Mag je voor vragen en/of behandelingen naar een andere huisarts?

Mijn vriendin durft niet naar haar eigen huisarts, maar wel de mijne. Nu zit ze met wat zwangerschaps/abortus vragen.. En misschien ook behandeling, qua abortuspil. Kan ze daarvoor terecht bij mijn huisarts?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als je in Nederland woont: een andere optie, is contact met Stisan (vroeger Rutgers Stichting) voor begeleiding of vragen.

In België, is de andere website een goede ingang voor informatie/contact.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar als je een fijn contact hebt met je eigen huisarts, zou ik gewoon op jouw naam een afspraak maken en samen verschijnen. De huisarts zal hier best begrip voor hebben. Het gaat niet om een hoestje, maar om een soms moeilijk bespreekbare situatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laatste optie vind ik eigenlijk ook wel een hele goeie! Goed idee om samen te gaan en dan kan je ook gewoon naar deze huisarts. +1

Andere antwoorden (5)

in eerste instantie toch echt naar de eigen huisarts.
de durf kan wellicht overwonnen worden als jij meegaat.
veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan nogal verschillen per regio.
laat je vriendin even naar haar zorgverzekeraar bellen, dan weet ze meer.
12 jaar geleden
Je kunt niet zo maar naar een andere huisarts. Dat kan alleen als je ziek wordt en je eigen huisarts is ziek of met vakantie.
12 jaar geleden
Ik ben wel een keer naar een andere huisarts geweest (die van mijn vriend) en dat was geen probleem. Ik moest het consult wel contant betalen, maar ik kreeg een factuur mee om in te dienen bij de zorgverzekeraar en toen heb ik het geld terug gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het je eigen huisarts, die kan jou het enige juiste antwoord geven, maar volgens mij kan het wel hor, daar je voor een second opinion ook ergens anders mag