jong, heeft geëxperimenteerd (zoenen, flirten, geen seks) met beide geslachten, en is nu behoorlijk in de war.
Meisje B is ervaren met jongens, en is in haar leven twee keer hevig verliefd geweest op meisjes. Haar relaties verliepen niet altijd lekker. Daarom is ze nu behoudend. Haar nieuwe vriend lijkt een goede match te zijn/worden.

Lastige factor: ze zijn klasgenoten.
Om het ingewikkelder te maken: spiritueel en technisch gezien lijken ze door allerlei factoren heel erg verbonden te zijn, wat de zaak verzwaard met een soort morele verplichting (ze 'moeten wel' - anders 'houd het nooit op' en is het zonde)

Wat is wijsheid over de toekomst van A en B? Hoe kunnen ze handelen? Wat steekt hen een hart onder de riem? Wat zou je tegen ze zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Spiritueel en technisch gezien "verbonden"'.
Verzwaard met een morele verplichting.......
Ik heb geen idee wat dat betekent maar het klinkt
alsof ze voor elkaar bestemd zijn.

Meisje B heeft een nieuwe vriend maar is verliefd op meisje A.
Dat vind ik dan absoluut niet eerlijk tegenover die nieuwe vriend.

Er is geen wijsheid over de toekomst van A en B.
Ze zitten allebei nog op school, geen idee hoe oud ze zijn en bovendien kan niemand in de toekomst kijken.

De enige wijsheid voor beide is: eerlijk tegenover jezelf zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik kan bijna niet voorstellen dat ze heel oud zijn. Aangezien meisje A geen ervaring heeft met sex met een jonge of meisje? Kan best maar.... Ik denknmeer ove meisjes tussennde 15 en 19

Andere antwoorden (7)

Die meisjes zijn allebei verliefd op elkaar, toch? Dan lijkt het mij logisch dat ze een relatie beginnen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom heeft ze een relatie als ze verliefd is op meisje A? Waarom maalt ze het dan niet uit? Is dit een hypothetisch geval?
Om met de laatste vraag te beginnen zou ik tegen hen zeggen dat ze zich niet "moeten" laten leiden door, al dan niet goed bedoelde, adviezen van anderen. Samen onderzoeken en daarna vaststellen wat zij zelf willen is de in henzelf aanwezige wijsheid ook voor wat betreft de voor hen genoemde toekomst. Sterk zijn in wat zij zelf willen is het beste resultaat van het steken van het hart onder de riem. Het gaat hier immers om hun beider toekomst en dat betekent dat veel omgevingsfactoren die hun toekomst in de weg staan, hooguit op de achtergrond in beschouwing kunnen worden genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meisje B; Wat wil je? Denk er stevig overna wat je wil en volg je hart! Meisje A; Probeer meisje B te overtuigen van jullie eigen gevoel voor elkaar. GO FOR IT
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te zien staan ze al genoeg onder druk van de maatschappij en onzekerheden. Advies geven in de keus die ze zouden moeten maken lijkt me niet verstandig omdat ze hun eigen hart moeten volgen en vanuit daar de keuze maken en niet doordat ze onder druk komen te staan door eventuele goed bedoelde adviezen. Het enige wat ik zou zeggen is dat je dat je achter ze staat in welke beslissing ze ook mogen nemen zonder daarbij je eigen voorkeur in te laten doorschemeren :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meisjes moeten hun hart volgen. Het gaat niet aan, dus het is niet juist, dat meisje B haar relatie met de nieuwe vriend continueert terwijl ze verliefd is op meisje A. Het is niet eerlijk tegenover die jongen en ook niet tegenover meisje A. Over de toekomst valt niets te zeggen; we kunnen geen koffiedik kijken.
13 jaar geleden
Niks aantrekken van wat anderen zeggen en denken. Laat ze hun gevoel volgen. Het is duidelijk dat ze wat met elkaar hebben. Dat verdoezelen maakt hen niet happy, beiden niet. Gewoon er voor gaan dus. Laat ze zichzelf zijn. En als iemand commentaar heeft dan zeggen ze maar dat diegene zich beter druk kan maken om de vele oorlogen in dezee wereld dan het beetje liefde en respect dat deze meiden met elkaar willen delen. Dat kan ook een levensles zijn voor anderen.

Een bimeid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meisje, jongen, relatie, klasgenoten....
het doet er allemaal niet toe eigenlijk hoe de vork in de steel zit.

kiezen voor de situatie waarbij meisje A of B zich het meest prettig voelen. is dat samen, dan is het goed, is het apart van elkaar is het ook goed.

zowel meisje A als meisje B moeten doen waar ze zich het gelukkigst bij voelen.

vrij simpel toch? :)