Er worden achter mijn rug om dingen georganiseerd voor mijn verjaardag, maar niemand heeft gevraagd wat ik zelf wil, wat kan ik doen?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik vind het niet leuk!

13 jaar geleden
1.3K
sterredag
13 jaar geleden
Waarom wil je wat aan doen? Soms willen mensen iemand verassen. En zeker met een verjaardag is dat niet heel gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartstikke leuk als mensen de jarige willen verassen, maar het gaat er toch om wat de jarige leuk vindt, en niet de "organisatoren"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar volgens mij zit Annswers helemaal niet te wachten op een verassing...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je bang dat je het niet leuk vindt of ben je een grote controlefreak en wil je alleen dingen doen die jij weet en in de hand hebt. Doe eens gek en laat je lekker verrassen.
Wat kan er voor vreselijks gebeuren wat je niet overleeft??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wachten op een verassing, dat hoop ik toch niet, dan hebben we het over een crematie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
las ik ook, verassing is niet wat je iemand op zijn/haar verjaardag geeft :-)

Het beste antwoord

Blijkbaar communiceren die mensen niet met jou. Ze vragen niet wat je wilt.
Je kan het goede voorbeeld geven door zelf wel te communiceren, dat je zegt: ik krijg het idee dat ik verrast ga worden en eigenlijk vind ik dat niet leuk, hoe goed het ook bedoeld is (of in je eigen woorden ;-) )

Geef aan wat je wel en niet zou willen.
Misschien kan er een compromis worden bereikt waarmee iedereen blij is.
En... alvast gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Het rustig over je heen laten komen. De mensen die het organiseren weten echt wel wat jij lukt vindt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat het over je heen komen. Als je zelf wil regieseren is het geen verassing meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je kunt doen?

Gewoon afwachten en je lekker laten verrassen!!

Of vind je het moeilijk om geen grip op de situatie te hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is tog leuk! Je hebt tenminste nog mensen die dingen voor regelen. Gewoon op je af laten komen en genieten! Fijne verjaardag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef wat hints wat je erg leuk vind!
Dan is de kans het groots dat het ook gaat gebeuren.
en verpest je niet de voorpret van de rest!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een stedentripje naar het buitenland die dag. Dat zal ze leren...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, Helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
www.weekendjeweg.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeps, sorry escape
Laat het gewoon over je heen komen. Daar doe je niets aan. Erg lief en aardig dat ze iets voor je organiseren. Heb je zelf wel eens iets voor een ander georganiseerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het me heel goed voorstellen hoor, bij mij moeten ze dat ook niet proberen, ik zou het verschrikkelijk vinden!
Je wilt je verjaardag toch lekker zelf invullen, doen wat jij wilt?
Zij zullen dit niet weten of begrijpen en daarom zul jij het ze moeten vertellen, dat is de enige manier om eraan te ontkomen.
Als zij het dan toch doorzetten ben jij niet verplicht om met een gemaakte lach mee te doen, ze waren tenslotte gewaarschuwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hadden jou graag willen verrassen met een optreden door jou, in Paradiso! Maar ja, als je niet wilt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, nu het geen verassing meer is, is het natuurlijk een ander verhaal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, dat ik je blij heb gemaakt met een dode mus!
Ik zou het vreselijk vinden en ik zou echt iets bedenken om er onderuit te komen.
Je kunt twee manieren kiezen: sneaky of rechtuit. Als je het sneaky doet, boek je een weekje vakantie voor jezelf in die periode, of op z'n minst zorg je dat je de hele dag zelf weg bent (en niemand weet waar).
Rechtuit betekent tegen een of twee betrokkenen zeggen: ik heb het idee dat er wat voor me geregeld wordt en ik vind het heel lief maar ik heb andere plannen. Dus reken niet op mij.

Waarschijnlijk stoot je in beide gevallen mensen voor de schenen. Veel mensen kunnen niet begrijpen dat niet iedereen dit soort evenementen waardeert.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eventueel kun je ze nog op een door jou gekozen moment uitnodigen voor een borreltje. Dan hou je zelf de regie. En je laat merken dat je op ze gesteld bent en hen waardeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat de controle los en laat je lekker verrassen. Als mensen iets voor jou speciaal organiseren is het in ieder geval met de goede intentie gedaan en houden ze van je.
Geniet ervan! Het zegt veel over wat deze mensen jou gunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou heel duidelijk kunnen zeggen tegen de samenzweerders dat je het niet leuk vindt, of eventueel nadrukkelijk vertellen wat je wel leuk zou vinden.

Maar wie weet wordt het heel erg leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets, alleen de lieve vrienden die dit voor je organiseren dankbaar zijn. Zij weten precies wat jij wel/niet leuk vindt. Wat een avondtuur zeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je toch verassen want ze maken jou belangrijk door dit te doen. Ze doen het graag.