Waarom droom ik niet als ik verliefd ben?

Ik ben al een jaar verliefd. Maar ik heb nog maar drie keer gedroomd over mijn liefde, ze waren niet eens alledrie even leuk. Maar mijn vriendin bijvoorbeeld droomt elke avond over haar liefde.
Als ik eraan denk dromen zijn bedrog, denk ik ook gelijk ik ben blij dat ik niet droom over hem! Anders krijg ik nooit verkering.
Maar hoe komt dit: de één droomt niet over zijn/haar geliefde, de ander wel...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ten eerste denk ik dat je véél teveel waarde hecht aan dromen... Hoe oud ben je als ik vragen mag? Er zijn mensen die geloven dat dromen een voorspellende waarde hebben, of symbool staan voor iets, maar wetenschappelijk gezien zijn dromen slechts een hersenspinsel. Je droomt sowieso elke nacht, maar herinnert je het vaak niet. Je verwerkt in je dromen gebeurtenissen, gevoelens, angsten en wensen. Wat ik daarom ook echt niet snap: "Als ik eraan denk dromen zijn bedrog, denk ik ook gelijk ik ben blij dat ik niet droom over hem! Anders krijg ik nooit verkering." Om je vraag toch te beantwoorden: waarschijnlijk heb je al tig keren over je "geliefde" gedroomd, je weet het alleen niet meer... Maar nogmaals: waarom vind je dit zo belangrijk?

Het ligt eraan hoe je dingen verwerkt. Dit is voor iedereen anders.. Dagdromen helpt trouwens tegen nachtmerries..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100