Sinds 2 maanden kan ik niet meer normaal van huis omdat mijn hond gaat janken als een wolf. Vraag:wat kan ik hier aan doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste kun je langzaam de tijd opbouwen dat hij alleen is. Dus 5 minuten uit de kamer gaan en als hij stil is geweest hem flink belonen. En dit bouw je dan steeds langer op. Probeer het niet te snel te doen, met honden heb je vaak veel geduld nodig. Het is natuurlijk geen garantie dat deze methode succesvol zal zijn, want sommige honden kunnen gewoon heel slecht tegen alleen zijn. Wanneer je een hele jonge hond hebt, moet je niet lang het huis uit gaan zonder hem. Jonge honden kunnen niet goed tegen alleen zijn.

Hoi, Even ter verduidelijking betreft het huilen van honden in de context zoals u die omschrijft. Het huilen heeft hier als betekenis 'ik voel me alleen'. Hij hoopt hierbij zijn roedel (u dus en eventuele gezinsleden) terug te roepen. Als u nu net binnen komt als hij net gehuild (om u geroepen) heeft zal hij uiteraard dit gedrag blijven herhalen. Niet elk ongewenst gedrag kan genegeerd worden. Huilen kan in sommige gevallen opgelost worden door het te negeren. Dit indien men met zekerheid kan vaststellen dat de oorzaak ligt bij het opzoeken van aandacht vanuit een dominante positie. Dit komt bv voor wanneer de hond geen verlatingsangst (meer) heeft en geleerd heeft dat hij uw aandacht krijgt wanneer hij huilt. Positieve of negatieve aandacht maakt geen verschil. Het is dus belangrijk dat wanneer de hond huilt vanuit verlatingsangst dit op een goede manier word opgelost om niet de fout in te gaan de hond het bovenstaande 'aan te leren'. Laten we aannemen dat uw hond nu huilt vanuit verlatingsangst. Waarschijnlijk vraag je je af wat de reden daarvan is. Meerdere oorzaken zijn mogelijk. Ik som er enkele op. Misschien herken je wel iets. Roedel structuur is veranderd (gezinssamenstelling is veranderd), verhuis, huis opnieuw ingericht, hormonale verandering bv castratie-sterilisatie-puberteit, in weinige gevallen kunnen ook geurveranderingen en dergelijke bij honden met weinig zelfvertrouwen een rol spelen. De oorzaak bepaald de methode van oplossen. Doorgaans bestaat er een methode die je zonder professionele hulp kan toepassen. Jammergenoeg heb ik hier geen voldoende plaats meer. Ik zal mijn antwoord hier dan ook zo snel mogelijk volledig maken. Toegevoegd na 1 dag: Methode alleen geldig indien oorzaak niet hormonaal of leeftijd gerelateerd is.(ouderdom kan ook 'mede'oorzaak zijn) Here we go!! Reeds 2 maand vertoond je hond hetzelfde gedrag als je van huis weg gaat en dit uiteraard zonder enige twijfel voorafgaand van jou gedrag. Jou gedrag, handelingen aldus routine die vooraf gaat met je vertrek buitenshuis zijn jou aanwijzingen,signalen, lees ook een manier van 'praten' tegen de hond om hem dit te laten weten. Alvast een reden voor de hond om 'onrustig' te worden. Opdracht 1 v/d 2: Dju plaats alweer op Toegevoegd na 1 dag: Het spijt me krijg het er jammergenoeg niet op.. Stuur mij gerust een berichtje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100