Tot hoe laat mag je iemand bellen?

Ik heb tot nu toe alleen nog maar mailcontact met haar gehad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om 18.00 uur eten
om 20.00 uur goede tijden
enz enz
het beste lijkt mij rond 24.00 uur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19:30 tot 20:00 is de meest geschikte tijd als je een professioneel telefoontje moet plegen. 24:00 dus echt niet!

Het beste antwoord

Wanneer je iemand verder niet beter kent dan alleen mail contact zou ik een telefoontje voor 20.00 uur doen.
Wanneer je iemand beter kent weet je of het gepast is of het ook nog later kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, voor 21.00 uur moet het zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me inderdaad een goede richtlijn, ook als ik kijk naar de andere reacties. :-) Thanks!

Andere antwoorden (21)

Ik vind zelf 21.45 uur toch wel echt de grens.
Niets is erger dan iemand uit bed bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens, tussen 21:30 en 22:00 zit je erg op het randje.
tot jij denkt dat ze nog niet slaapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij 22uur ligt bij mij de grens voor mezelf en om anderen te bellen. Tenzij ik weet dat ze toch later naar bed gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik den tot 24.00 uur! En op werkdagen 23.00 ofzo. Hangt er ook van af wie je belt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben blij dat je mijn telefoonnummer niet hebt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL Edje! 2 zielen 1 gedachte! Babyfaced.. ik lig doordeweeks echt uiterlijk half 11 in m'n mandje. Maar ik sta er dan ook om half 6 'smorgens weer naast. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wordt je vast gelukkig van als hij je gaat bellen om 24,00 uur :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23:00 of 24:00 uur kan echt niet meer denk ik, misschien met goede vrienden wel, maar in een zakelijke relatie waarin je professioneel bent? Dan is het denk ik sowieso al een ongeschreven regel dat bellen na 20:00 niet netjes is. Het eerste wat je dan ook zou moeten zeggen is: sorry dat ik zo laat nog bel. Maar 23:00 of 00:00 uur dan kun je denk ik best een uithaal van iemand verwachten. In ieder geval denk ik niet meer dat deze persoon je te vragen zal beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga ook nooit voor 23 uur op bed, dus zo gek is dat niet.
Maar als je de persoon niet zo goed kent, wordt het een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik val altijd snachts rond 3 uur in slaap. Weekend slaap ik hele nacht niet door. Dus het is voor iedereen weer anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, en wat jij doet is niet iets wat standaard is. Dus mag je niet verwachten van andere mensen dat ze nog wakker zijn.
Ik bel tot 22 uur, behalve als ik iemand goed ken, en weet dat het een nachtbraker is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik niet weet hoe laat iemand gaat slapen bel ik tot 22:00.
Vrienden waarvan ik weet dat ze de hele nacht wakker zijn bel ik de hele nacht door, net zoals muzikanten, die slapen ook nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na 21:00 zou ik niet meer bellen.
Misschien moet de ander de volgende dag wel vroeg op.

Een sms bericht zou je eventueel nog wel kunnen sturen, maar dat zou ik na 22:00 ook niet meer doen.

Dit alles natuurlijk totdat je de persoon beter kent en je hierover wellicht afspraken gemaakt hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan wie en waarvoor. Familie en goede vrienden mogen me bij wijs van spreken wakker bellen als het echt niet tot morgen kan wachten. Maar normaal gesproken denk ik dat 10 uur wel de grens is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een vreemde moet bellen dan doe ik dat niet meer na half 10 s,avonds.
Familie en bekenden dan moet het ook al dringend zijn,anders ook niet meer na 10 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom stuur je niet een mailtje met de vraag of en tot hoe laat je kan bellen. Dan voelt ze zich ook niet "overvallen".
Als zij jou haar telefoonnummer heeft gegeven, wil dat zeggen dat ze best wel gebeld wil worden. Tenminste, zo vat ik dat op. Want als ik niet wil dat iemand mij belt, dan geef ik ook mijn nummer niet. Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon net na het eten bellen,ongeveer 7 uur dan zit je altijd goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een onbekende bel ik niet meer na 22.00u. Bekende wil ik nog wel is later bellen. Wanneer ik van mensen weet dat ze pas ver na 12.00u op bed liggen en het een goede vriend(in) van je is. Wrom zou je die dan niet om 23.45 bellen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens bel ik dan wel altijd op GSM en als mensen mij laat bellen ook op GSM. Wanneer er op de vaste lijn na 23.30u wordt gebeld stel ik dat alles behalve op prijs. Dit omdat er dan altijd een een ramp-scenario door me heen gaat. En een GSM kan je uitzetten en anders i.i.g. zien wie er belt. Met de vaste is heel het huis wakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tussen 17.00 tot18.00 uur vind ik niet dat je iemand moet bellen omdat de meeste mensen aan het koken of eten zijn en daarna tot 21.30 uur
maar als het echt belangrijk is zoals geboorte van een kind of sterfte van famililid of vriend(in)
dan maakt het niet zo veel uit hoe laat je belt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ligt er aan hoe goed je degene kent maar je zegt dat je alleen mail contact hebt gehad, dus:

De grens ligt dan bij 21:30 met ongeveer een half uur uitloop dat je écht op de max zit.

Maar hou er rekening mee dat telefoontjes na 20:00 over het algemeen minder gewaardeerd worden als telefoontjes vóór 20:00, gewoon omdat mensen dan misschien met hun vriend/vriendin lekker op de bank zitten te ontspannen. Dan willen ze niet meer lastiggevallen worden met vragen van iemand die ze niet kennen.

En iemand om 22:00 of later bellen is gewoon best onbeleefd, dat zou ik sowieso niet doen als je diegene niet echt kent.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het allergeschikste moment is denk ik 19:30.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in een flat woont mag je in je muur boren en andere herrie maken tot 22.00 uur. Lijkt me dus dat je na dat tijdstip ook geen herrie meer moet maken met een rinkelende telefoon, en al helemaal niet als je de persoon niet zo goed kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bel onbekende personen niet later dan 21:00 uur.

Ik werk zelf in ploegen en vind het zelf ook niet fijn om na dit tijdstip nog gebeld te worden.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt.........

Dus ga bij jezelf na hoe laat jij nog gebeld wil worden door en onbekende en hou die richtlijn aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iemand nog niet goed kent, is 21.30 uur wel de uiterste grens. (callcenteragents gaan ook door tot dat tijdstip). Ken je iemand goed, dan kan je ook later bellen, zolang je weet dat iemand nog niet naar bed is.

Behalve bij oude mensen, want die schrikken. Nu begin ik zelf ook al die kant op te gaan, en ik schrik niet van 23.00 uur.
Misschien moet je daar nog ouder voor zijn. om te schrikken van late telefoontjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of als je ouders ouder zijn, dan schrik je ook van een laat telefoontje.
gewoon het gemiddelde nemen

de mens slaapt gem 8 uur

hoe laat staan de meeste mensen op: 8 UUR

dus de meeste gaan 11 uur naar bed,slapen om 12 uur ong

dus je antwoord is half 11
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind 22:00 uur echt max. Of het nou doordeweeks is in het weekend meestal na 21:00 uur bel ik niemand al niet meer op. Meestal probeer ik dan 20:00 uur te bellen ook mensen willen lekker chille na een dag hard werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind 22.00 uur ook een mooie tijd. Ik ben ooit een keer s'nachts door een vriendje gebeld op mn vaste lijn(ik sliep dus al), ik was razend, en meneer snapte dat dus niet, vond het heel normaal om te bellen. Heb de stekker er uit getrokken en nooit meer iets gehoord.
En denk dat dat voor de meeste mensen wel geldt als ze s'nachts worden gebeld op een vaste lijn, je schrikt je wezenloos om dat je gelijk aan ongelukken en zo denkt. je maakt er geen vrienden mee :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot hoe laat?
Verder is het alleen maar de vraag hoe laat ze naar bed gaat.