Ik word gevraagd mee te gaan naar een bruiloft in het buitenland om mee te helpen met haar & make-up. Welke kosten zou ik dan vergoed moeten krijgen?

Ik ben ook uitgenodigd op de bruiloft en de activiteiten erom heen. Het is van een vriendin van een goede vriendin van mij en ik ken een paar mensen. Het begon met een grap, maar dit loopt nu een beetje uit de hand, maar ik weet niet waar ik mijn streep moet trekken met de financiën. Als ik niet zou helpen met de make-up zou ik niet uitgenodigd zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik vind het wel heel leuk om te doen en om te gaan, maar ik weet even niet waar ik sta nu.

13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Wat je niet zegt is , of kappen en opmaken je beroep / professie is. Moet je ervan leven? Of is het een hobby van je?
Vervolgens is de vraag of je buiten aanwezigheid op de bruiloft ook verblijfsmogelijkheid hebt. Of moet je naar een hotel?
Dan is het handig om te weten of het een idee van de vriendin of van de bruid zelf is. Heeft de vriendin jou misschien voorgesteld als : X die het vast leuk vindt om te doen in ruil voor aanwezigheid op het feest.
Sommige mensen vinden het zo'n eer dat iemand op hun bruiloft mag komen, dat ze vanzelfsprekend aannemen dat daar gratis diensten tegenover staan.
Ik zou zelf eerst eens precies willen weten wat de bruid zich zelf voorstelt van het een en ander, zodat jullie (alle partijen) niet in verlegenheid worden gebracht als er geen (of moeilijk) een weg terug is.
Ik weet niet waar het is, maar straks zit jij met een duur vliegticket, een hotelrekening en een bruiloft waar je weinig te zoeken hebt, terwijl daar misschien een boekenbon tegenover staat voor bewezen diensten. Misschien moet je er nog wel vrij voor nemen ook?
En als het een dure reis & verblijf geschiedenis betreft, realiseert de bruid of vriendin zich ook misschien nauwelijks dat dit wel een heel kostbare manier kan zijn, om je haar en huid te laten ' doen'. Of het nu professioneel is of niet.
Ik snap heel goed dat je hiermee in verlegenheid bent en zou zo snel mogelijk een kosten/baten analyse maken. Hiervoor is het nodig te weten welke kosten er komen en wat men als vergoeding in het hoofd heeft. Mocht dit buiten proportie zijn in relatie tot de te bewijzen dienst, zou ik adviseren ter plekke een kapper/ schoonheidsspecialiste te kiezen. Krijg je achteraf ook geen gedoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

'Als ik niet zou helpen met de make-up zou ik niet uitgenodigd zijn' klinkt bijna een beetje alsof je gewoon een werknemer bent op dat moment, in dat geval zou ik mijn reiskosten en evt. hotel graag vergoed willen zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou even kunnen kijken wat een overnachting kost,
en hoeveel km het is,. en bereken wat je daarvoor kwijt bent.
je word gezien als personeel dus ik zou ook een uurtarief maken. je bent wel een paar dagen weg.
En ik weet nog ongeveer wat ik kwijt was aan de kapper etc, dat is allemaal behoorlijk duur.
En moet jij zelf de make-up meenemen en de haarlak etc ?

kijk goed naar wat het jou allemaal kost. en je wil natuurlijk ook wat winst.