Hoe kan ik een ongewenste bezoek weg van mijn huis sturen?

Drie maanden geleden heb ik een huis gekocht. Bij mij in het huis woont ook een colega van mij, hij betaalt een vergoeding, heeft een slaapkamer en maakt onbeperkt gebruikt van alle gemeenschappelijke delen van het huis. Een maand geleden heeft hij zijn vriendin en kind (18 maanden oud jongen) uit Polen meegenomen en in zijn slaapkamer op vakantie en als bezoek laten verblijven. Maar ze hebben niet meer terug gegaan, Ik denk zelfs dat het al te veel is, en ik wil de vriendin en het kind weg sturen. Ik heb met hem al gesproken en laten weten dat ik niet tevreden ben met de situatie, en dat ze moesten gaan, maar zij zijn er nog steeds. Hoe kan ik zij weg sturen? Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Gewoon korte metten maken met die collega. Je hebt hem onderdak verschaft en geen geheel huisgezin. Die vriendin gaat er met dat zoontje uit of alle drie, zet hem maar voor de keus. Het is immers jouw huis en jij bepaald wat er gebeurd en je laat er geen gastverblijf van maken. Jij wilt je privacy en dat is je heilig en je goed recht. Gewoon paal en perk gaan stellen. Dan ben je maar een rot collega, daar moet je maling aan hebben. Hij heeft gewoon misbruik van jouw goedheid gemaakt en dat hoef je niet te pikken. Gewoon in het kort zeggen waar het op neer komt, zo niet zeg 'm recht in zijn gezicht "OPROTTEN" als jij het zo wilt, maar ik wil het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hi,
Zo ga ik doen. Hartelijk bedankt voor je reactie.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+ idd helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om wat voor vergoeding gaat het eigelijk?

Andere antwoorden (2)

Een eerste start zou zijn door te praten over een stijging van de vergoeding. Ook met terugwerkende kracht. Vriendin en kind maken immers ook gebruik van voorzieningen en dragen bij in de stijging van gemeentelijke en waterschapsbelastingen.

Verder kun je je medebewoner adviseren op zoek te gaan naar andere woonruimte. Waar ook een kind van anderhalf jaar beter kan opgroeien. Ik neem aan dat je medebewoner niet zomaar zijn partner en kind naar huis zal sturen en dus moeten ze alledrie op zoek naar iets anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoy.
Zij zijn, volgens hem, al bezig met het zoeken van een nieuwe huis/appartement, maar dat zal nog maanden lang duren, en ik wil dat zij binnen maximal een week vertrekken. Vergoeding wil ik ook niet ontvangen, want mensen die iets meer betalen denken dat zij ook meer rechten hebben...
Bedankt voor je reactie.
Vriendelijk vragen om alledrie binnen een week te vertrekken. Doen ze dat niet, dan zou ik de spullen buiten zetten en een ander slot plaatsen. Er wordt nu misbruik van jou en je huis gemaakt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hi,
Dat klopt, een week max vind ik ook goed.
Bedankt voor je reactie.