Wat zijn onderwerpen die met opvoeding te maken hebben?

Ik moet een werkstuk maken, het moet gaan over opvoeding.
Heeft iemand een paar voorbeelden wat daarmee te maken heeft?

Bv: verzorging en dan een werkstuk over nagels of verzorgtehuizen.

Bv: opvoeding en dan ......???

kortom: ik heb iets nodig dat met opvoeding te maken heeft.

Weet jij het antwoord?

/2500

De problemen van te dikke kinderen, is dat altijd de schuld van de ouders? Een heel actueel probleem wat je kunt uitwerken.

Dan ligt er een schier oneindig scala aan mogelijkheden voor je open, en kun je het zo moeilijk of zo makkelijk (en zo omstreden of onomstreden) maken als je zelf wilt. Denk bijvoorbeeld aan : Thuisblijfmoeders versus werkende moeder De rol van de school in de opvoeding Kinderen met geld om leren gaan Nature versus nurture ; wat is aangeboren, wat aangeleerd Pedagogosche tik : opvoedmiddel of kindermishandeling Affijn, zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het aantal onderwepen is eindeloos. (Scheelt ook wellicht een beetje voor welk vak het is ?)

Opvoeding en uitgaan, of drugsgebruik. Je kan het ook doen over opvoeding met gescheiden ouders.

normen en waarden die je als ouder hoort mee te geven kan ook een onderwerp zijn. welke normen en waarden vindt je belangrijk en welke niet .

opvoeding en tienermoeders opvoeding en gedragsproblematiek opvoeding en alleenstaande ouder opvoeding in Nederland versus opvoeding in...noem maar op: Afrika? opvoeden en allergie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100