Ik ben 18 jaar. Hebben mijn ouders het recht om mijn spullen af te pakken wanmeer we ruzie hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zolang je bij je ouders in huis woont bepalen hun de regels en daar zul je je aan moeten houden. Dus ja dat mogen ze.

Nee, dat recht hebben zij niet. ----- Probleem is dat je nog thuis woont, wil je dus je recht krijgen zal je de deur uit moeten. Zoek naar de mogelijkheid om een eigen onderdak, étage, kamers, te huren. Dat dit heel duur is weet je vast al maar dat kan je oplossen door samen met een vriendin iets te huren. Ieder een eigen slaapkamer, badkamer, keuken, toilet en mogelijk een huiskamer. Kom je uit op 3 kamers. Stap binnen bij een woningbouwvereniging met sociale woningen en vraag naar de mogelijkheden. Vergis je niet: op jezelf gaan wonen, met of zonder vriendin, is duur. Natuurlijk kan je bij de kringloopwinkel allerlei tweedehands voor een klein prijsje kopen, maar dan nog. Hoe erg is de situatie? je hebt al meerdere vragen gesteld, bv over eigendom pc. Kan je het nog even uithouden, dat geeft je tijd om te gaan sparen en vooral ook de vrede te .bewaren. ; Op 18 jarige leeftijd ben je volwassen met je eigen spullen. Die zijn van jou en mogelijke giften van je ouders ... gegeven is gegeven. Anders is het bruikleen. ouders zijn tot je 21e financieel verantwoordelijk, maar dat betekent niet dat alles van jou van hen is. Nee, dat betekent ; kan jij niet rondkomen bv dat er hulp van de kant van je ouders dient te komen. Dit riekt naar ouderlijke macht met eigen regels in het eigen huis. Begrijpelijk maar niet juist. Dus oplossing is de deur uit. Of nog een tijdje ruzies uit de weg gaan en sparen.

Toegevoegd op 24 december 2018 02:14: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100