Hoeveel uur per dag slaapt de gemiddelde baby van 4 maanden?

Onze baby slaapt minder dan ons. Minder dan 8u per dag dus. Ze is 4 maanden. Ik dacht dat babies van die leeftijd toch maar zouden slapen? Ze is verder helemaal gezond. Ik vraag me af of het komt door de nieuwe trend van de consultatiebureaus waar men blijkbaar stelt dat het beter is om te wachten tot 6 maanden vooraleer bijvoeding te geven. Het lijkt me weer zo één van die praatjes die alle consulenten napraten om dan over enkele jaren te zeggen: 'O, nee, dat was toch een vergissing, het is juist goed om het wél te doen vanaf 4 maanden.'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen nieuwe trend hoor. Mijn oudste is nu 10 en toen zij baby was, was het al: met 4 maanden mag, met 6 maanden moet je starten met bijvoeding. En bij de tweede die nu bijna 8 is werd echt al gezegd: het liefst wachten tot 6 maanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeker geen nieuwe trend.
Mijn jongste is 30!
Die kreeg 6 maanden lang borstvoeding en verder niets.
En daarna een fruithapje bij de borstvoeding, omdat dat wel leuk was.
Het is een hele, hele sterke vent geworden.
Ivana
12 jaar geleden
Niet te veel luisteren naar die consultatiebureaus. Volg je intuïtie, dan ben je veel beter uit. Ik ging voor de prikken en voor de rest keek ik wat mijn kinderen nodig hadden en dat gaf ik gewoon.
Een baby van 4 maanden zal toch wel tussen de 14 en 16/18 uur slaap nodig hebben per etmaal. Het ene kind is het andere niet, maar 8 uur is echt te weinig.

Het beste antwoord

Na 3 ½ tot 4 maanden heeft je kindje veertien tot vijftien uur slaap nodig. Deze behoefte verdeelt ze over drie tot vier langere slaapperioden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat doet ze dan de rest van de tijd?
En leg je haar wel in haar bedje, in alle rust?
Dan ben je er toch niet 24 uur bij?

En krijgt ze wel voldoende voeding?
Want met afgekolfde bortsvoeding is dat moeilijk te regelen.
Komt ze genoeg aan?

Komt ze wel voldoende aan haar trekken wat zuigbehoefte betreft?
Misschien drinkt ze te makkelijk en is ze daardoor niet moe genoeg?

Geef je haar dan wel een speentje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rest van de tijd zit ze gewoon bij ons op schoot en is ze wel tevreden. Maar dan moeten we ze niet in haar bedje leggen of haar stoeltje zetten want dan gaat ze terug schreewen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk dat ze dan wel degelijk moe is, zo gaat het bij onze kleine ook.
groeide goed, at goed, sliep moeizaam.
kwestie van volhouden.
rust en regelmaat is erg belangrijk, vaste rituelen voor het slapen gaan.
heel veel sterkte, ik weet dat het erg vermoeiend is:)