mijn dochtertje is 11 maand maar ze slaat zichzelf?

ze laat met 2 handen steeds op haar hoofd en aan de haren trekken of gaat ergens voorstaan en gaat ze het het hoofd erop slaan maakt haar niks uit wat een tafel, bank overal hoe kan ik dit stoppen want als k zeg mag niet gaat ze lachen en doet ze het extra.

Toegevoegd na 27 seconden:
laat = slaat

Weet jij het antwoord?

/2500

Vol blijven houden met corrigeren. Consequent zijn hoor, dat is vermoeiend, maar je zult zien dat je het gaat "winnen". Pak haar handjes vast en kijk dr aan en zeg, nee lieverd, dat wil mama niet hebben, niet doen. Telkens weer dit blijven herhalen. Het is misschien voor haar een vorm van ontdekken, zij weet niet dat ze zichzelf schade kan aanrichten met dit gedrag. Jij bent er dus voor om haar te sturen. Volhouden en je zult zien dat het goed komt. Heeel veel succes

geen aandacht aan schenken,niet kijken en vooral niet reageren.is echt manier om aandacht te trekken,positief of negatief ze heeft er succes mee! Ik snap dat je het kind wil behoeden tegen pijn,maar geloof me ,ook al ziet het er naar en pijnlijk uit,een kind zou niet verder gaan dan haar eigen pijngrens,ze verwonden zichzelf bijna nooit ermee.

Ik herken dit gedrag van een van mijn eigen kinderen. We hebben het zoveel mogelijk genegeerd en het heeft maar kort geduurd. Hij deed het soms ook bij ons. Dan probeerden we wel duidelijk te maken dat dit niet mocht en dat het pijn deed. Sommige kinderen liggen vaak enorm met hun hoofd te bonken voor ze in slaap vallen. Dat gaat er soms ook best hard aan toe. Ik heb nooit gehoord dat dit schade aan de hersenen heeft opgeleverd. Omdat we gewend zijn (in normale gevallen tenminste) heel behoedzaam en zachthandig met ukkies om te gaan, is het wel begrijpelijk dat het afschrikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100