Is het normaal dat als je 18 bent dat je soms eens twijfelt aan je geaardheid? Ik ben een jongen en voel me aangetr. tot meisjes,maar vind kijken naar

jongens ook wel leuk en het is nu net een poos uit met mijn vriendin omdat ik wou genieten van de vrijheid maar soms dan ben ik gewoon bang heb ik het niet uitgemaakt omdat ik homo ben en omdat ik naar jongens graaag kijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (9)

Nee hoor dit is helemaal niet raar. Het kan toch ook nog zo zijn dat je bi seksueel bent. Gewoon een keer met een jongen vrijen zou ik zeggen. Je gaat er niet dood van en je merkt dan vanzelf wel of je het fijn vindt of juist niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel normaal hoor!
Daar is niets raars of engs aan.
Ieder mens heeft zowel mannelijke als vrouwelijke ' bestanddeeltjes ' en als iemand heel hard roept 100% hetero (homo) te zijn, (waar die persoon dan ook best van overtuigd kan zijn) is dat vooral cultureel bepaald.
In kunstkringen (dans, toneel, muziek enz.) komt wel meer homo- of biseksuele geaardheid voor dan bijvoorbeeld op het platteland onder de boeren of in de bouw.
Maar ook daar kan de omgeving (vaak onbewust) ook best een rol spelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kom terug op dat " vooral cultureel bepaald". Klopt niet. Maar de cultuur / omgeving speelt wel een belangrijke rol ten aanzien van het toegeven aan en uitkomen voor de geaardheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijken naar zegt nog niet veel, misschien kijk je graag en meer niet; misschien wil je wel meer - nou en?
Kennelijk vind je meisjes (in elk geval nu) het leukst, daarmee is niet gezegd dat je nooit op een jongen zou kunnen vallen, maar het klinkt alsof je vooral op meiden valt.
En dat het met je ex niet ging, hoeft niet te betekenen dat je geen relatie met een vrouw kunt hebben - soms gaan relaties helaas stuk :/
Gun jezelf de tijd, en hou je ogen open - wie weet wie je op termijn tegenkomt, en ik vermoed dat dat een vrouw zal zijn, maar als het nou een leuke man is, ook prima toch? Als het maar een goede partner voor jou is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er toch van af hoe je naar jongens kijkt. Als je er stevige sexuele fantasieen bij hebt, dan wordt het al een andere zaak. Misschien ben je dan toch meer homo dan hetero. Punt is dat je dat even goed moet onderzoeken, en dan zal je een keuze moeten maken.
Een bi-leven is mogelijk, maar niet erg stabiel.
Het is wat je wilt.
Het kan ook zijn dat je een persoon tegenkomt, die voor jou belangrijker is dan je eventuele geaardheid, en dat je van die persoon gaat houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar wil ik ook even een verklaring voor. Wat zie jij als een 'bi-leven'? Je gelooft toch niet in de mythe dat biseksuelen niet trouw kunnen zijn, nooit monogaam zijn, niet kunnen kiezen of constant van de ene naar de andere sekse fladderen, hè? Want dat is nou eens puur vooroordeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Svp niet lezen wat er niet staat. Ze noemen dat inlegkunde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine reminder: kun je nog even uitleggen wat je bedoelt? Het is namelijk nogal een verstrekkende bewering die je doet, terwijl de vraagsteller er niets aan heeft als je niet vertelt waar het je om gaat.
Helemaal normaal. Ik kwam er zelf na de 21 pas langzaam achter dat ik ook op meisjes val, daarvóór was ik ervan overtuigd dat ik helemaal hetero was.

Hartstikke hetero, ik kéék alleen graag naar meisjes omdat ik ze uit esthetisch oogpunt mooi kon vinden of omdat ik ze bewonderde en op ze wilde lijken...

Tja. Bi dus. Ik was alleen nog niet eerder verliefd geworden op een meisje en wel op jongens, dus hoe kon ik weten dat ik echt bi was?

Overigens: het kan ook heel goed dat jij helemaal niet bi bent. En homo lijk je me al helemaal niet, je voelt je niet voor niets aangetrokken tot meisjes. Het is op jouw leeftijd heel normaal om de grenzen van je eigen seksualiteit te bekennen.

Uiteindelijk zit er ook heel veel grijs gebied tussen 100% hetero en echt bi. Bijvoorbeeld hetero zijn en het ook leuk vinden om naar jongens te kijken. Daar is (net als met seksuele oriëntaties als bi en homo) niets mis mee.

Toegevoegd na 3 minuten:
Eh... de grenzen van je eigen seksualiteit te VERkennen natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel normaal. Maak je er niet druk om. Het is meer een probleem van de mensen om je heen, die andere mensen graag in een hokje willen stoppen. Wie weet voel je je over bijvoorbeeld 10 jaar ineens tot een jongen aangetrokken, misschien ook niet en kijk je alleen graag naar jongens. Wees jezelf en geniet van je jeugd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is heel normaal.
Maak er geen probleem van gewoon je gevoel los laten.

Ik ken genoeg mensen die kinderen hebben gekregen en later homo of lesbo zijn geworden.

Hier een voorbeeld: Mijn vroegere buurvrouw heeft 2 dochters en is toch lesbisch geworden.
Ik kan ook een vriendin van vroeger die 3 zoons heeft en daarna lesbisch is geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord 'normaal' is afkomstig van: 'De norm van allemaal'

Maar de norm van allemaal kan niet anders dan..zeer algemeen zijn.

Jij bent als mens echter uniek..

De norm van allemaal kun je zien als een lijn waarboven en waaronder mensen..al dan niet binnen de normen blijven.

Ook seksueel geldt een zekere 'norm' als normaal.

Gelukkig worden de grenzen van het 'normale' tegenwoordig niet meer zo strak getrokken als dat vroeger het geval was.

Ik vind dat jij bepaalt wat voor jou normaal is..en niet de mens in het algemeen.

Wellicht zie je zowel in meisjes als in jongens iets dat je aantrekt..So what..zou ik zeggen..

Volg je hart en geniet..desnoods van beide..Je doet er niemand kwaad mee en je doet jezelf op deze wijze ook niets tekort..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet raar! Ik ben 36, ben gek op jongens/mannen maar twijfel nog steeds wel eens of ik ook niet op een vrouw zou kunnen vallen. Ik vind vrouwen soms erg mooi en soms krijg ik zelfs wel eens kriebeltjes in mijn buik van een vrouw. Ik heb er alleen nog nooit iets mee gedaan. Ik snap wel dat het wat spannender is om met het eigen geslacht te experimenteren, er bestaan toch nog vaak een hoop vooroordelen, taboe's, zeker op jouw leeftijd.