Wanneer moet ik me zorgen maken over de lichamelijke kracht van mijn partner bij het stoeien?

Soms wil mijn partner een puist of mee eter bij mij uitknijpen ergens. Soms is dat prima, maar soms vind ik het ook niet fijn. Dan gaat hij zijn lichamelijke kracht gebruiken zodat ik hem niet kan tegenhouden. Na lang nee-en en stoeien kan ik me eruit worstelen en soms houdt hij dan op, maar het kost me veel moeite.

Hij zegt dan het duurt maar even of als je stil ligt doet het geen pijn of hij wil alleen maar even kijken en knijpt dan stiekem heel snel.

In het begin kon ik er wel om lachen of laten gaan, maar de laatste paar keer wil ik dat hij het gewoon niet doet als ik dat niet wil, maar het gebeurt iedere keer weer.

Ik maak me soms zorgen of hij een belangrijke grens overgaat.

Verder is er geen sprake van lichamelijke of geestelijke mishandeling, maar soms maak ik me wel zorgen of het op deze manier kan beginnen.

Als iemand je kietelt zeg je ook nee en dan gaat de ander toch ook vaak door of als iemand een grijze haar weghaalt zeg je ook nee en doet die andere even snel die haar eruit trekken.

Ik denk aan de ene kant dat er niets aan de hand is maar toch denk ik er ook over na.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Je partner gaat inderdaad een belangrijke grens over. En dat is niet de grens van grotere lichamelijke kracht, die grens is 'NEE'. Die grens moet keihard zijn en door beide partners begrepen worden, het is een slecht teken als iemand 'nee' niet lijkt te horen.

Dat wil trouwens niet zeggen dat het helemaal de schuld van je partner is. Als jij vaak bij stoeipartijtjes lachend neeneenee hebt geroepen, hem vervolgens toeliet en er duidelijk plezier in had, wordt het lastig voor je partner om te begrijpen dat de ándere keer neeneenee en tegenstribbelen ineens niet 'ja, leuk' betekent.

Je moet hier dus inderdaad over praten, als je dat niet doet wordt het gegarandeerd een steeds groter probleem. Doe dat praten op een moment dat er géén worstelpartijtje aan de orde is, leg uit dat je hiermee zit, en dat hoe het nu gaat jouw grenzen overschrijdt. En spreek vervolgens af waar de grenzen dan wél liggen. Spreek desnoods af dat je (aangenomen dat je een beetje worstelen soms wel leuk vindt) echt zegt 'dit is over de grens' als het je weer te ver gaat.

Grote kans dat je partner ervan schrikt als je dit met hem bespreekt, en echt niet besefte wat er in jou omging. Dan is er niets (meer) aan de hand. Maar als je dit gesprek hebt gehad en je partner gaat daarna tóch weer, ditmaal duidelijk willens en wetens, over je grenzen, dan is het tijd om je héél erg zorgen te maken en te overwegen of je wel veilig bent in je relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je puistjes hebt moet je partner er vanaf blijven. Dit is werk voor de schoonheidsspecialiste, omdat je anders littekens over zou kunnen houden.
Als jij nee zegt dan is het nee. Hij mag bij jou niets tegen je zin doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft je misschien geen zorgen te maken over zijn lichamelijke kracht, maar misschien wel over zijn onvermogen naar jou te luisteren.

Praat met hem buiten een stoeipartij om.
Maak hem duidelijk, echt heel duidelijk, dat jij dat ECHT niet wilt hebben.

Jij moet jouw eigen grenzen bepalen en hij heeft dat te respecteren. Punt.
Maar je moet die grenzen dan wel duidelijk aangeven en
niet lacherig tijdens een stoeipartijtje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met je eens, het lijkt onschuldig, maar toch... er wordt een grens overschreden. Je moet het er even rustig met hem over hebben. Hij heeft het vast niet zo in de gaten. En dan vertel je hem dat je echt niet wilt dat hij doorgaat als jij vraagt om te stoppen.
Soms moeten dit soort dingen even worden besproken. Niet alles in de omgang gaat vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry man, maar gadverdamme!?! ..het lijkt mij ook de beste optie hem ervan attent te maken dat het niet tof vindt. misschien is ie gewoon erg enthiousiast en tikkeltje lomp en is hij daar niet van bewust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wanneer jij niet wil heeft hij dat niet te doen hij hoef en moet jou niet overheersen je moet voor je zelf opkomen en hem dat duidelijk zeggen,en ga eens langs zn salon ermee of een speciale zalf halen die verkopen ze voor echt weinig [eigenmerk] aphoteek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij dat niet wil dan hoort hij dat niet te doen. Worstelen en stoeien en er lacherig over doen is fout. Je wilt het niet punt uit