Wordt snoep aan kleine kinderen geven als normaal beschouwd?

Laatst was ik met mijn twee jaar oude dochtertje bij de dochter. Na wat onderzoekjes gaf deze haar een zakje snoep als beloning. Misschien ben ik nu heel old fashion, maar mijn dochtertje krijgt eigenlijk nooit snoep, ze vraagt hier ook (nog) niet naar. Vind het raar dat een dokter notabene, snoep uitdeelt.
Ook als we bij vrienden met kinderen van dezelfde leeftijd gaan wordt daar altijd heel erg veel snoep, chips en ijsjes rondgedeelt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

de dokter dat is helemaal te idioot dat die snoep geeft. Maar probeer met die peuter maar eens een rondje winkelen: bij ons snoepje bij bakker, worstje bij slager, in de supermarkt stukje cake om te proeven. Dan maar naar de markt, mandarijntje groenteboer, stukje kaas bij de kaasboer, t kind heeft gelunched als je thuiskomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mijn dochter is 2,5 en kreeg laatst doosje smarties.... of ze het mocht vroeg men nog. Toen ik zei dat ze dat nog nooit gehad had werd ik raar aangekeken...
Oftewel mijn dochter krijgt ook bijna nooit snoep. Wel rozijntjes
Ys na het eten en in weekend 1 bakje chips.
Mijn dochter is geen zoetekauw.
Alleen voor een verrassingsei kan ik haar werkelijk 's nachts wakker maken.

Overigens vind ik het raar dat een dokter haar snoep geeft. Zo wordt het een met het ander
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat vind ik niet. Aan kleine kinderen inclusief mijn kleinkinderen geef ik liever een plakje worst of een stukje kaas. Vaak vinden ze dat lekkerder want veel kinderen houden van hartig, helemaal als ze bijna geen snoep gewend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het niet normaal. Zeker nu er in deze tijd zo wordt gewaarschuwd voor slecht eetgedrag bij kinderen. Het is natuurlijk niet zo dat die kinderen daar de schuld van zijn, maar de ouders. Ook zie je dan dat die ouders ook veel te dik zijn. Ik had het zakje snoep niet aangenomen en meteen gezegd dat je dat ongepast vind. Ook zou ik dat de dokter proberen uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is al iets van alle tijden dat veel kinderen veel te veel snoep krijgen. Als een arts dat doet is dat ronduit belachelijk; daar zou ik iets van zeggen!
Mijn dochter kreeg de eerste paar jaar rozijntjes, rijstwafels en soepstengels. Ze is nu al volwassen, maar ik weet nog heel goed dat ze de eerste keer, toen was ze een jaar of 8, cola kreeg van iemand, iets met prik kende ze toen nog niet.
Vanaf een jaar of vier gaf ik af en toe iets om te snoepen, maar altijd mondjesmaat.
Er zijn kinderen die de hele dag lopen te snoepen inderdaad, en dan kijken ouders raar op als het kind niet eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pas op met rozijnen daar zitten heel veel suikers in slecht oor haar tandjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben werkelijk verbijsterd dat een arts snoep geeft als beloning! Bij onze dokter mogen ze een gek poppetje uitzoeken.... Mijn kinderen (7 en 10) krijgen 1x per dag iets om te snoepen. Voor de rest eten ze maar brood, fruit, een cracker oid om de honger te stillen. Dat weten ze en ze zeuren dus ook (bijna) nooit om snoep.