Is het een Jongensding?

kijk, ik heb dus een vriend di heel lief voor me is enzo, en ik hou veel van hem! Maar altijd als we een gesprek op msn enzo afsluiten ben ik altijd de eerste die zegt, Houvanjou!. hij zegt het daarna ook wel maar ik moet altijd zo'n beetje de eerste zijn die het zegt. Is dat iets met jongens zo'n ongeschreven regel ofzo? of ligt het aan mij of mijn vriend?

Toegevoegd na 41 minuten:
ik vroeg dat van die ongeschreven regel omdat ik heb gehoord dat er vage regels zijn van dat als een jongen een meisje leuk vind hij 3 dagen moet wachten voordat hij haar mag bellen na de 1e date. Klopt dat dan ook niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Meisjes/vrouwen zijn eerder geneigd te zeggen "hou van je" als ze eenmaal een relatie hebben, dus op zich is er niets mis mee. Wat je zou kunnen doen is hem laten afsluiten, dus net zolang chatten tot hij wil stoppen en kijken wat hij als afscheid tegen je zegt. Maar hij zegt nu ook "houvanjou" dus eigenlijk is er niets aan de hand :-)

Toegevoegd na 45 minuten:
als je verliefd bent zijn de regels slechts formaliteiten en denk je niet eens aan regels. Dan praat en handel je vanuit je gevoel, lap je alle regels aan je laars!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het is eigenlijk typisch iets voor meiden om het het eerst te zeggen. Jongens zeggen het opzich niet zo makkelijk, zo zijn jongens nou eenmaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen jongens ding ligt aan de jongen of het meisje. Als hij echt van je houdt zegt hij het echt wel uit zich zelf als eerste.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik het niet mee eens, jongens zeggen het nou eenmaal iets minder makkelijk, ookal denken ze het wel
ronron1212
13 jaar geleden
Ja ik ken wel andere voorbeelden. Ligt echt aan de jongen niet alle jongens denken zo als jij dat zegt
Ik weet niet hoelang jullie al hebben, maar bij jongens komt het zeggen 'Ik hou van jou' wat minder snel als bij meisjes denk ik.

Maar als jullie al langer hebben, moet je zeggen dat je het zo fijn vind als hij zegt dat hij van je houd. Dan weet hij dat ie het misschien vaker moet zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meisjes zijn wat onzekerder, zij moeten later namelijk een moederrol vervullen en dat vraag bescherming. Dit zit in de genen. Dus die onzekerheid is heel normaal. Jongens zijn stoerder, gingen vroeger op jacht en de lieten de kroost thuis. Vandaar dat meisjes een regelmatige bevestiging van hun geliefde willen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Hoe dikwijls vragen vrouwen "hou je nog van mij, of zie je mij nog graag"? Zij willen steeds bevestiging dat voortspruit uit onzekerheid. Dit laatste is geen verwijt maar heeft een natuurlijke oorsprong.

Toegevoegd na 56 minuten:
Van vage regels weet ik niets meer, ben daar te oud voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is iig geen Jongensding!
Zoiets hangt volledig van die persoon af, en hoe hij daar over denkt.

Misschien dat hij er zelf een gedachte bij heeft, maar het kan ook volledig onbewust zijn, misschien moet je het gewoon een keer vragen? (Kan geen kwaad neem ik aan)

Toegevoegd na 1 uur:
Van die regel weet ik niks, en ik heb een beetje rondgevraagd, en voor zover ik weet zijn ze er ook niet.

De enige regel die ik ken is dat wanneer en meisje je +/-10 seconden lang recht in je ogen aankijkt dat ze dan wil dat je bij haar komt :) (in een café of club)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen meiden,maar ook geen jongens ding, maar een mensending. De ene mens is nu eenmaal wat romantischer aangelegd,dan de ander. En idd zijn vrouwen daarin in de meerderheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is geen "jongensding" het is wel een "meisjes/vrouwending" om daar onzeker over te zijn.

(uitzonderingen daargelaten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jongens en meisjes verschillen gewoon in de manier waarop en het moment waarop ze deze woorden gebruiken en kenbaar willen maken aan elkaar. That's it! Je moet er niet teveel achter zoeken dus.