wat bedoel een vrouw als ze zegt dat ze geen gevoel meer voor je heeft?

terwijl ze altijd voor je klaar heeft gestaan en altijd tot aan de laatste dag heel veel liefde heeft gegeven en geen signalen heeft afgegeven van misschien weet ik het niet meer, juist alleen maar signalen dat ze een toekomst met je wilde. en jij degene was met wie ze gelukkig wilde worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.9K
Kimath
13 jaar geleden
Stelde je net ook geen vraag dat je relatie net uit was na 3 jaar?
Als ze zegt dat ze niks meer voor je voelt, kun je dat beter accepteren. Achter haar aan blijven lopen en proberen haar terug te krijgen heeft geen zin. Zo drijf je haar alleen maar verder weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze bedoelt wat ze zegt neem ik aan: dat het klaar, over en uit is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar ik kan het niet begrijpen we waren zo ver en we hadden zoveel meegemaakt en berijkt ik snap niet dat ze dat zomaar kan opgeven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een vraag die je aan haar moet stellen, niet hier op GV. Wat weten wij nou van haar?
Kimath
13 jaar geleden
@Wendy: inderdaad. Probeer het met haar uit te praten, wij kunnen hier niet op antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat heb ik ook aan haar gevraagt en ze weet het allemaal niet en dan zegt ze niks en zegt ze ik heb geen gevoel meer, maar tog bedankt voor jullie reacties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zegt op een 'nette' manier dat ze helemaal klaar met je is. Als je van haar houdt, resecteer je dat. Laat haar met rust. Niet stalken. Niet lastig vallen.

Antwoorden (17)

Misschien heeft ze wel twijfels gehad maar was ze bang om het te vertellen omdat ze er niet zeker over was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze nog wel van je houd maar niet meer verliefd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zegt feitelijk dat ze niet meer van je houd. Waarom weet ik ook niet. Maar als dat plots is omgeslagen dan kan het zijn dat ze iemand ander heeft leren kennen en dat ze daar verliefd op is geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is uitgegeven. Het is op. Geef jij wel voldoende terug?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb altijd voor haar klaar gestaan en was bijna elke dag bij haar sliep ook 4 keer per week bij haar
Kimath
13 jaar geleden
Misschien was dat het. Te veel bij iemand zijn kan verstikkend werken. Je moet elkaar de ruimte geven. Maar nogmaals, vraag dit aan haar, niet aan ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat te denken van gewoon gaan samenwonen, gaan trouwen, voor haar kiezen, het leven samen delen. Persoonlijk vind ik het van twee walletjes eten. Van haar ruimte in het leven gebruikmaken en je eigen ruimte niet opgeven.
Ik zou daar ook heeeeel moe van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De spijker op z,n kop.
waarschijnlijk heeft ze teveel gegeven en is het nu "op"? Helaas ben ik ook zo'n vrouw die alleen maar geeft en op een gegeven moment is het gewoon op, dan kun je niet meer geven en als je dan zelf nog iets voor jezelf wilt is het vaak beter om verder te gaan met je leven, zonder de "nemer".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook als je mijn reactie bij Inekevl leest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dan ook. Ga hiermee naar haar toe, dit is geen vraag voor GV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook dan! Je hebt niet echt gekozen, waarom niet? Als je van iemand houdt, kies je ook voor diegene!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke nog tips wat ik kan doen? behalve met haar praten want ze wil liever geen contact meer en ik wil haar niet tegen mij opjagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken haar niet, maar ik weet wel dat toen het bij mij op was, dat het ook echt op was, ik was er toen al zo lang (jaren) mee bezig, dat het geen zin had om er nog over te praten. Mijn relatie heeft 12 jaar geduurd en de laatste 3 jaar was ik alleen nog maar bezig met "wegkomen", hoe erg dat ook voor mijn partner was. Er was vanaf het moment dat het voor mij duidelijk was dus ook echt niets meer aan te doen. Ik weet niet hoelang en op welke manier je vriendin ermee bezig was, maar ik heb het nu 2x meegemaakt, beide keren heeft het me ontzettend veel moeite gekost om voor mezelf duidelijk te krijgen en te aanvaarden dat het op was en ik denk dat dat bij de meeste mensen zo zal zijn. Je doet dit niet ondoordacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ bitch62
2 x al meegemaakt? hoop dat je nu wat minder durft te geven, of dat je toekomstige relatie gelijkwaardiger voor je wordt in het geven en nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in mijn huidige relatie gaat het al een stuk beter, maar ik vrees dat ik een "gever" ben en het nooit zal leren :-( Ik heb sowieso de indruk dat vrouwen meer "gevers" zijn dan mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat ben ik wel met je eens maar ik denk dat ze er mogelijk wel een paar maanden wel mee bezig was maar heeft in die periode nooit echt iets laten merken dat ze eigenlijk niet bij me wou zijn dat is het raare ervan ze is altijd bezig geweest met onze toekomst zij zat mij zelfs een week voor alle narigheid aan te sporen een huis te regelen voor ons?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook ik ben tot bijna het laatste moment bezig geweest met een gezamenlijke toekomst, vraag me niet waarom, maar toen de knop om ging, was het ook echt dat het direct op dat moment ook over was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke dat is moeilijk te accepteren maar dan weet ik in ieder geval wel waar ik aan toe ben was het bij jou ook terwijl je erg close was en je tot je knop omging gewoon echt degene met wie je oud wilde worden? en liet je dat ook echt duidelijk aan hem merken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb wel degelijk signalen afgegeven: ging oa steeds meer alleen doen, maar soms lijkt het of mensen blind zijn, of blind willen zijn voor die signalen. Misschien heb je het echt niet gezien, misschien was het "handiger" als je het niet zag? Is niet te zeggen, ik zou zeggen probeer nog 1x een gesprek aan te gaan, alleen om te zien of het inderdaad ongeveer zo is gegaan, of dat er iets anders aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke ik ga nog wel een keer met haar praten proberen als zij dat wil maar het wordt denk ik toch niets want ze zit ook overhoop met haarzelf en op mij zit ze ook niet te wachten want ze laat eigenlijk niks meer van haar horen. en de laatste keer dat ik erover begon had ze eigenlijk nergens een duidelijk antwoord op. op veel vragen antwoord ze dan met ''weet ik niet''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was ook mijn standaard antwoord, het kon me ook niet meer echt raken. Ik wens je in ieder geval succes en anders sterkte bij het aanvaarden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zeg niet dat alle vrouwen meer "gevers" zijn, ik ben in ieder geval wel een "gever", maar mijn huidige vriend is ook een "gever", er zijn absoluut ook mannen die "gevers" zijn
ze zal nog wel van je houden, maar dan niet meer als man-vrouw, maar wel als vriend-vriendin.
ik denk dat kriebels die ze had bij jou over zijn.
misschien kan je het weer laten kriebelen als je nog van haar houdt tenminste.
zeg haar dat ze mooi is, lief is en kijk haar weer eens aan zoals je eerder deed.
misschien komt haar gevoel weer terug en zo niet?
accepteren, hoe moeilijk het ook is en zorgen dat je idd als goeie vrienden uit elkaar gaat.
sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betekent, dat ze nu andere inzichten over de relatie heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt nu eens wakker.
Als er nog een greintje fatsoen in u zit doe haar een huwelijksvoorstel en overleg met haar wat praktischer is,
bij haar intrekken of zij bij u.
En draag haar op handen, zulke goede mensen zijn met een lichtje te zoeken.
Dus kom met iets concreets wat duidelijke signalen afgeeft. Alleen dan zou u nog een kans maken om het
vuur weer op te laaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet meer wat ik kan doen ik heb alles al geprobeerd? behalve haar ten huwelijk vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bingo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten huwelijk vragen is onzin, Sxiopo. Als zij zegt dat haar gevoelens voor hem over zijn zal ze echt niet ingaan op een huwelijksaanzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is misschien wel de hint die ze je wil geven inderdaad.
Dat was ook het eerste wat bij mij in mijn hoofd schoot, ten huwelijk vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw wil een bekroning in haar relatie zien.
Ze wil een duurzame relatie.
De partner moet eerlijk en duidelijk zijn.
Geen wonder dat als de vrouw na lange tijd nog steeds geen concrete signalen krijgt van haar partner, ze de handdoek in de ring gooit.
Wijs je partner op deze link van Goeievraag.nl en laat haar dit lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze wil toekomstplannen maken, samen gaan wonen uuuuhhh , wat nog meer allemaal, hint hint hint.
En ik ben wel een vrouw, een hele intuitieve ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net ons 40 jarig huwelijksfeest achter de rug met kinderen en kleinkinderen. Men moet naar elkaar luisteren en eerlijk tegenover elkaar zijn. Voor partners met een kinderwens tikt de biologische klok door, en ook de tijd tikt door. Men kan niet ongestraft van eeuwigheid tot zaligheid de boel rekken. Blijf anders vrijgezel, dan kan die partner verder met haar leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben nog maar 21 en zij ook vindt je dan nog steeds dat ik haar ten huwelijk moet vragen we hebben een relatie van 2,5 jaar lang achter de rug? terwijl ze niet eens weet of ze wel verder met mij wil? om hoe ga ik dat uitleggen aan haar ouders? die zien ook mij liever gaan dan komen
Dat ze het uit maakt. Dat ze het zat is. Dat je iets heel erg verkeerds hebt gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zou kunnen dat ze verliefd is geworden op iemand anders en daardoor denkt dat haar gevoel voor jou is verdwenen. in dat geval moet de tijd leren of dat zo is
13 jaar geleden
Misschien is in jullie relatie de weegschaal zo scheef gaan hangen, dat ie uiteindelijk is omgevallen.

Haar liefde voor jou is bekoeld, veranderd van liefde in vriendschap!

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. sommige mensen zeggen heel vaak; ik hou van je, omdat ze het zo graag eens terug zouden horen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik dat zou zeggen (wat ik eens heb gedaan) bedoelde ik letterlijk wat ik zei.. ik had nog wel gevoel, maar alleen negatieve. ik irriteerde me aan alles wat hij deed.
een kennis heeft het gezegt tegen haar man omdat ze meer gevoel had gekregen voor een ander.
een vrouw kan hier dus meerdere dingen mee bedoelen.
heel veel succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al eens met haar gepraat waarom ze zich zo voelt? Als voor haar de koek op is, moet je toch weten wat er aan de hand is. Vooral omdat jij het idee hebt (zo maak ik dat op) dat het eigenlijk wel erg goed ging, neem ik aan dat jullie (nog) geen (?) serieus gesprek met elkaar hebben gehad over jullie relatie... Als je weet wat er scheelt, kan je er iets aan gaan doen en je allebei aanpassen aan elkaar.

Toegevoegd na 5 minuten:
Maar er iets aan doen, kan alleen als ze niet letterlijk bedoelt dat haaar gevoel over is. Als ze zich aan je irriteert bijvoorbeeld, kan ze dat aan je zeggen, maar dan moet je je niet aangevallen voelen, natuurlijk, je kan je gedrag aanpassen aan haar, zodat zij zich beter voelt met jou om je heen, bijvoorbeeld.

Maar goed, alsnog: práát met haar ;) van raden wordt je ook niet wijzer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb daarna nog met haar gepraat maar ze geeft op veel vragen die ik stel het antwoord ''weet ik niet'' en dan schuift ze het af op haar gevoel, ze heeft er niet echt een duidelijke verklaring voor. de oorzaak is wel een ruzie geweest maar daardoor kan je gevoel toch niet ineens weg zijn?
Zoals Oprah Winfrey zou zeggen: She is just not that into you!

Signalen kunnen door verzender en ontvanger verschillend zijn. Ook kan ze veranderd zijn. Ze heeft jou echt niet express op het verkeerde been willen brengen, waarschijnlijk wilde ze het juist een kans geven, maar liefde forceer je niet. Sluit dit hoofdstuk af en begin aan een ander mooi sprookje.
13 jaar geleden
Jammer, misschien is er niet genoeg communicatie geweest. Zij geeft misschien weinig aan, jij vraagt misschien niet hoe zij zich voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bekend dat vrouwen en mannen vaak anders communiceren. Wanneer de relatie uit elkaar gaat kan de man zeggen:"Wat? Hoe kan dat nou weer. Alles was goed, ze heeft nooit iets gezegd? En dat meent hij oprecht. De vrouw zal daarop zeggen: Wat??? Nooit iets gezegd? Ik heb het eerst subtiel geprobeerd hem te vertellen hoe het voor me is, maar dat hielp niet. Later hebben we hebben ruzies tot enorme ruzies gehad en nu zegt hij dat ik niks gezegd heb? En zij meent dat ook oprecht.
Ik weet het uit eigen ervaring. Ergens gaat de communicatie mis. Eigenlijk zou het voor veel huwelijken goed zijn als een vrouw kon zeggen: luister Lief, dat en dat kwetst mij zeer dus dat moeten wij nu gaan veranderen anders gaat morgen onze relatie kapot. En dan zullen mannen er veel aan doen om dat te voorkomen want ze houden van die vrouw. Maar een vrouw kan vaak niet op die manier duidelijk zijn. En dan gaat bij haar langzamerhand het gevoel voor de man weg, want hij begrijpt geen van de signalen, ruzies. Zij voelt zich niet gehoord, hij voelt zich miskend. En als zij dan zegt; ik heb geen gevoel meer voor je is het vaak te laat voor hem om nog iets te helen. Maar misschien, als je al die goede adviezen opvolgt die je hier in GV gegeven zijn door ervaringsdeskundigen, en haar ten huwelijk vraagt en zegt alleen met haar te willen wonen omdat je niet zonder haar wilt, dat je dat ontdekt hebt... wie weet.
Maar áls ze dan nog iets met je wilt zoek dan samen onmiddellijk een manier om helderder met elkaar te communiceren. En dan niet volgende maand maar direct als ze ja zegt. Anders zit je over een poosje weer met het zelfde probleem.
Sterkte.
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets dergelijks had ik ook willen antwoorden! Inderdaad, een kwestie van een volkomen verschillende manier van communiceren. Vaak zelfs nog een graadje erger dan jij omschrijft. Want die knallende ruzies, die zijn er vaak niet eens. Dan voelt de vrouw zich wel miskend, en laat dat (in HAAR idee) ook merken - maar de man merkt hooguit dat zijn vrouw een avondje wat stil is, maar goed, dat heeft iedereen wel eens, en als dat de volgende dag weg is, dan is alles normaal. Mijn idee is dus: vrouwen kunnen slecht communiceren. Ze hebben het idee dat het wel duidelijk is voor de ander - maar in werkelijkheid is het voor HENZELF duidelijk, en is dat eigen wereldbeeld zo overheersend, dat ze zich niet kunnen voorstellen dat het voor de ander niet duidelijk is. "Ik had zo gehoopt dat je had vermoed dat ik een onbenoemd onbehagen voelde." Als de man dat niet kan vermoeden, dan is het over. Zomaar. Van het ene moment op het andere. Het gevoel is weg. Dat is het enige feit. De rest wordt er dan achteraf bijberedeneerd. - Gisteren was alles nog dik in orde.
- Vandaag gaat de knop om.
- Vanaf nu was het ook gisteren al foute boel.
Gewoon laten gaan, aan twijfelaars heb je niets en mocht je het nu herstellen komt het later weer dubbel zo hard terug.

Beter nu dus door de zure appel heen bijten dan nog jaren een vreemde smaak in de mond !!

Succes en sterkte met kiezen,

Stef