Ik voel me buitengesloten, wat kan ik hier mee doen?

Ik heb een een zus en een broertje en we kunnen goed met elkaar overweg. Nu gaan zij met z'n 2e naar de bioscoop deze week en ik ben niet meegevraagd. Ook al doe ik ook wel eens wat alleen met m'n zus, toch knaagt het aan me. IK weet niet wat ik aan dit gevoel kan doen...?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt het gevoel benoemen. Rustig zeggen (zonder verwijt) dat je je(even) buitengesloten voelde. (goeie manier: " Ik merkte dat ik me even buitengesloten voelde. Hebben jullie enig idee hoe dat komt? ) Je hoort dan misschien (of niet..vooral als er iets aan de knikker is, zijn mensen geneigd te zwijgen)) waarom de twee samen zijn gegaan. Dat kan talloze redenen hebben. -De een had een reden de ander te trakteren -Een van de 2 had een alibi nodig -Ze vinden die film allebei leuk -Ze willen elkaar (eindelijk) eens wat meer aandacht geven - Ze hadden zin jou even de ogen uit te steken.. Het laatste vast niet en is ook niet te hopen. Zoiets zou voor de hand liggen als je een opdringerige , claimende, jaloerse zus zou zijn, die de familie domineert en overal vooraan wil staan. Door gewoon kalm je gevoel te benoemen zonder verwijt, drijf je ze niet in de verdediging en is de kans groot dat je meteen te horen krijgt hoe of wat. Zeer waarschijnlijk blijkt dan dat je je geen zorgen hoeft te maken. En de aqnderen weten meteen dat jij het ook wel leuk vindt om mee te gaan stappen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100