Is het normaal dat als je 18 bent dat je soms eens twijfelt aan je geaardheid? Ik ben een jongen en voel me aangetr. tot meisjes,maar vind kijken naar

jongens ook wel leuk en het is nu net een poos uit met mijn vriendin omdat ik wou genieten van de vrijheid maar soms dan ben ik gewoon bang heb ik het niet uitgemaakt omdat ik homo ben en omdat ik naar jongens graaag kijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Heel normaal hoor! Daar is niets raars of engs aan. Ieder mens heeft zowel mannelijke als vrouwelijke ' bestanddeeltjes ' en als iemand heel hard roept 100% hetero (homo) te zijn, (waar die persoon dan ook best van overtuigd kan zijn) is dat vooral cultureel bepaald. In kunstkringen (dans, toneel, muziek enz.) komt wel meer homo- of biseksuele geaardheid voor dan bijvoorbeeld op het platteland onder de boeren of in de bouw. Maar ook daar kan de omgeving (vaak onbewust) ook best een rol spelen. Toegevoegd na 2 minuten: Ik kom terug op dat " vooral cultureel bepaald". Klopt niet. Maar de cultuur / omgeving speelt wel een belangrijke rol ten aanzien van het toegeven aan en uitkomen voor de geaardheid.

Niet raar! Ik ben 36, ben gek op jongens/mannen maar twijfel nog steeds wel eens of ik ook niet op een vrouw zou kunnen vallen. Ik vind vrouwen soms erg mooi en soms krijg ik zelfs wel eens kriebeltjes in mijn buik van een vrouw. Ik heb er alleen nog nooit iets mee gedaan. Ik snap wel dat het wat spannender is om met het eigen geslacht te experimenteren, er bestaan toch nog vaak een hoop vooroordelen, taboe's, zeker op jouw leeftijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100