Hoe kan het dat je na het beeindigen van je relatie ineens in een diep dal terecht komt?

ik bedoel, je hoort wel vaker dat als stellen uit elkaar gaan dat één van hen zichzelf zo erg in de problemen werkt, financieel enzo, dat het dan bijna misgaat. Waarom zou dat nou zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Heel vaak heb je dan een opvulling van je leven gezocht in een relatie ipv een aanvulling.
Naar mate je meerdere relaties hebt gehad en geleerd heb dat je ,wat je bij de ander zoekt zelf in je hebt,veranderd je manier van denken en leer je dat een ander jou niet gelukkig kan maken maar het geluk in jezelf ligt.Je verliest eigenlijk jezelf in zo`n relatie ipv van dat jezelf vind.
Daar kun je alleen achterkomen door vallen en opstaan.
Wanneer je alles de tijd geeft(en dat is beremoeilijk)dan groei je er vanzelf over heen.Je moet alleen het verdriet doorvoelen en dat wil de mens vaak niet.Een mens wil alleen maar gelukkig zijn.Maar we zijn mensen en geen machines en ook verdriet en rouw hoort bij het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat mensen naar elkaar toe groeien, en samenwerken als een team. en meestal is het niet alleen uit verliefdheid, maar is het ook je beste vriend, waar je verhalen aan kwijt kan.

En als je die opeens kwijt ben heb je geen beste vriend, moet je zelf gaan beslissen wat je s avonds gaat doen enz enz

Dat het financieel verkeerd gaat kan omdat ze beide op elkaar letten, en nu niet meer, en dan kan het fout gaan, of hij/zij gaat stomme dingen doen (gokken/drank).

En geld uitgeven gaat een stuk makkelijker als je denkt dat de wereld toch is afgelopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totaal van slag. Van twee naar een. Van samen naar alleen. Je hele bodem is onder je weggeslagen, je voelt je verloren, afgewezen, zeer verdrietig, boos, eenzaam etc.

Een rollercoaster van gevoelens. En eigenlijk moet je dan je leven "weer op de rails" krijgen, zoals dat zo mooi gezegd wordt. Uithuilen en opnieuw beginnen. Veerkracht tonen. Vooruitkijken. En daar zit nou dat probleem. Er zijn mensen die dat niet (meer) kunnen. De power niet hebben, het inzicht kwijt zijn, te lang op de ex-partner geleund, stuurloos.

Je hebt na een relatie een periode van verwerking, afkicken, afsluiten. Want dat heeft impact, afscheid nemen van iets wat vanzelfsprekend leek. Mensen die in het dal terechtkomen én daar in blijven hangen, zien alleen maar zwart richting toekomst. Geen grijstinten. Zwart. En dan gaat het mis. Alles zit tegen. Niks lukt. Zelfvertrouwen, voor zover aanwezig, verdwijnt.

Da's moeilijk hoor. Er zijn mensen die daar hulp bij nodig hebben. Om heel langzaam weer naar de toekomst te durven kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je te afhankelijk word van elkaar ,en dat kan je een gevoel geven of je niet zonder die persoon kan leven .het heeft een rouw proces waar je door heen moet