Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kind, 1.5jr, koorts door slaapgebrek, kan dat?

Vandaag zijn wij nr de dierentuin geweest, en onze jongste heeft daardoor ipv de normale 2u, maar een half uurtje geslapen.

Nu ik hem net nr bed deed, ff getempt, en 39,5c
Mijn oudste had dit vroeger ook wel eens. Ik ben zelf altijd heel stipt met de middag slaapjes maar soms ontkom je er niet aan..

Maar hoe krijg je koorts van slaapgebrek?
Normaal snap ik de reden van koorts, maar kan het hier nier plaatsen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
33.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er geen verstand van,maar is het niet zo dat baby's en peuters sneller verhoging&koorts hebben dan oudere kinderen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt. Maar koorts heeft een reden, en ik vraag me dan af welke in deze..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij kleine kinderen weet je het nooit zeker. Alleen slaapgebrek lijkt me wel weinig reden; misschien is het een combinatie van slaapgebrek met toch wat kou ofzo, of spanning doordat alles anders was vandaag.
Maak je geen zorgen; koorts is een teken dat het lichaam van je kind bezig is beter te worden, dus gooi en niet te snel een paracetamol in.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij kinderen kan spanning en inspanning ook koorts veroorzaken, koorts is een symptoon.
Het lichaam geeft aan dat er rust nodig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus+
Dat bedoelde ik ook bij mijn reactie,maar ik wist niet hoe het precies zat.
Mijn broertje kreeg toen hij klein was ook soms koorts van vermoeidheid en spanning(bv de avond voor z'n verjaardag)

Andere antwoorden (3)

Gezien de omstandigheden:

Te weinig slaap
Een hele spannende dag
Een lange dag

Nee: is niet heel raar. In de gaten houden en.als het morgen.nog zo is kun je verser kijken en eventueel de huisarts bellen voor advies.