Wat je als kind leert, raak je nooit meer kwijt. Zoals wanneer je gelovig wordt opgevoed. Is gelovig opvoeden geestelijke kindermishandeling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

nee dat vind ik niet.
ik ben chr opgevoed en de goeie dingen neem je mee en dingen waar je later zelf anders over denkt laat je vallen.

tenzij een kind zo streng word opgevoed dat het geen kans krijgt zichzelf te ontwikkelen dan word het wat anders.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat denk ik niet,hoe meer je weet hoe beter je,je later staande kan houden,engeloof zit in de genen heb je dat niet gaat het vanzelf over,ik kan voorbeelden genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als buitenstaander kijkende naar een geloof kan je van oordeel zijn dat de gelovigen gestraft zijn door hun geloof.
Zij zullen dit echter zelf niet zo ervaren en ook de kinderen niet die alszodanig worden opgevoed. Als deze kinderen op latere leeftijd denken dat zij door hun ouders de verkeerde weg zijn ingeslagen is er natuurlijk altijd een weg terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Iedereen voedt op vanuit een bepaald denkkader. Het is onmogelijk om je kinderen helemaal los van je eigen ideeën op te voeden. Religie valt daar ook onder, maar ook het hebben van geen religie of het afwijzen van religie.

Kinderen zullen tijdens hun puberteit toch eigen keuzes gaan maken.

Het valt te hopen dat ouders hun kinderen wel leren om voor zichzelf na te denken en niet als kuddedieren achter goeroes aan te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee een kind wat opgevoed in een gelovig gezin ondergaat geen kinder mishandeling
van een geloof worden kinderen ook niet slechter
wij zijn gelovig opgevoed en deels is ook overgegaan op mijn kinderen
een geestelijke mishandeling is toch echt wel HééL iets anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Testboy;

Nee, want hoe naïef dat soms ook lijkt, die ouders voeden de kinderen vanuit hun geloof op met goede bedoelingen en dat is het belangrijkste verschil met mishandeling in welke vorm dan ook: daar is nooit sprake van goede bedoelingen.