Rondjes draaien met een kind van 1 jaar en 2 maand.

Is het slecht voor een klein kind om rondjes met hem te draaien zodat hij duizelig word? Dacht dat ik dat wel eens gehoord had, daarom doe ik uiteraard ook niet maar nu doet hij het zelf en dan valt hij steeds en lacht zich suf dan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K

Antwoorden (6)

Is niet erg maar melig. Je moet erom lachen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat hij zich niet kan bezeren aan de hoek van de tafel als hij valt. dan kan het geen kwaad. Misschien ben je in de war, met het spelletje: kind tussen 2 ouderen in die hem ieder bij de hand nemen en een stukje door de lucht zwieren. Dan kan de schouder wel eens uit de kom schieten. Omdat dit vaak in vrije tijd/weekend gebeurt, wordt het een "weekendarmpje "genoemd bij de eerste hulp
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
niet te verwarren met het zondagmiddagelleboogje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch wel heel iets anders dat rondjes draaien.
En een kind van 1 a 2 maanden dat nog niet loopt, neem je niet tussen je in bij een wandeling.
Nee hier kan geen verwarring over zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nu dan het kindje 1 jaar EN 2 maanden is. dus het laatste deel van mijn reactie klopt niet.
anneliez
12 jaar geleden
Met een kind van 1-2 maanden ga je ook nog geen rondjes tollen, dan zitje meteen met het shaken-babysyndroom
Ik zou er geen gewoonte van maken.
Ga zelf eens op een draaistoel zitten en draai een minuut lang rondjes en probeer daarna op te staan. Wel lachen, maar leuk voor een keertje, maar niet iedere dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eén en ander hangt natuurlijk wel af van de manier waarop je het kind vasthoud. Gewrichtjes zijn nog niet zo stevig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan geen kwaad voor een kind van ruim een jaar.

Je bent denk ik in de war met het Shaken Baby Syndroom,
dit komt voor bij meestal kinderen onder de 1 jaar, doordat de nek spieren van kinderen nog niet sterk genoeg zijn om hun, relatief, grote hoofd te dragen. Door het schudden met de baby kan letsel ontstaan.

Ronddraaien geeft een vreemd gevoel en die ervaring vind een kindje leuk, de kriebels in je buik en alles door zien draaien als je zelf alweer stil staat, reden genoeg om te gaan schater lachen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp dat ie t leuk vind heb zitten zoeken maar een erg duidelijk antwoord vind ik zo snel niet
Wel dat de kans bestaat dat je erdoor later sneller duizelig zou kunnen worden maar ook of dat ook echt waar is kan ik ook niet bevestigen
Uiteraard kan ie wel als ie echt duizelig is een keer bv verkeerd vallen waarop en hoe en de gevolgen kan je zelf wel bedenken
Voor echte zekerheid vraag t gewoon je huisarts ff