Je wilt graag trouwen met iemand alleen eerst wil je graag met die gene verloven wat zeg je dan? Ik wil met je trouwen of ik wil met je verloven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Een verloving is eigenlijk gewoon een informele gebeurtenis, waarin je aangeeft dat je van plan bent te gaan trouwen. Dus de hele periode, vanaf het moment dat het huwelijk wordt gepland tot de daadwerkelijke huwelijksdag is de verlovingsperiode.

De meeste stellen zijn niet zo officieel bezig met de verloving. Maar als je echt symbolisch en publiekelijk aan de buitenwereld duidelijk wilt maken dat je met elkaar wilt en gaat trouwen kun je verlovingsringen dragen.
Gebruikelijk is dat je deze aan de ringvinger van de andere hand draagt dan waar je deze draagt als je gaat trouwen (katholieken dragen de verlovingsring rechts en de trouwring links, en alle niet-katholieken dragen de verlovingsring links en de trouwring rechts)

Ik zou dus zeggen: Ik wil met je trouwen. En omdat ik graag wil dat iedereen ziet dat wij van plan zijn om te graan trouwen zou ik ook graag de verlovingsringen dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

"Ik wil met je trouwen"

Dan geef je de verlovingsring, en ga je in ondertrouw.
Ondertrouw is verplicht en duurt een jaar.
Dan mag je trouwen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De periode van ondertrouw is niet per definitie 1 jaar. "De periode tussen de ondertrouw en het huwelijk ligt niet strikt vast, doch er mag volgens artikel 46 van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek (Nederland) maximaal een jaar en er moeten volgens artikel 62 van datzelfde boek minimaal veertien dagen tussen zitten, tenzij ontheffing van het Openbaar Ministerie is verkregen." http://nl.wikipedia.org/wiki/Ondertrouw Verder een prima antwoord. :) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weer wat geleerd :)
zal het even uitleggen : mijn zusje is een maand geleden getrouwd,na een jaar in ondertrouw geweest te zijn. Ik had even beter moeten zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondertrouw duurt in Nederland maximaal 1 jaar, het minimum verschilt per gemeente. 2 weken is zo'n beetje het kortste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 weken is wettelijk gezien het kortst mogelijke; zie mijn citaat van Wikipedia hierboven. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jep, staat ook in de reactie van MufMuf
Gelukkig gaat de vraag niet over ondertrouw ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, inderdaad! :P Gelukkig is er toch weer een ongestelde vraag beantwoord! :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ BSB Aleer je een antwoord geeft zorg dan tenminste dat je de materie beheerst waar je je antwoord op geeft of lees je in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@phoogstad lees mn 1e reactie ook ff (spuit 11)
ik had even beter moeten zoeken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha mufmuf
Als je elkaar de trouwbelofte hebt gedaan dan ben je verloofd. Als je feitelijk gaat trouwen en elkaar officieel bij de gemeente het jawoord wil gaan geven dan ga je in ondertrouw. Dan kun je na enkele weken trouwen. De geldigheid van ondertrouw is een jaar.
Het is heel verstandig om ruim een maand voor het trouwen naar een notaris te gaan en je te laten voorlichten welke huwelijksvoorwaarden voor jullie het beste zijn en dat te regelen.
Ook moet je bij trouwen aangeven welke naam je wilt voeren, er zijn 4 mogelijkheden voor ieder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En die vier zijn?
Je doet die persoon een huwelijksaanzoek, als z/hij ja zegt, geef je hem/haar een verlovingsring (die je natuurlijk al bij je hebt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent automatische verloofd totaan het trouwen toe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik verloven erg ouderwets!! het is meer katholiek, zoals mijn voorganger al zei.Dus ben je katholiek dan prima natuurlijk! maar heb je niets met het geloof dan zou ik het lekker achterwege laten. Het is echt niet meer van deze tijd om van verloving/verloofde te spreken. Ik vind het zelfs een beetje kinderachtig en wat is de toegevoegde waarde er eigenlijk van? die extra ringen kosten alleen maar geld. Zonde!