Bestaat het dat een man van iemand houdt en dit liever verzwijgt dan bij die persoon kunnen zijn?

Toegevoegd na 30 minuten:
Stel, er doet zich een situatie voor waarin de omgeving veel van invloed is. Zijn vrienden mogen haar niet en haar vrienden mogen hem niet vanwege vele ruzies en gebeurtenissen. Zij verteld ondanks alles dat ze van hem houdt en hij reageert aggressief en defensief. Is het dan zo dat hij liever verzwijgt van iemand te houden dan bij haar te kunnen zijn en het te accepteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap je vraag niet goed...
ken je wat duidelijker zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praat jezelf nou niks aan, mannen hebben over het algemeen een vrij rechttoe-rechtaan gevoelsleven en als hij zegt dat hij niet van je houdt, dan doet hij dat ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker niet als hij agressief en defensief reageert.

Antwoorden (5)

Het zou kunnen. Bv als de vrouw al getrouwd is. Maar dan wil hij er wel bij zijn maar het kan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is dat mogelijk.
Hij kan wel getrouwd zijn en ook veel van zijn vrouw houden. Als hij haar niet kwijt wil zwijgt hij en 'lijdt' in stilte.
Zijn 'aanbedene'kan wel getrouwd zijn en hij wil geen huwelijk, met misschien wel kinderen, verwoesten.
Hij vertrouwt op zijn intuïtie of gevoel die hem zegt dat zij niet zoveel om hem geeft dan hij om haar.
Hij blijft twijfelen en is bang dat de goede relatie weg is indien hij haar bekent dat zij meer voor hem betekent en zij niet in is voor een vaste relatie en hij dit weet.
Hij is behept met een minderwaardigheidcomplex en denkt dat ze hem uit zal lachen, hij verdient haar niet denkt hij.
Hij is verlegen en durft gewoon niet uit angst dat ze hem afwijst en haar dan kwijt is.
Hij is erg overtuigd van zichzelf en wil niet het risico lopen een blauwtje te lopen, want voor zijn gevoel 'gaat hij dan af'. Hij wacht weltot zij het als eerste 'bekent'.

Zo maar een paar voorbeelden en zo zijn er nog legio!
amc
13 jaar geleden
Ik zal niet zeggen dat het niet kan bestaan,
maar ik geloof er niet in.

Zij vertelt dat ze van hem houdt en hij reageert agressief en defensief?
Dan houdt hij toch niet van haar?

Want dan zou hij zeggen: lieverd ik hou wel van jou, maar de omstandigheden zijn er niet naar.
Of zoiets.

Nee hoor, maak jezelf niks wijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een man van iemand houd die niet zijn vrouw is dan noem ik dat buiten de pot pissen.
Natuurlijk komt het voor. Maar het kan voor mannen erg moeilijk zijn om te moeten kiezen. Stel je hebt een lieve vrouw en een paar kinderen, dan hou je je w.s. stil tegen je vrouw terwijl met je gevoelens aan het worstelen bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat wij vrouwen te vaak erover nadenken wat mannen denken. Volg je het nog? ;)

Ik denk wel dat het kan, maar dat het ook zinloos is om erover te denken. Als die man vindt dat die vrouw het echt waard is, zal hij moeite doen om bij haar te zijn ongeacht zijn omgeving.

Ik ga ervan uit dat jij nu in zo'n situatie zit en dat je er zeker van bent dat het bovenstaande waar is en jij dus met zo'n probleem zit.. Ik zou die man vooral niet gaan pushen en onder druk zetten, want dat kan alleen maar averechts werken. Geef hem de tijd en wat ruimte. Als hij je zal gaan missen, komt hij vanzelf terug naar jou. En dat is moeilijk om even afstand te nemen, maar ik geloof wel dat het echt kan helpen..

Succes ermee!