Hoe kun je duidelijk nee zeggen?

Een vriendin van mij heeft met een jongen gehad die ik nu leuk vind en hij mij ook. Maar ze waarschuwt je overal voor dat hij aan je zit ook al zeg je 100x nee. Maar ik vind hem nog wel leuk maar als dat straks nou ook bij mij gebeurd hoe moet ik dan duidelijk nee zeggen ofsu? Ik kan moeilijk uitleggen maarja je snapt je wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is je eigen verantwoordelijkheid als je iets begint met een jongen van wie je weet dat hij andermans grenzen niet respecteert, maar onverstandig is het wel. Waarom zou je in vredesnaam iets willen met een jongen als je je eerst moet wapenen tegen ongewenste intimiteit?

Maar goed, op je vraag:

"Nee, dit wil ik niet."

Dat is alles. Dit zeg je één keer, niet honderd keer. Het is glashelder, het moet niet nodig zijn dit te herhalen. Als hij dan toch doorgaat, is dat niet omdat jij niet duidelijk bent geweest, maar omdat het hem geen zak interesseert dat jij het niet fijn vindt wat hij doet. Als dat gebeurt: rennen. Wég uit die situatie, wég van hem, en nóóit meer omkijken. Jongens die 'nee' niet lijken te horen zijn gevaarlijk.

Het minste wat je mag verwachten van je vriendje is dat hij je niet aanrandt. Want ja, zo heet het, aanranden. Oók als je verkering hebt. Dat geeft een jongen namelijk niet het recht om dingen met je te doen die jij niet wilt. En een goed vriendje wíl ook helemaal geen dingen met je doen die jij niet wilt. Doet hij dat wel, trek dan je conclusies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijker kan niet.

Andere antwoorden (6)

Zeg duidelijk nee, als je iets niet wilt. Als het daarna nog niet duidelijk is, ligt het aan hem en niet aan jou. Bepaal voor jezelf dat je er dan klaar mee bent en dat hij zijn kansen verkeken heeft. Hij was je dan kennelijk niet waard en je vriendin had dan kennelijk gelijk.

Of te wel: wees duidelijk en stop met het contact, voordat je in herhaling moet vallen.
13 jaar geleden
Ehm... Ik zou het je ten zeerste afraden om iets met hem te beginnen, maar als je het dan toch doet, wees ontzettend voorzichtig.
Verder vind ik dat een onduidelijke "nee" al zou moeten volstaan en zou het daar niet eens toe moeten komen, omdat hij eerst toestemming zou kunnen vragen..
Dus luistert hij niet bij een normale "nee", roep het dan iets harder en verlaat die jongen meteen.

Maar nogmaals, er zijn genoeg andere jongens die wel kunnen luisteren en kunnen denken met hun hersenen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn reaktie is : lekker ding, die jongen....
Wil hij nou gewoon iemand om aan te zitten (maakt niet uit wie, hoofdzaak ze heeft een lichaam....), of wil hij met een jonge vrouw een goede vriendschap/liefdesband opbouwen, en daar alle tijd en aandacht in investeren?

Heb een beetje zelfrespect, girl16 - iets dat goed zou kunnen zijn heeft tijd nodig om te groeien.
Als hij de boel wil forceren, is hij niet echt een goede vriend/man voor je, en kan je er maar beter helemaal niet aan beginnen. Want al duurt een verliefdheid niet altijd heel lang : het verdriet, als het toch niet gelukt is, is er niet minder om, achteraf.

Als je dan ook nog spijt moet hebben dingen in zí'jn tempo, en niet jouw eigen tempo gedaan te hebben, krijg je er nog eens dat waardeloze gevoel bij, dat je jezelf hebt weggegooid voor iemand die het absoluut niet waard was.
(En dat is een héél erg kl*te-gevoel, dat je jezelf moet besparen, als het effe kan...)

Dus bedenk vooraf, tot hoever je wilt gaan, en wanneer ongeveer - stel je grenzen duidelijk vast voor jezelf.
En geef bij hem direct aan, dat hij nu aan de grens zit bij je : verder willen gaan is een absolute 'no-no'...
Nee = 'nee', en nee is niet : 'misschien, als hij maar aandringt en doorzeurt'. Je hebt het hier over jezelf en je lichaam, en niet over een ijsje, waar hij om zeurt. Toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ervan uitgaande dat girl16 ook een 'nee' wilt en niet stiekem eigenlijk wel eens wil ervaren wat een 'ja' inhoudt, maar wel het heft in eigen handen wil houden, door op elk moment nog 'nee' te kunnen zeggen en niet de controle verliest. Voor een beetje 'doortastende' jongen zal het dan moeilijk zijn een 'nee' ook als 'nee' te beschouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies, domtic, als iemand altijd stiekem steeds ja tegen je zegt en dan ineens keihard nee, keer op keer, dan is dat knap lastig.
Misschien ben jij het volgende'slachtoffer', dat is wat je vriendin probeert uit te leggen. Dit soort jongens weten ook precies wie ze er uit moeten pikken, dus waak daar voor.

Duidelijk nee zeggen, dat je dat NIET wilt, ook al vindt je hem (nog) leuk is voor jou misschien voor een week hooguit moeilijk, maar je snapt het pas als hij daarna snel weer een ander heeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het volkomen met SuzyQ eens.

Maar als je tòch een relatie wilt aangaan met die jongen, zou ik zeggen.

Waarschuw hem vooraf dat jouw 'nee' ook daadwerkelijk 'nee' betekent en..

Dat je er niet van gediend bent als jongens al te vrijpostig met JOUW lichaam denken te kunnen omspringen.

Geef al in het begin duidelijk aan dat JIJ bepaalt wat hij bij jou mag en niet hij..

Als hij het dàn niet ziet zitten..weet je eigenlijk al meteen dat hij 'niets voor jou' is omdat hij enkel en alleen op het lichamelijke valt.

Accepteert hij je 'voorwaarden' en geeft hij dus aan je wensen te respecteren.. dat zou hij echt om jou kunnen geven.

Vervalt hij nadien toch weer in zijn oude gedrag..dan kun je inderdaad aangifte doen van aanranding en/of ongewenste intimiteiten..maar dat zie ik jou niet zo heel gauw doen..

Dit zijn mijn gedachten met betrekking tot jouw vraag..ik hoop van harte dat je er iets mee kunt.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed zeg, dat je vriendin je al waarschuwt. Dan weet je alvast dat je op je hoede moet zijn...als je nog wel met hem om wilt gaan.
NEE is NEE. Als die jongen dat negeert, gaat het dan om jou of om jou als makkelijke prooi? En bij inderdaad nee van jou, gauw weer door naar een volgende?
En nu je dit weet, ben je dan nog wel ontspannen? Want hij kan zijn handen niet thuis houden. Is- ie dan eigenlijk nog wel leuk of is het bij nader inzien een loser? Je vriendin heeft hem ook al laten gaan. En wie weet, hoeveel meer meisjes voor haar.

Eigenlijk zou ik je willen zeggen: kijk eens goed rond. Er lopen zeker weten jongens rond die veel aardiger zijn. En dan niet met die graaivingers. Respect voor elkaar! Anders is die ander jou he-le-maal niet waard!