Hoe kan ik mijn stelende manipulerende wierokende 17 jarige zoon helpen?

Hoe kan ik hem professioneel helpen? Zag iets over yeswecanclinics. Hij glijdt steeds verder af. Gebruikt wiet, steelt bedriegt en manipuleert. School is helemaal een drama. Door zijn innemende voorkomen en beleefde manieren weet hij iedereen voor zich te winnen. Alle hulp is welkom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je zou eens langs kunnen gaan bij een opvoedwinkel of opvoedbureau. Het lijkt heel wat, en de drempel lijkt heel hoog (kan ik het zelf dan niet goed?), maar eigenlijk is de drempel heel laag! Ze hebben gewoon een totaal verkeerde naam gekozen.
Bij zo’n instantie kan je altijd terecht met vragen over de opvoeding, van de kleinste tot de grootste problemen. Er werken mensen die gespecialiseerd zijn in pedagogiek (orthopedagogen, psychologen, enz.) en zij kunnen jou het best vertellen wat je nu kunt doen. Zij bekijken de hele situatie in het hele plaatje en kunnen jou het best helpen.
Aan de hand van een vraag op een forum is het moeilijk om advies te geven, omdat we jou, jouw zoon en de hele situatie niet kennen. Ik zou zeggen, neem de stap en ga er eens langs. Je kan ook even googlen op ‘opvoedspreekuur’ of ‘opvoedtelefoon’ met jouw regio erbij. Daar staat ook vaak hoe je contact op kan nemen met een dergelijke instantie.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus,
Iemand steelt en manipuleert niet zomaar, daar zit altijd meer achter. Zelf helpen kunt u hem niet omdat jongeren op deze leeftijd zelf hulp moeten willen, wil het resultaat geven. Dit mag geen reden zijn om de problemen dan maar te laten voor wat ze zijn. Pak het stevig aan, u zult met deskundigen over de aanpak moeten praten. Een huisarts kan u helpen aan geschikte adressen van instanties.