Hoe goed kan een relatiepauze zijn?

mijn vriendin en ik hebben momenteel een pauze in ons relatie. Hoe goed kan dit zijn?

ps: we zijn onder de 18 jaar

Toegevoegd na 9 minuten:
we zitten allebei met problemen over ons zelf. de relatie is echter wel goed. maar we willen eerst onszelf helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Een pauze kan een hele goede beslissing zijn.
Als twee mensen veel van elkaar houden, maar zoals jullie teveel aan hun hoofd hebben, dan kan het goed zijn om eerst wat problemen uit de weg te gaan zonder op elkaars lip te zitten. Daarna kan je weer op een frisse manier tegen jullie relatie aankijken, en eventueel beslissen hoe het verder moet gaan.
Zorg dat jullie tijdens de pauze niet teveel contact hebben om het resultaat optimaal te maken.
Maak duidelijke afspraken over het zien van anderen, hoe lang de pauze duurt (hier hoef je niet persé een tijd voor af te spreken, je kan ook stellen dat je weer samenkomt als jullie er allebei klaar voor zijn), en of jullie elkaar willen spreken tijdens deze pauze, en zo ja, hoe vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja dat is moeilijk te zeggen als je onder de 18 bent...
de meeste nemen een pauze als ze veel ouder zijn..
misschien is jullie relatie dan toch niet de beste, en is het beter dat jullie op zoek gaan naar een andere relatie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je toevoeging een heel goed uitgangspunt is: eerst gelukkig zijn met jezelf en dan een ander gelukkig maken. Prima volgorde anders loop je het risico dat je de ander verantwoordelijk maakt voor het regelen van jouw geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed om allebei even afstand te nemen van elkaar om in rust na te denken over wat er gebeurt en wat je in de toekomst wil. Op een bepaald moment kom je wel weer bij elkaar en de kunst is dan om te delen met elkaar wat er allemaal door het hoofd heeft gespeeld met respect en mededogen naar elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
relatiepauze; ik heb dat woord nog nooit gehoord maar het is wel een geweldig; nieuw woord.
Zoals ik het opvat is een relatiepauze zoiets als verkering zo'n vijftig jaar terug. Seksualiteit niet voor het huwelijk. Mijn moeder had op die manier 3 jaar verkering. Zij heeft het geld voor de woning en de bruiloft samen met mijn vader bij elkaar gespaard. Mijn schoonmoeder had zelfs zeven jaar verkering. Het was een tijd die beide dames zich herinneren als een periode van hoffelijkheid. Zolang zaken nog niet vanzelfsprekend is de mensen in het algemeen geneigd meer moeite voor die ander te doen je vind nieuwe manieren om elkaar te binden of waardevol voor elkaar te zijn.
Ik heb zelf geen verkering en geen relatiepauze gehad omdat ik opgroeide in een tijd waarin alles ineens veranderde. Ik heb binnen mijn eerste echte relatie enorm veel geleerd met mijn vriendje samen maar de (tijd en ruimte) om mezelf te ontwikkelen was ik deels verloren.
Als je zo rond de twintig bent dan ga je eigenlijk nog naar school, je zit nog in een clubje met vrienden of met vriendinnen.
Als reden voor de relatiepauze zeg je er zelf bij dat jullie beiden iets willen doen aan jullie individuele problemen. Je zult nu ook meer tijd krijgen voor jezelf; probeer met goede begeleiding jezelf te verbeteren.
De relatiepauze vind ik een verstandige keuze zolang je elkaar op gezette tijden ziet. Misschien regel je al een vakantie samen voor komende zomer.
Zowel voor hem als haar geld dat je het bed binnen die relatiepauze niet met een ander deelt;dat krenkt.
Een relatiepauze is zo slecht nog niet Helemaal geen contact betekent volgens mij wel dat het gewoon ''uit' is.
Liefde kent de meest uiteenlopende vormen en ik wens jullie alles goeds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is bij elk persoon anders. je kan elkaar erg gaan missen en die dingen maar je kan ook uit elkaar groeien. als je een relatiepauze hebt dan is het meestal zo dat je gaat nadenken over dingen. en dan kun je ook snel voor iemand anders gevoelens krijgen omdat je elkaar natuurlijk niet zo vaak meer spreekt als toen jullie een vaste relatie hadden. maar het kan ook heel goed zijn voor je relatie want als je merkt dat je beide elkaar heel erg mist dan weet je dat jullie relatie goed zit! en dat is dan ook weer een fijn gevoel!

maar het is niet zo dat als je een pauze hebt dat je dan opeens met iemand anders de bed in kan duiken of iets dergelijks.