Je wilt graag trouwen met iemand alleen eerst wil je graag met die gene verloven wat zeg je dan? Ik wil met je trouwen of ik wil met je verloven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een verloving is eigenlijk gewoon een informele gebeurtenis, waarin je aangeeft dat je van plan bent te gaan trouwen. Dus de hele periode, vanaf het moment dat het huwelijk wordt gepland tot de daadwerkelijke huwelijksdag is de verlovingsperiode. De meeste stellen zijn niet zo officieel bezig met de verloving. Maar als je echt symbolisch en publiekelijk aan de buitenwereld duidelijk wilt maken dat je met elkaar wilt en gaat trouwen kun je verlovingsringen dragen. Gebruikelijk is dat je deze aan de ringvinger van de andere hand draagt dan waar je deze draagt als je gaat trouwen (katholieken dragen de verlovingsring rechts en de trouwring links, en alle niet-katholieken dragen de verlovingsring links en de trouwring rechts) Ik zou dus zeggen: Ik wil met je trouwen. En omdat ik graag wil dat iedereen ziet dat wij van plan zijn om te graan trouwen zou ik ook graag de verlovingsringen dragen.

"Ik wil met je trouwen" Dan geef je de verlovingsring, en ga je in ondertrouw. Ondertrouw is verplicht en duurt een jaar. Dan mag je trouwen :)

Als je elkaar de trouwbelofte hebt gedaan dan ben je verloofd. Als je feitelijk gaat trouwen en elkaar officieel bij de gemeente het jawoord wil gaan geven dan ga je in ondertrouw. Dan kun je na enkele weken trouwen. De geldigheid van ondertrouw is een jaar. Het is heel verstandig om ruim een maand voor het trouwen naar een notaris te gaan en je te laten voorlichten welke huwelijksvoorwaarden voor jullie het beste zijn en dat te regelen. Ook moet je bij trouwen aangeven welke naam je wilt voeren, er zijn 4 mogelijkheden voor ieder.

Je doet die persoon een huwelijksaanzoek, als z/hij ja zegt, geef je hem/haar een verlovingsring (die je natuurlijk al bij je hebt).

Je bent automatische verloofd totaan het trouwen toe!

Persoonlijk vind ik verloven erg ouderwets!! het is meer katholiek, zoals mijn voorganger al zei.Dus ben je katholiek dan prima natuurlijk! maar heb je niets met het geloof dan zou ik het lekker achterwege laten. Het is echt niet meer van deze tijd om van verloving/verloofde te spreken. Ik vind het zelfs een beetje kinderachtig en wat is de toegevoegde waarde er eigenlijk van? die extra ringen kosten alleen maar geld. Zonde!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100