Mijn dochter van 4 (bijna 5) ruikt 's ochtends heel erg uit haar mond. Moet ik mij zorgen maken?

Iedere ochtend als zij wakker wordt, heeft zij een nare mondgeur.

Zij poetst haar tanden goed (ik controleer altijd haar tanden, en vaak poets ik nog even na). Zij poetst niet altijd haar tong (misschien zou ik dat moeten doen...)

De laatste tijd klaagt zij ook vaak over buikpijn. Maar ze eet heel goed, ze heeft geen diarree. De buikpijn is ter hoogte van haar navel. Ze kan niet goed aangeven WAT voor pijn zij heeft. Knijpend of drukkend. Dat kan zij nog niet vertellen.

Ze heeft ook geen constipatie. Ze heeft een regelmatige stoelgang (dagelijks).

Moet ik mij zorgen maken over:
1. de mondgeur
2. de buikpijn

ps, ik ben al eens bij de dokter geweest. Die gaf haar homeopatische pilletjes. Hij raadde haar aan GEEN koolzuurhoudende drankjes te drinken (doe ik toch al niet) en weinig chips (ze eet niet veel chips)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
11.4K

Het beste antwoord

Dit is toch iets om verder te laten bekijken door een andere arts of even door te laten verwijzen naar een specialist. Hoeft niets ernstigs te zijn. Maar waar je dochter aangeeft duidt meer op de maag.
Het kunnen zelfs spanningen zijn. Maar zoals ik het nu lees is het meer richting maag. Verklaard ook de geur uit haar mond na de nachtrust.
Geen nare maagonderzoeken soms is gewoon een gesprek met een specialist al afdoende.
Sterkte met de kleine meid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je huisarts heeft je adviezen gegeven die niet blijken te helpen. Tijd voor een tweede bezoek aan uw huisarts en verdere onderzoek. Dagelijks buikpijn en een chronisch slechte adem kunnen verband hoeden. Beiden zijn zeker niet normaal.
Succes...en zorg ervoor dat uw huisarts naar u luistert.

Toegevoegd na 1 minuut:
hoeden=houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb wel eens gehoord van een slecht sluitend maagklepje. Ik ken iemand (volwassene) die dit heeft. Dat veroorzaakt een nare mondgeur. Het gaat volgens bij niet noodzakelijkerwijs samen met maagkramp. Sowieso naar de dokter lijkt me en laat je niet afschepen met een onbevredigend antwoord. Good luck!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga nog een keer met je dochter naar de huisarts. Dergelijke klachten kunnen op zich allemaal van tijdelijke aard zijn maar als blijkt dat ze chronisch zijn is het tijd om een kind secuur te screenen. Je dochter kan last hebben van een intolerantie, haar tonsillen kunnen niet al te heftig maar wel chronisch ontstoken zijn, om een paar voorbeelden te noemen. Aan duidelijkheid ontbreekt het je niet, gezien je verhaal, dus je huisarts moet gewoon verder kijken en haar eventueel naar de kinderarts verwijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou bijna zeggen, probeer eens WEL koolzuurhoudende drankjes. Misschien doden die een paar van de eventueel aanwezige bacteriën die in de slokdarm/maag van je dochter zitten en die zorgen voor de lucht.

(antwoord waarop minnetjes gaan komen, maar dat moet dan maar, je moet toch wat proberen vind ik en waarom dan niet een paar dagen dit?)