Waarom zou iemand bewust zijn /haar handen niet wassen na w.c bezoek en daarna b.v brood gaan beleggen voor iemand?

De persoon in kwestie wordt boos als je hem/haar erop attendeert dat de handen nog niet gewassen zijn.Ook geeft men dingen aan anderen die niet meer goed zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Het zal wel niet bewust zijn maar laksheid.
En als je hem/haar er op aanspreekt voelt die zich betrapt en word dus boos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan met geweten te maken hebben (sommige mensen hebben minder besef wat goed en fout is). Of pure laksheid met minder (of geen) besef van hygiëne en het mogelijk risico van een voedselvergiftiging.

Dat iemand boos wordt zegt vast iets over het eigen besef dat het eigenlijk niet kan. Misschien kun je eens vragen met welke reden hij/zij dit doet en hem/haar er (goed onderbouwd) op wijzen waarom jij vindt dat het niet door de beugel kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...luiheid?...en gebrek aan respect
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
luiheid denk ik of niet aangeleerd .
Ik doe het wel aangeleerd

Maat ik moet er niet aan denken wat er op die deurknop zit.
bRRRRRRRRRR
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was mijn handen niet altijd na wc-bezoek, maar wel altijd voor ik eten klaarmaak. Als die twee direct op elkaar volgen zou ik het dus netjes wel doen.
Maar het tweede deel van je vraag doet vermoeden dat het iemand is die sowieso het wat minder nauw neemt met hygiene in het algemeen of voedselhygiene in het bijzonder. Dat kan laksheid zijn, of onbekendheid, of het is iemand met een dijk van een weerstand. Want ziek wordt je er niet zo snel van als je gezond bent, maar je bouwt wel weer extra weerstand op.
Enig idee trouwens hoeveel urine- en ontlastingsporen er kleven aan de rand van een bar of - nog erger - in het schaaltje pinda's ? Niet bij nadenken of niet aanraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen hebben het tot missie verheven hun medemens wat resistenter te maken in deze toch al zo steriele maatschappij, zij worden boos als je ze dat wilt beletten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de kleine toiletterij, thuis, smokkel ik inderdaad geregeld. ;) Als echte piekeraar denk ik daar ook nog over na. Volgens mij is de kraan zelf vuiler dan ... uh... laat maar ;)

Voordat ik iets met eten ga doen, was ik juist wel mn handen. Is gewoon frisser.
En als ik het vergeet dan wordt ik daar graag op gewezen!
Als je elkaars belang op het oog hebt, dan is er toch geen reden om boos te worden als iemand zoiets zegt. Het is jammer dat mensen dit zo persoonlijk opvatten.

Iemand anders iets voorzetten wat niet goed meer is....
Uh... bij ons is het juist andersom. Als we iets niet helemaal vertrouwen, dan eten we het hooguit zelf nog op, maar nooit aan anderen.

Wij hebben geleerd om zuinig te zijn op onze eigen dingen, maar al helemaal op dingen van en voor anderen.
Klopt wel dat dit niet overal zo is :(
Het gemak waarop je soms iets uitgeleends kapot of lelijk terugkrijgt....