Ik heb een enorm zwaar aandachtstekort, waardoor ik bij iedereen aandacht zoek en zodoende iedereen irriteer. Wat kan ik hieraan doen?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ter verduidelijking, ik heb het voornamelijk over affectie!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Beseffen dat niemand ooit aan je te grote behoefte kan voldoen. Ik heb zo'n beetje hetzelfde, en ondanks de tonnen affectie die mijn partner mij geeft heb ik eigenlijk nooit genoeg. Ik ben me ervan bewust en het enige wat helpt is zeer bewust genieten van de aandacht die je wel krijgt, en goed de teugels in de gaten houden als je teveel van iemand dreigt te vragen!

Op die manier kun je toch veel aandacht krijgen, ook al voelt dat niet altijd als veel.

Beter de gevende hand liefdevol onderhouden dan je erin vasthappen en m kwijt zijn... toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar! Bedankt!!

Andere antwoorden (13)

Heel veel van dit soort vragen stellen op deze website.
Dat is een beginnetje en we zullen je niet verwaarlozen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha. Grappig, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ook mijn antwoord. Daarvoor natuurlijk een plusje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zagen is misschien een goeie afleiding voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman? Zeg maar grappenman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig!
Je geeft zelf al het antwoord in feite, denk er nog is over na. Daarnaast kun je proberen ook wat leuke dingen te zoeken die je voor jezelf kunt doen; lezen? games? etc etc. Daarnaast gewoon lekker met je vrienden afspreken en leuke dingen doen. Als je nauwelijks vrienden hebt, probeer eens rustig iemand te benaderen, het is niet zo moeilijk als het lijkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel actief zijn op forums en internet en jezelf hiermee proberen bezig te houden. Dan krijg je altijd aandacht. Zeker als je wat scherpe vragen stelt of goeie antwoorden hier geeft, aandacht in overvloed ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal is dat een gevolg van onzekerheid hoor,probeer niet onzeker over te komen,en je krijgt vanzelf meer aandacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn geval is dit, denk ik, niet 't geval, althans niet voor 't overgrote deel.
Ha, die IVV;

Kennelijk heb je de oplossing gevonden en hoef je er nix meer aan te doen. Bij deze mijn extra stukje aandacht. Mooie oplossing toch zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nogmaals een verzoek tot moderator indienen.Krijg je heel veel bezwaren over verwijderde vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aandacht niet zoeken bij anderen. Geef positieve aandacht aan je omgeving en het komt vanzelf bij je terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu wil ik je zeker niets aanpraten, en weet ook niet in welke mate je dit aandachtstekort hebt maar zag ook je andere vraag over dat kuchen...en toen kwam er bij mij een optie bovendrijven namenlijk,

dat het heel misschien te maken zou kunnen hebben met een vorm van ADD (tourette). Onlangs heb ik namenlijk met mensen te maken gehad waarbij het kind kuchte en ook een aandachtstekort had, en dit uiteindelijk na onderzoek zo bleek te zijn. Vandaar dat er een belletje ging rinkelen toen ik dit zo zag staan.

Maar dat vereist dus wat verdieping van jezelf, maar wie weet heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over aandacht te kort wordt wel gezegd: “de rem staat uit ”: het is moeilijk het gedrag, maar ook de gedachten en de plannen in toom te houden.
Er bestaat ADHD met alleen aandachtstekort, alleen hyperactiviteit/impulsiviteit, of in combinatie. De combinatie komt het meeste voor. Aandachtstekort betekent: moeite hebben aandacht op te brengen voor taken of bezigheden.
Het betekent dus niet: aandacht tekort gekomen zijn van ouders in de jeugd! Een volwassene met ADHD zoekt vaak al langere tijd hulp voor uiteenlopende klachten voordat de diagnose wordt gesteld. Die klachten kunnen erg uiteenlopen, bijvoorbeeld: woedebuien, chaotisch zijn, mislukken op school of op het werk, snel wisselende stemmingen, verslaving, relatieproblemen, sensatiezucht, faalangst of depressiviteit.
Bij doorvragen blijken er levenslange klachten van onrust, impulsiviteit en aandachts-, of concentratieproblemen te bestaan, die leiden tot slecht functioneren in werk en relaties. Mensen met ADHD met een goede intelligentie en alleen aandachtsstoornissen, komen soms pas als volwassene in de problemen als niveau en tempo van werk of opleiding hoger worden.

http://www.onzin.com/flash/aandacht_tekort.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat aandachtstekort zoals jij het bedoelt heet toch 'concentratieprobleem'?
Zwaar tekort aan onzekerheid en een goed zelfbeeld??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond kopen? Daarmee gaan trainen...daar leer je al weer nieuwe mensen kennen met in ieder geval dezelfde interesses.. daarna veel gaan wandelen met de hond en eventueel aansluiten bij een hondenclub..
Als het met het contact met de mensen niet lukt dan kun je altijd nog knuffen met je hond en die knuft altijd terug....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wat oudere vriend of vriendin zoeken. Men denkt/zegt altijd dat jong met ouder omgaat voor het geld, maar meestal is dat alleen voor aandacht en ouderen kunnen dat beter geven. (Niet dat ik je uitnodig hoor!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat je dat zelf beseft is al het begin van een verandering in je gedrag.Zeg het ook tegen de mensen in je directe omgeving, zeg dat je bereid bent eraan te werken maar dat je dat niet alleen aankunt.Irriteer ze zolang tot ze je willen helpen.Het is je goede recht, laat de moed niet zakken, je bent evenveel waard als de anderen.