Hoe ga je als ouder het beste om als je kind depressie heeft?

Mijn 15 jarige dochter heeft een zware vorm van depressie en ik moet altijd nadenken om wat ik zeg. Maar ze zegt dat ze het niet eerlijk vind tegenover haar zusje, die geen depressie heeft, altijd een eerlijke mening geven. Ze is bang dat zij dan ook zich "zo" zou voelen. Toen ik haar vroeg wat "zo" is, kon ze het niet zo goed uitleggen, 'omdat het altijd anders is'. Hoe moet ik hier mee om? Ze praat ook nooit hoe dat ze zich voelt, en voelt zich vaak schuldig en hopeloos.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
fremar
6 jaar geleden
https://www.mijnkwartier.be/depressie/kinderen/
tinus1969
6 jaar geleden
Wat zegt haar therapeut er over?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik ben ook zelf iemand die dat vaker heeft en ik heb liever dat mijn ouders mij even met rust laten

Antwoorden (2)

Ik heb gehoord dat vitamine D zou helpen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thecis
6 jaar geleden
Ja, klopt. En vitamine B12 ook. Dit zijn zeker dingen waarj je op kan letten omdat veel huisartsen en pyschologen (zelfs psychiaters niet) geen weet hebben wat voor een effect een vitamine B12 en / of vitamine D tekort kan hebben. Alleen is het in het antwoord dat je geeft wel heel kort en bondig (en daardoor wat rot) verwoord. Toch een plus in de hoop dat mensen deze reactie lezen.
Misschien dat deze site je kan helpen: https://www.mijnkwartier.nl/depressie/kinderen/

Sterkte!