Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je voor vragen en/of behandelingen naar een andere huisarts?

Mijn vriendin durft niet naar haar eigen huisarts, maar wel de mijne. Nu zit ze met wat zwangerschaps/abortus vragen.. En misschien ook behandeling, qua abortuspil. Kan ze daarvoor terecht bij mijn huisarts?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je in Nederland woont: een andere optie, is contact met Stisan (vroeger Rutgers Stichting) voor begeleiding of vragen.

In België, is de andere website een goede ingang voor informatie/contact.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar als je een fijn contact hebt met je eigen huisarts, zou ik gewoon op jouw naam een afspraak maken en samen verschijnen. De huisarts zal hier best begrip voor hebben. Het gaat niet om een hoestje, maar om een soms moeilijk bespreekbare situatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laatste optie vind ik eigenlijk ook wel een hele goeie! Goed idee om samen te gaan en dan kan je ook gewoon naar deze huisarts. +1

Andere antwoorden (5)

in eerste instantie toch echt naar de eigen huisarts.
de durf kan wellicht overwonnen worden als jij meegaat.
veel sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan nogal verschillen per regio.
laat je vriendin even naar haar zorgverzekeraar bellen, dan weet ze meer.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je kunt niet zo maar naar een andere huisarts. Dat kan alleen als je ziek wordt en je eigen huisarts is ziek of met vakantie.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik ben wel een keer naar een andere huisarts geweest (die van mijn vriend) en dat was geen probleem. Ik moest het consult wel contant betalen, maar ik kreeg een factuur mee om in te dienen bij de zorgverzekeraar en toen heb ik het geld terug gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het je eigen huisarts, die kan jou het enige juiste antwoord geven, maar volgens mij kan het wel hor, daar je voor een second opinion ook ergens anders mag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding