Wanneer mannen hun liefde wat minder tonen dan in het begin van de relatie, zegt dat dan iets over de mate waarin ze van iemand houden?

Veel mannen tonen in het begin veel meer hun liefde dan verderop in de relatie ( misschien omdat ze dan willen veroveren ofzo). Nu weet ik wel dat niet alle mannen 'ik hou van je' zeggen, terwijl ze toch wel van hun partner houden.
Mijn vriend heeft wel een koosnaampje voor mij, maar de hoeveelheid en de frequentie waarin het gezegd word, is wel minder dan in het begin. Is dat normaal?
Voor de rest gaat het allemaal prima hoor. Ik vraag me alleen af of het iets te maken heeft met de mate waarin ze van iemand houden of is het meer dat vrouwen het gewoon vaak willen horen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Voor de rest gaat het allemaal prima, schrijf je. Oké dan toch?

Als je graag wilt dat je vriend het wat vaker tegen je zegt, dan moet je eens beginnen om het zelf ook tegen hèm te zeggen. Moet je eens zien hoe goed dat werkt!

Tuurlijk, in het begin is het allemaal geweldig. Je ziet alleen elkaar en je wilt alles weten van die ander. De rest van de wereld is even minder belangrijk. Dat zakt af.
Je bent nu eenmaal onderdeel van de maatschappij met ook daar je plichten en alles heeft aandacht nodig. Dus als je weer uit de zevende hemel op aarde bent geland, dan gaat het gewone leven weer verder.

Als jullie relatie groeit in wederzijdse liefde en respect, en in vertrouwen, dan merk je aan elkaar dat er soms minder woorden nodig zijn om de ander te laten blijken dat die belangrijk voor je is. Een knipoog, een lach, een arm even om je heen. Vertrouwd, eigen.

Praat er eens over met elkaar. Dan kunnen jullie er beiden op letten dat het attente in de relatie niet verschraalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

in het begin is het verliefdheid, en hoe langer de relatie duurt word het houden van, en de ene man is niet hetzelfde als de ander..niet iedereen toont zijn of haar gevoelens..
het zeggen van houden van is niet belangrijk...het houden van..is belangrijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..beslist niet! Mijn ex hield tot de laatste snik vol dat hij zooooveel van me hield (wat niet uit zijn gedrag bleek!), ook tegenover anderen, en had de week nadat de scheiding rond was een nieuwe vriendin.. na 23,5 jaar huwelijk!
Mijn vriend daarentegen zegt het niet zo vaak.. maar laat op allerlei manieren merken dat hij heel veel om me geeft (ruim vier jaar bij elkaar nu). Nee.. niet door kadootjes.. maar door zijn handelen en doen.

Zeg maar waar je de voorkeur aan geeft..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk idd dat het aan de vrouwen ligt die het graag vaak willen horen. ( ik was er zelf ook zo een ) In het begin zal het ongetwijfeld vaker gezegd worden omdat je stapel verliefd op iemand bent, maar naar verloop van tijd gaat die verliefdheid gedeeltelijk over in houden van en alles wordt wat rustiger én er wordt minder verteld dat er van je wordt gehouden. Bij sommige mensen gaat dat zelfs helemaal over. En toch houden ze van elkaar. Ik zelf had het gevoel alleen maar meer van iemand te gaan houden, maar nou weet ik ook niet of ik een goed voorbeeld ben....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar maten het huwelijk verloopt groei je dichter naar elkaar en zijn bepaalde dingen van zelf sprekend.Door dingen samen te doen en te beleven zegt in feite al genoeg dat je van elkaar houd.Een beteren bevestig ging is er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen zijn nu eenmaal praters. Ze praten om hun emoties te uiten. Een vrouw heeft nood aan andere vrouwen om te overleggen of raad te vragen. Mannen lossen liever alles alleen op en ze zonderen zich af om na te denken. Wanneer je wilt dat je relatie goed loopt en er geen stomme ruzies ontstaan door bijvoorbeeld miscommunicatie dan raad ik je aan het boek Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars te lezen. Je zal veel situaties herkennen maar je zal vooral leren hoe een man denkt en hoe je het beste met hem omgaat. Zeer de moeite waard als je een lange gelukkige relatie wil.