Kunnen gevoelens voor iemand terug komen?

Stel, je hebt een relatie achter de rug van een aantal jaartjes en je was jong (jaartje of 15, 16?) toen je met diegene kreeg. Het is uit gegaan omdat je twijfelde aan je gevoel en je voelt je op het moment alleen gewoon heerlijk. Je mist diegene niet, zoekt geen contact etc. Is het dan mogelijk dat je over een aantal jaar diegene weer treft en toch weer opnieuw gevoelens krijgt? Achteraf gezien: is het uit gegaan omdat je alleen op je poten wou leren staan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (9)

Het zou altijd kunnen ! Het is mij ook gebeurd!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan heel goed, maar het is toen uitgegaan door school en zelfstandig zijn nu wil je vastigheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan maar tijd zal het leren, wees open naar elkaar :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan heel goed. Een spreekwoord zegt "Oude liefde roest niet".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk! Mijn eerste vriend en ik houden zelfs nog steeds van elkaar. Alleen hebben we beiden een ander pad gekozen. Helaas wel een pad waar de ander zich niet goed bij voelt. Nu zijn we beiden gelukkig met een andere partner. We zoeken elkaar expres niet op, om overslaande vlammen en problemen te voorkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan zeker! Ik kan ervan meepraten. Had na 38 jaar weer contact met 1e liefde, contact via de mail nog wel. Het maakte weer heel veel los. Ik zie hem ook regelmatig, woont zelfs in de buurt. We zijn beiden getrouwd, met een ander. 'k Zou hem nog zo graag spreken,alleen...zijn vrouw vond het niet goed dat wij contact hadden, jaloers denk ik. Belachelijk he?

Toegevoegd na 5 uur:
Ik krijg die man ook niet meer uit mijn hoofd, stom he?Wat ik ook probeer, elke dag denk ik wel effe aan hem. Ook door bepaalde muziek op de radio, komt er vaak weer een heleboel terug. Dit komt mede door het mailcontact dat ik destijds met hem had. In 2007 was dat, ik heb het zelf verbroken omdat zijn vrouw ook alles las. Daar had ik geen zin in. Ik heb zelf mijn emailadres, mijn man ook een eigen. Of is dit iets bijzonders? 'k Vind het heel jammer dat ik het contact kwijt ben, maarja, misschien krijgt hij er nog weleens spijt van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dit kan zeker weten!
Je bent al heel wat ervaringen rijker geworden binnen een aantal jaren (tussen het uitgaan van de verkering en de terugkomende gevoelens).
Je kunt verliefd zijn/worden op iemand, maar door een uitspraak of handelen van hij/zij kan je verliefdheid afnemen en vraag je je af of je nog wel verliefd bent. Later kan je er achter komen (jij spreekt over een aantal jaren, maar dit kan ook heel goed de volgende dag al zijn) dat je toch weer verliefd bent (geworden).
Je kunt echt nog steeds dezelfde gevoelens hebben. Met de jaren mee verandert er meestal maar weinig aan je 'smaak' op het gebied van de liefde en zeker als je met hem/haar al eens een relatie hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat die gevoelens nooit helemaal weg zijn gegaan dan. Maar 'op een laag pitje' hebben gestaan totdat je diegene weer ontmoet...