verliefd op een vriend moet ik het vertellen of niet.. maak mezelf gek..

Hallo, ik ga sinds augustus met iemand om en hij is heel duidelijk geweest in het begin van ik zoek niks vast op dit moment.. en kan pas verliefd worden als ik iemand leer kennen..en ik ga jou kop niet gek maken zoals die andere bij je hebben gedaan.. en dat doet hij ook echt niet.nu merk ik de laatste tijd dat ik heel erg verliefd aan het worden ben en bijna aan niks anders meer denk heb dit ook nog nooit zo gevoeld of gehad..ik blijf soms bij hem slapen en dan kijken we filmpie in elkaars armen enzo we hebben ook sex. ik wil hem echt niet kwijt maar ik weet niet of ik dit moet vertellen aan hem hoe ik me voel.. hij wordt wel steeds liever tegen mij merk ik praat meer en is steeds minder afstandelijk/terughoudend..ben alleen bang dat ik hem afschrik en dat wil ik niet. heb dit nog nooit meegemaakt en zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken.. word dr echt gek van dan denk ik ja hij voelt zich ook zo en dan het andere moment denk ik nee want hij heeft me in augustus al gezegd dat hij geen vaste relatie wil..alvast bedankt voor de reactie mvg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je jezelf tekort doet als je op deze manier door gaat! Deze onzekerheid is toch super vervelend en irritant?
Ik ben zelf ook heel slecht in zulke dingen, maar probeer er in ieder geval achter te komen hoe het zit tussen jullie en wat hij voelt. Stel een deadline ofzo, als je het voor 1 februari nog niet weet vraag je het hem. Het klinkt suf, maar het geeft jezelf duidelijkheid en miss ook wat rust.
Jullie hebben seks met elkaar en zijn verder ook intiem (wat ik uit je verhaal op maak) en ik neem aan dat hij niet afwijzend zal reageren als je je ook figuurlijk bloot geeft :)
Succes!
(en ik ben benieuwd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je vertelt zelf al, dat hij steeds minder afstandelijk doet. Ik zou hem voorlopig niets vertellen over je eigen gevoel en gewoon genieten van het nu. Als hij echt verliefd op je wordt kan ook hij dat niet tegenhouden en dan zul je het vanzelf wel merken. Laat het gewoon even zoals het nu is en overhaast vooral niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar nu word je er zelf gek van... Jij bent minstens net zo belangrijk, dus cijfer jezelf niet weg zou ik zeggen. Ook jouw gevoelens mogen tot uiting komen als de nood hoog is hoor. Jullie hebben toch samen dit ( hoe je het ook noemen wilt) Ik zou het hem gewoon vertellen. Dat de gevoelens wederzijds zijn lijkt me toch duidelijk. Zeg gewoon van "ja ik heb toch verliefde gevoelens voor jou."en geniet ervan :) Het hoeft verder toch niets te veranderen? je kunt toch gewoon doorgaan zoals jullie nu al bezig zijn?
Dat hij weet van jouw gevoelens zal er niet veel aan veranderen denk ik... Tenzij hij met een drama uit het verleden zit en zich daardoor niet in een relatie durft te "storten" En dan nog. Dat jij verliefd bent op hem en het hem naar de zin wil maken zegt ook dat je je wat makkelijker aan de situatie aanpast. Kun jij zo met hem doorgaan als je nu al doet? Of wil je meer? Wat doen een paar woorden ertoe? Dat verandert heus niet van het een op het andere moment het gevoel, snappie... Dat gevoel was tien minuten geleden, voor je het zei exact hetzelfde...
Verliefd zijn en het leuk hebben met elkaar is een vorm van relatie, maar er hoeft toch niets aan banden te liggen? Het kan alle kanten op, elk moment...
veel succes jullie sdamen en geniet nog even van deze mooie witte kerstdagen :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag hoor..dus een + van mij..

Ik vermoed dat jullie gevoelens wederzijds zijn. En ik vermoed ook dat je het hem niet eens behoeft te vertellen..want hij weet het al.

Net als bij jou, heeft zijn hart hem dat ook al lang ingefluisterd.

Dat hij jou destijds verteld heeft dat hij geen vaste relatie (meer) wil, zal wellicht zijn oorzaak vinden in een recente verdrietige ervaring.

Ik zou aan die woorden van destijds niet (nu) niet meer al te veel waarde meer hechten.

Ga dus gewoon lekker verder op de weg die jullie bewandelen, forceer maar niets, en..bouw maar fijn aan een heerlijke toekomst..samen.

Graag wel even een uitnodiging voor het trouwfeest, haha..grapje.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms verbaas ik me hoe sommige v rouwen zich gemakkelijk zo geven...

Je zegt dat je niet zeker weet of hij ook verlief op hij is maar je hebt er wel al seks mee? Op zich niks mis mee maar je geeft wel het verkeerde signaal...
Je geeft het signaal dat je seks wilt en een relatie dat zien we nogwel
Wees eerlijk tegen jezelf en ga de confrontatie aan nodig hem uit en meet of hij ook interesse heeft in jou vr

Toegevoegd na 2 minuten:
vraag het tenslotte....
Want wat je nu doet zorgt er alleen voor dat hij de macht heeft en hij dus net als of kan doen en dit spelletje verder zetten totdat hij het beu is...

Be smart verliefdheid is iets dat je niet altijd hoef te volgen dat verwaterd toch na een aantal jaar..

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ik dus wil zeggen dit kan 2 kanten op goede kant of slechte kant... ligt er aan of jij gaat kijken of zijn interesse wel degelijk waar is door zijn daden bv als je is iets minder laat weten of hij wat laat weten enz...

Toegevoegd na 4 minuten:
en belangrijkste de conclusie aanvaard ook al is het niet het gene wat je hoopte..