hoe kan het dat de kinderen van nu kunnen leren met zoveel muziek om zich heen

hoe kunnen ze zich nog concentreren met die muziek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft niks te maken met kinderen van nu.
Ik ben 'n kind van toen en kon ook 'gewoon' met muziek aan leren.

Het beste antwoord

Ik kan mijzelf op het werk het beste concentreren met oordopjes met muziek in (ik ben 22).
Als ik dat niet doe, hoor ik het getyp, gepraat en de telefoongesprekken van mijn collega's, en die geluiden leiden erg af. Ik hoor dan liever alleen een muziekje en niks anders.

Ik heb de muziek wel zachtjes aan staan, niet keihard. Ik heb speciale noise-canceling headphones gekocht, die het omgevingslawaai dempen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb wel Asperger, en ben erg gevoelig voor geluid. Ik heb ook muziek of tv op de achtergrond nodig tijdens bijvoorbeeld het avondeten, anders hoor ik iedereen kauwen.

In mijn geval is het dus om te concentreren en te zorgen dat ik niet helemaal gek en moe wordt van al die geluiden die ik hoor.

Dat was ik nog vergeten in mijn lijstje, ik hoor op het werk ook nog het geratel van de harde schijf van de computer, en de airco.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ik ben zelf kind ik ben namelijk 14 en dat geeft gewoon een soort van rustgevend gevoel lekker ontspannen met een muziekje erbij ik weet voor de rest weet ik ook niet waarom ik me dan beter kan concentreren dan zonder muziek

Toegevoegd na 38 seconden:
het moet zijn: voor de rest weet ik het ook niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muziek kan heel goed dienen om de andere herrie in je hoofd te overstemmen. Veel mensen worden rustiger als er een muziekje opstaat en kunnen zich zelfs beter concentreren dan zonder muziek.

Bovendien zijn de jonkies van tegenwoordig vaak gewend om heel veel indrukken tegelijk te verwerken en kan een muziekje er ook nog wel bij.

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik had 'vroeger' (25 jaar geleden) ook altijd muziek op staan als ik me echt moest concentreren. Dus zo nieuw is dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan dus ook niet. Ik verbaas me er vaak over, hoe ontzettend weinig kinderen weten. Ze weten alles over ipods en ipads en computers, maar dan heb je het ook wel gehad. Simpel hoofdrekenen of iets weten van wat er in de natuur gebeurt, is er niet meer bij.
Pas was hier een meisje van 10 jaar en die zei :"Gadver" toen ze hoorde dat aardappelen uit de grond komen.
Die zou ze dus nooit meer eten.
Friet was wel erg lekker trouwens.
En verder wist ze te vertellen dat melk in een fabriek gemaakt wordt.
Trieste zaak hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje wat heb jij een negatief beeld van de jeugd van tegenwoordig! Die ervaring heb ik helemaal niet.
rebecca
13 jaar geleden
Als ik nu zie wat mijn jonge neefjes en nichtjes op de basisschool allemaal al moeten doen en weten, dan moeten ze nu juist veel meer leren dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs al zou dit waar zijn over 'de jeugd' in het algemeen: je hebt het niet over kinderen die ontzettend weinig weten, je hebt het over kinderen die heel veel weten, alleen toevallig dingen die jij onbelangrijk vindt om te weten. Ten onrechte trouwens. Wat die kinderen allemaal weten over iPods, iPads en computers, is heel belangrijke kennis waar ze de rest van hun leven profijt van gaan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha grapje zeker Koole122? Dat één meisje van 10 voor alle kinderen van 10 staat.
Enne melk wordt ook in de fabriek gemaakt,...drink jij gelijk melk van de koe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@susyQ : Als je alles weet van ipods en zo, weet je nog steeds niets.
Als je exact weet hoe een rekenmachientje werkt, weet je nog niet wat je er eigenlijk op uitrekent. Dat is wat ik er mee wil zeggen. Een ipod etc. etc. zijn hulpmiddelen om e.e.a. makkelijker te maken, maar de fundamenten worden steeds vager. En een foxesther : Inderdaad drink ik melk rechtstreeks vanuit mijn eigen koeien. Niets mis mee.
Maar dat was mijn boodschap niet. Het gaat erom dat dat meisje helemaal niet weet dat melk uit een koe komt.
Dat gaat ook slecht samen! Zeker voor geconcentreerd leren waarbij je tekst begrijpend moet lezen lukt dit amper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet iets van nu, ik deed dat vroeger ook al (ben 46) had altijd een muziekje op de achtergrond.
Het is per persoon natuurlijk verschillend, de een kan het wel de ander heeft absolute stilte nodig.
Je kan niet stellen dat niemand zich kan concentreren met muziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was kind in de jaren 60 en ook ik kon niet leren zonder muziek aan te hebben. dit was voor mij prettiger dan stilte.
Mijn zoon is 15 en die heeft helemaal een rare manier van leren. Ik kwam laatst op zijn kamer, hij zat op zijn bed, voor hem een Engels boek, een Frans boek, een Duits boek en Nederlands. De laptop stond op zijn bureau aan en zijn radio. Op mijn vraag waar hij nu mee bezig was gaf hij als antwoord;" met mijn huiswerk, natuurlijk, als ik alles door elkaar doe, wordt het niet saai". Ik hoorde 'ping' op zijn laptop en hij sprong op om snel wat te typen en ging weer verder met lezen en opschrijven.
Toch werkt het voor hem, want hij had alleen maar goede cijfers op zijn laatste rapport. De meeste kinderen horen de hele dag geluiden om zich heen, zelfs in de klassen is het niet meer rustig en zij worden onrustig van stilte omdat ze dat niet gewend zijn. Als je je eenmaal kunt concentreren dan kan je gewoon achtergrondgeluiden voor je gevoel uitschakelen en als je je niet kunt concentreren kan je dat ook niet als het stil om je heen is.
Het ene kind kan zich dus concentreren en het andere kind niet. Dat heeft niets met de tijd nu te maken, dit was vroeger ook zo, alleen werd er vroeger gedacht dat het niet kon en hadden de ouders nog de macht om te bepalen wanneer de radio uit moest.
13 jaar geleden
Dat zegt allemaal niets, mijn zus zat haar huiswerk te maken met haar favoriete muziek keihard aan, ikzelf wilde wel muziek aan hebben maar niet te hard, een vriendin moest echt de omgeving zo stil mogelijk hebben om zich te kunnen concentreren.
Het verschilt dus per mens en wat voor jou geldt, kan voor een ander heel anders zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook als 14 jarige maak en niet zon punt van je let gewoon op wat je doet neuriet wat mee en je onthoudt het wel
dus misschien zijn we gewoon wat relaxter dan vroegere kinderen :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet iets van nu. Ik deed het zelf ook als puber (vwo diploma), en mijn kinderen hebben ook vaak muziek aan. En ze doen het prima op school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kinderen nu leren met muziek om zich heen vind ik heel normaal.
Op de werkvloer werkt men ook lekkerder met wat muziek en daar moet je je ook kunnen concentreren.
Zolang het niet de boventoon voert valt het best wel mee.