Ja, ik heb meerdere van zijn boeken doorgewerkt waaronder het boek wat je noemt.
Enerzijds kweekt het begrip bij mensen dat mannen en vrouwen in zijn algemeniteit een andere beleving hebben maar het gaat een beetje voorbij aan het feit dat bij zowel mannen als vrouwen trekken van de andere sexe kunnen zitten.
Dus is het wel verduidelijkend op veel punten maar worden sommige dingen naar mijn smaak wat te sterk gepolariseerd.
Zo heb je plat gezegd watjes van mannen en vrouwen met ballen.
Veel hangt af van nurture en culture, ofwel opvoeding en cultuur.
Nederlandse mannen zijn gemiddeld genomen wat vrouwvriendelijker dan de rest, Nederlandse vrouwen zijn
gemiddeld genomen wat zelfbewuster dan de rest.
Dat leidt er toe dat het verschil in gedrag tussen mannen en vrouwen in Nederland naar mijn mening wat kleiner is en het onderlinge begrip wat groter.
John Gray heeft het boek dan ook op Amerikaanse leest geschroeid.
Als je met dit gegeven rekening houdt en niet teveel verabsoluteerd is het een nuttig en zeer leesbaar boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neen.

Maar hier hebben ze het blijkbaar wel reeds gelezen:

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=nl&sl=en&u=http://ezinearticles.com/%3FMen-are-From-Mars-Women-are-From-Venus%26id%3D392958&prev=/search%3Fq%3D%2522Men%2Bare%2Bfrom%2BMars,%2BWomen%2Bare%2Bfrom%2BVenus%2522%26hl%3Dnl%26sa%3DG%26biw%3D1600%26bih%3D693%26prmd%3Divnsb&rurl=translate.google.be&usg=ALkJrhili5o6sbc2jYHuxbMdfKWftfnSxg