Komt het nog voor dat kinderen bang worden gemaakt voor bijvoorbeeld" Sinterklaas?

of voor andere dingen..
ik heb een zwager die is 52 en die is bang voor watermannetjes omdat zijn moeder hem dat vroeger wijs maakten om hem zo van de waterkant af te houden.
Ik wil graag weten of het eigenlijk nog gebeurt dat men kinderen dingen vertellen waar ze later nog steeds last van hebben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

ik heb zelf volgens mij nog wel ooit eens gezegd, dat wanneer je niet lief bent dan weet ik niet of hij wel bij ons langs komt....
stom stom stom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja stom stom stom niet meer doen dus
want t kan nare gevolgen hebben hoor
toch 10 punten waard

Andere antwoorden (3)

Ja dat komt denk ik nog steeds voor al neemt het wat af denk ik.
Die zwager is een giller, bang voor watermannetjes en 52 jr.
Vertel hem dan maar niet over watervrouwtjes, die zijn vast nog enger, ha,ha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die vent is gek
die stapt de zee niet in hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ik me indenken want dan komt hij ons tegen, de watervrouwtjes, gggggrrrrr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn moeder woonden vlak bij een meertje en ze had hem wijsgemaakt als hij t water in ging dat de watermannetjes hem zouden pakken ze deed het eigenlijk om hem te beschermen omdat er nogal wat kinderen waren verdronken in dat meertje
maar hij is daar nooit meer overheen gekomen hij durft niet eens in zee waar zoveel mensen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch wel sneu, kids zo bang maken dat ze er altijd angst voor houden. Al was het voor zijn bestwil, uiteindelijk vertellen wij toch ook dan Sinterklaas niet bestaat.
Ik ben niet bewust bang gemaakt, maar ik heb wel een hele nare ervaring gehad in het ziekenhuis toen ik 6 jaar was. Daar moest ik (om onder narcose te komen) een 'clown/pipo' opblazen.
Tot op de dag van vandaag haat ik ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat vooral in volksbuurten het nog redelijk populair is om kinderen bang te maken met b.v. Sinterklaas. Als je niet luistert krijg je niks, of als je heel stout bent moet je in de zak mee naar Spanje etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja stom he van onze ouders om het zo te doen
ik heb mijn kinderen er nooit mee bang gemaakt