Veiligheid van de gordel voor kind achterin?

MIjn kind zit in een stoeltje op de achterbank. Bevestigd met de riem van de auto. Nu heeft hij ontdekt dat hij zijn armpje over de gordel heen kan krijgen. De gordel gaat dan niet over zijn schouder maar wel onder zijn oksel. Is de veiligheid nu een stuk minder, en wat kan ik eraan doen dat dit niet meer gebeurd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Mijn kleinzoon van 2jr. deed dat ook en het verbieden haalde niks uit. Zo'n kind heeft echt wel in de gaten dat je op de weg moet letten.
Bovendien zit hij in de uitprobeer fase en doet dat wat niet mag.
Nu hebben we ontdekt dat we de riem zo strak mogelijk moeten aantrekken zodat hij zich er niet meer uit kan wurmen en het werkt.
Ik hoop dat dat ook voor jullie de oplossing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn dat je ook inziet dat verbieden niet altijd werkt bij zo een klein kind!

Andere antwoorden (3)

Het zou kunnen zijn dat de druk dan iets minder even verdeelt zou zijn in geval van een botsing, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt. bij sommige auto's kan je de hoogte van de gordel verstellen, misschien dat als je de gordel wat hoger bevestigt, je kind er niet meer overheen komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pertinent verbieden!

Als een kind dit kan, dan kan hij ook begrijpen
wanneer iets niet mag.
Tenminste, als jij als ouder daar duidelijk genoeg in bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veiligheid wordt een stuk minder en een groter risico op ernstig letsel. Bij een ongeval kan de gordel nu snijwonden gaan geven en doordat het bovenlichaam minder beschermd is kan dit verder naar voren doorslaan met wederom een kans op verhoogd letsel.
Niet toestaan dus.