welke taal spreekt de baby eerst?

Als er een baby geboren word van bijvoorbeeld 2 turkse mensen. Zou de baby dan als eerst een Nederlands woord of een Turks woord zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit ligt aan de taal dat de ouders spreken.
Als ouders beide talen spreken, dan ligt het aan het kind.
Welk woord hij het makkelijkste opvangt, en zelf kan zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat ligt eraan welke taal de ouders spreken. Als beide ouders Turks zijn, is het een grote kans dat het kind Turks gaat spreken.
Dat is de taal waarmee het kind in aanraking komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Als beide ouders Turks met het kind spreken", zou er moeten staan...
ligt er aan welke taal de moeder en de vader tegen het kind spreken deze zal het kind het eerste oppakken.Maar je kunt er vanuit gaan dat het tweetalig opgevoed wordt maar je moet het kind op latere leeftijd niet forceren het komt zelf wel met de vragen wat dat betekent.Mijn kind is nu 7 jaar en bepaalde liedjes in moeder zijn taal zingt ze gewoon mee .En de nieuwsgierigheid naar de taal van z'n moeder neemt steeds, toe dus ze leert steeds nieuwe woordjes bij maar ze vraagt er zelf om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan wat de ouders praten. als de ouders heel de dag turks praten in bijzijn van het kind neemt hij dat over. als de ouders gewoon nederlands praten gaat het kind vanzelf nederlands praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De baby spreekt eerst babytaal wat zelfs voor de ouders onverstaanbaar is. Later zal het kind de taal overnemen die altijd tegen hem gesproken wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag!

Een baby leert van zijn/haar omgeving. Dus dat wat hij/zij hoort, pikt hij/zij op.