Komt er vaak een einde aan relaties van enkele jaren?

Hoe groot is de kans dat een relatie toch nog stopt na een paar jaar (2,3,4,5 jaar)?

Toegevoegd na 9 minuten:
Als de relatie in de tienerjaren begon, zal het dan sneller eindigen dan wanneer beiden in de 20 of 30 zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (13)

ik heb wel eens gelezen dat 1 op de 3 huwelijken uitloopt op een scheiding.
dat zal met relaties niet veel anders zijn vrees ik.
13 jaar geleden
Ligt eraan hoe sterk de relatie tot dan toe is/was.
Knipperlichtrelaties kunnen bijvoorbeeld bij elke keer dat het fout gaat definitief voorbij zijn.
Beginnende relaties (enkele maanden) zijn vaak sneller voorbij dan langere relaties (jaren) omdat de mensen in de relatie minder met elkaar hebben meegemaakt. Aan de andere kant is het ook zo, dat in een langere relatie de mensen weten wat hen van de ander zo irriteert, en kunnen ze er dus plotseling genoeg van hebben.
Ligt ook een beetje aan de personen die het betreft.

Toegevoegd na 10 minuten:
Tieners gaan meestal vrij snel uit elkaar, na enkele maanden. Ik denk niet dat het garantie geeft als tieners voor lange tijd bij elkaar zijn + iets oudere mensen hebben meer ervaring, dus weten beter waar ze mee bezig zijn en denken beter na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Behoorlijk vaak. een op de 2 a 3 stellen vallen uit elkaar na het huwelijk. Dus een relatie van 2, 3 ,4 jaar is geen garantie op een leven lang samen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Relaties die jong beginnen hebben het nadeel dat het leven nog heel veel nieuws te bieden heeft. De eerste baan, de studie, een wereldreis. Dat vormt mensen. En het drijft ook jeugdvrienden wel eens uit elkaar omdat een compleet ander wereldbeeld gevormt kan worden. Dus tiener relaties zijn eerder gedoemt dan relaties die op 30-jarige leeftijd begonnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijwel iedere relatie kan elk moment over zijn.
De evolutie heeft er voor gezorgd, dat de man meerdere partners heeft, voor het veilig stellen van de voortplanting van de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich zie je, wanneer je andere diersoorten bestudeert, dat in het geval van meerdere partners voor 1 sekse, maar weinig voor de ander, een groter verschil tussen de seksen dan bij de mens het geval is. Alleen zeggen dat de man meerdere partners heeft, zou ik dus niet geheel accuraat noemen. Seriëel monogaam voor beide geslachten lijkt mij nauwkeuriger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zo zou je het kunnen noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de liefde ineens over is, hebben we geen enkele keuzen, je begrijpt de vraag niet.
De duur van een relatie geeft geen enkele garantie: het kan altijd stukgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"t is maar net wat voor een relatie je met iemand hebt.de meeste relaties zijn op sex gerigt En bij de meeste relaties is jaloezie de oorzaak van beeindigen.Als je probeert het elkaar zo aangenaam mogelijk te maken,zal je relatie het langst duren.Kun je niet aan de andere zijn verwachtingen voldoen,moet je een compromis zoeken.Maar niet jaloers worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lengte van een relatie zegt niets over het feit dat het eindig kan zijn. Zo lang je het goed met elkaar kunt vinden en elkaar respecteerd zal het allemaal wel goed gaan. Maar als het niet meer gaat of de sleur krijgt je te pakken dan kan elke relatie heel snel zijn einde vinden
13 jaar geleden
Er bestaat geen tijdsduur voor een relatie (gelukkig niet he). Ja het gebeurt en als zulke dingen gebeuren, gaat dat altijd snel de ronde en weet iedereen er vanaf, maar we staan niet vaak stil bij de mensen bij wie het wel echt werkt en die al jaren samen zijn.

Je wordt eerst verliefd op iemand en dat zal uitgroeien naar liefde.. Dan is het belangrijk om de liefde en de passie erin te houden. Liefde, passie, succes zijn al 3 ingrediëten voor een succesvolle relatie.. Maar daarnaast moet je zelf ook goed in je vel zitten etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja er is onderzoek naar gedaan waaruit bleek dat een groot deel van langer durende relaties na 4a5 eindigden
de reden voor het beeindigen werd gezocht in evolutionaire prosesen zoals dat na die periode het door de relatie ontstane kind al groter zou zijn en zefstandiger was zodat moeder en vader bij andere partners kinderen konden krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe korter de relatie duurt, hoe groter de kans dat deze eindigt. Daarnaast zijn er een paar cruciale punten in elke relatie waarop de stand van zaken wordt herzien, meestal als het leven een nieuwe wending neemt als er kinderen komen als de kinderen naar school gaan, als de kinderen het huis uit gaan, als een van de partners met pensioen gaat ook op dat soort momenten zie je 'scheidingspieken'.

Wanneer de relatie begonnen is maakt daarbij niet zo veel uit ; of je nu 18 of 35 bent, je loopt langs dezelfde 'mijlpalen'. Wel beëindigen mensen die eerder uit een relatie zijn gestapt sneller een nieuwe vermoedelijk ligt de drempel wat lager omdat ze al weten dat er nog leven is na de relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog erg jong bent als de relatie begint, dan ben je nog niet volwassen. Beiden groeien dan nog, vormen zichzelf. Het kan dan gebeuren dat je als volwassen mens anders over dingen denkt dan als tiener, en zo uit elkaar groeit.

Ik heb net een stelletje meegemaakt dat sinds school onafscheidelijk was, verloofd, samenwonend, en na 6 jaar zijn ze nu uit elkaar. Omdat ze zich nu allebei wat meer ontwikkeld hebben, en nu ineens heel erg verschillend blijken te zijn.

Hij wil bv nu nog steeds doorgaan zoals ze altijd deden: stappen, lekker chillen, enz. Terwijl zij nu ook graag een opgeruimd schoon huis wil, en genoeg inkomen om de vaste lasten elke maand op tijd te betalen...

Ben je wat ouder als de relatie begint, dan zul je allebei al wat meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben, en wat meer met je leven willen doen dan wat je als tiener belangrijk vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke relatie kan helaas uiteenvallen..ook als er een huwelijk van vijftig jaar achter hen ligt.

Dat moeten mensen zich bij aanvang van hun relatie ook heel goed realiseren.

Je kunt elkaar altijd kwijtraken..en bij drie op de vier huwelijken raken de twee voormalig geliefden elkaar volkomen kwijt.

In een goed(e) huwelijk/relatie is er, ook na vele jaren nog altijd sprake van een grote liefde alsmede een groot wederzijds respect.

Hoewel mijn echtgenote en ik bijna vierenveertig jaar getrouwd zijn, zeggen wij tegen hen die naar ons 'grote geheim' vragen: "Wij hebben gewoon verkering gehouden..alles voor elkaar over hebbend en elkaar nog altijd op handen dragend"

Op jonge leeftijd samen beginnen hoeft niet perse stuk te lopen..maar de kans van slagen wordt helaas minder naarmate men jonger begint.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er komt vaak een einde aan relaties van enkele (of vele) jaren. Zeker bij mensen die al een tijd langs elkaar leven is het zo dat de relatie al enige tijd voorbij is, voordat ze daar zelf achterkomen en besluiten uit elkaar te gaan.

De enige manier om te proberen te voorkomen dat je relatie eindigt is door er beiden hard aan te werken, maar zelfs dat is geen garantie voor succes.