Is het gevaarlijk om een baby GEEN boertje te laten doen na zijn eten ?

en waarom moet dit eigenlijk ? omdat de maag moet ontluchten of stikken ze anders in hun slijm ?
of andere reden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.8K

Het beste antwoord

omdat dat boertje anders in de weg gaat zitetn, en je een huilende baby en een radeloze ouder overhoudt
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als ze de lucht die ze binnen krijgen met drinken, niet kunnen uitboeren, gaat hij 'naar beneden' en krijgen ze last van hun buikje of darmpjes, en is de kans groter dat de baby later wat voeding spuugt. Sommige baby's krijgen behoorlijk wat lucht binnen bij het drinken.

Dus eventjes ontluchten, zeker als je de baby daarna weer plat neerlegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het gevaarlijk is. Maar tijdens het drinken van melk of dergelijks neemt baby ook vaak lucht in. En dat lucht moet weer eruit komen. Want de baby kan daar last van hebben met een dikke buik. En alleen baby's maar ook gewone mensen kan daar ook last van hebben. Gewoon laten die boertje. Goed voor de gezondheid...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat boertje is belangrijk : als het boertje er niet is en de baby gaat liggen, komt het boertje alsnog, met grotere kans op braken en dát is wel gevaarlijk.
Een liggende baby die braakt, kan er in stikken.
Dat is het nut en de zin van het boertje.