Mijn vader heeft vroeger kwetsende dingen gezegd, hoe verder?

Mijn vader heeft vroeger een aantal keer in dronken of vervelende toestand gezegd dat hij kinderen haat en het gevoel gegeven dat we niet gewenst niet waren.
Dat is al jaren geleden en hij zou dat nu nooit meer zeggen. Maar toch...hoe verwerk ik dat?
En ik twijfel eraan of hij ooit heeft gezegd dat hij ons niet wilde, en daar ben ik nu geobsedeerd mee bezig...

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kinderen en dronken mensen de waarheid spreken is een achterhaald spreekwoord. Je vader heeft waarschijnlijk een kwade dronk. Tijdens deze fase geeft je vader een vertekend beeld weer, wellicht gelardeerd met zijn eigen jeugdervaring. Het kan dus heel goed een projectie van zijn eigen leed (afwijzing en verwerping ) zijn die hij op jou heeft geprojecteerd. Hecht er dus niet veel waarde aan en geloof hem als hij zegt dat hij van je houdt, dat is zeer waarschijnlijk de echte waarheid. Hopelijk lukt het je zijn dronken uitspattingen te reduceren tot dronkenmanspraat van een verwarde geest die heden en verleden door elkaar heeft geklutst. Ik kan me voorstellen dat het pijn doet, het zou echter jammer zijn als er nog meer pijn uit ontstaat, zeker als dat onnodig is. Ik wens je een warme en hartelijke band met je vader toe.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100